2019-10-30, 19:58
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Det går klart fram at Holden og familien ikke oppdateres om etterforskningen slik som før.
En farse.

Holden har fått en krevende oppgave. Men jeg tror politiet har det de trenger.
Citera
2019-10-30, 20:00
Medlem
Monsens avatar
Godt kommentert! Er så enig med deg! Det er noe veldig ekkelt her. Og stakkars barn og barnebarn ❤️

Citat:
Ursprungligen postat av Djeveldottir
Ingenting - tror det kan ha vært et slags forsøk på å minne publikum om at familien også er ofre i saken. Kanskje roe ned spekulasjonene - jeg vet ikke... kunne kanskje fungert bedre om det ikke var advokaten alene som holdt pk... eller om politiet ikke holdt så påfallende avstand til seansen. De virker ikke å samarbeide eller inkludere hverandre noe særlig i hver sitt pågående opplegg. Familien, med sin "kommunikasjon" med påståtte kidnappere, og politiets innsamling av bevismateriale (og lik) i det de antar er en drapssak.
Det er noe ekkelt med hele greia. Uhyggelig,
Politiet bruker ingen energi på å dempe spekulasjonene - tvert imot. og familien makter ikke å fremstå som troverdige sørgende - eller håpende - eller samlede.

Syns forresten også det er uhyggelig at TH fortsetter å jobbe som før - som om livet IKKE står på vent mens de leter etter henne...
Citera
2019-10-30, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Holden har fått en krevende oppgave. Men jeg tror politiet har det de trenger.

Det må være vanskelig å bistå dem alle. Holden skjønner vel hvor dette går, og ulven i fåreklær skaper stor uhygge vil jeg tro.
Citera
2019-10-30, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg
"30.10.19. Snakker med kidnappere gjennom pressen. Holden bekreftet til VG at ett av hovedformålene med pressekonferansen var å kommunisere med de som står bak forsvinningen."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/6je6Lo/loerenskog-forsvinningen-familien-har-sendt-nytt-budskap-til-motparten

"– Familien er villige til å strekke seg langt for å få gode svar på hva som har skjedd med Anne-Elisabeth." sier Holden, men vil verken bekrefte eller avkrefte at det er betalt noe som helst til motparten...

er vi tilbake der igjen nå? - syns å huske at den opprinnelige kommunikasjonen fungerte slik at de måtte overføre et beløp i krypto (bitcoin) til motparten. forskjellige beløp tilsvarer forskjellige meldinger eller beskjeder - og hvilket beløp som betyr hva var tegnet opp og forklart i brevet med løsepengekrav.
Dette mener jeg ble sagt at var blitt gjort. småbeløp bare, men likevel...

Mulig de 10 mill NOK er et ubekreftet rykte, men trodde faktisk det var opplest og vedtatt (og ikke motsagt)---helt til Holden sa dette i dag. Hva mener han? At etter 3 mnd. hvor vi tror de ikke får svar på tross av at de betaler, skal vi loses over til å tro livsbevis uteblir fordi det ikke er betalt noe?

Jeg håper barn og barnebarn får svarene til slutt - og at sporet politiet er inne på nå fører noen vei.
Det kan jo virke som at de nok en gang har fremprovosert en pressekonferanse med kontrollerte drypp og bevisslipp i media - dette er opplegget - og den klare strategien de la for høsten!

- Saken fanger!
Senast redigerad av Djeveldottir 2019-10-30 kl. 20:29.
Citera
2019-10-30, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djeveldottir
"– Familien er villige til å strekke seg langt for å få gode svar på hva som har skjedd med Anne-Elisabeth." sier Holden, men vil verken bekrefte eller avkrefte at det er betalt noe som helst til motparten...

er vi tilbake der igjen nå? - syns å huske at den opprinnelige kommunikasjonen fungerte slik at de måtte overføre et beløp i krypto (bitcoin) til motparten. forskjellige beløp tilsvarer forskjellige meldinger eller beskjeder - og hvilket beløp som betyr hva var tegnet opp og forklart i brevet med løsepengekrav.
Dette mener jeg ble sagt at var blitt gjort. småbeløp bare, men likevel...

Mulig de 10 mill NOK er et ubekreftet rykte, men trodde faktisk det var opplest og vedtatt (og ikke motsagt)---helt til Holden sa dette i dag. Hva mener han? At etter 3 mnd. hvor vi tror de ikke får svar på tross av at de betaler, skal vi loses over til å tro livsbevis uteblir fordi det ikke er betalt noe?

At familien skal måtte trygle og be om å få være så snill å få betale disse angivelige kidnapperne, det faller på sin egen urimelighet. Politiet har rett i sin hypotese; dette er mord, forsøkt skjult ved å la det fremstå som en kidnapping.
Citera
2019-10-30, 20:29
Medlem
Pressekonferansen i dag var et underlig skue.

Manuset er forfattet og Holden gnir som Alladin på lampen så ånden kommer fram igjen.
Citera
2019-10-30, 20:32
Medlem
Citat:
At familien skal måtte trygle og be om å få være så snill å få betale disse angivelige kidnapperne, det faller på sin egen urimelighet. Politiet har rett i sin hypotese; dette er mord, forsøkt skjult ved å la det fremstå som en kidnapping.

Spot on - det var sånn jeg mente, men ikke fikk sagt like klart og kontant - tror du har rett jeg, agvvv
Citera
2019-10-30, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Pressekonferansen i dag var et underlig skue.

Manuset er forfattet og Holden gnir som Alladin på lampen så ånden kommer fram igjen.

Måtte politiet få en slutt på dette snart.

"Ondskapen forbauser meg, dumheten forarger meg. Det burde være omvendt"
Citera
2019-10-30, 20:36
Medlem
Citat:
I en evt indisierettsak så vil TH`s betalingslyst for å komme til bunns i saken bli brukt til hans forsvar.
Citera
2019-10-30, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
I en evt indisierettsak så vil TH`s betalingslyst for å komme til bunns i saken bli brukt til hans forsvar.

Det blir en vanskelig sak. Men jeg tror de har nok på han til at resten av livet hans blir utrivelig, fengsel eller ei.
Citera
2019-10-30, 20:38
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Fra en post på Facebook:

"Det er sikkert noen som har fulgt med på nyhetsdekningen rundt kidnappingen/forsvinningen av Anne-Elisabeth Falkevik Hagen, og kanskje lurer på Falkevik-navnet og eventuell lokal tilknytning.

Jeg har henne i min database som etterkommer av Lars Jørgensen og Ragnhild Jensine (f. Eldevik) Falkevik. De er oldeforeldrene på morssiden av Anne-Elisabeth. Lars var baker, og de giftet seg i Bergen i 1900. Dessverre døde Ragnhild bare fire år senere. Lars flyttet på et tidspunkt etter dette til Gjøvik og var baker der.

Aasta Elisabeth Larsdatter Falkevik var datter av Lars og Ragnhild, og hun er mormor til Anne-Elisabeth. Hun giftet seg med Arne Bertinius Kvilås og de fikk datteren Ragnhild Kvilås som giftet seg med Ragnvald Rasmussen --og de er Anne-Elisabeth's foreldre.

Nå får vi bare håpe på en snarlig og lykkelig utfall på denne saken."

Ser man på. Ja, vad säger man. Patronym och... ”loconym”? Varför inte. Kan vara bra att ha ett hum om vilken hål.... plats folk kommer ifrån. 😄
Citera
2019-10-30, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg
"30.10.19. Snakker med kidnappere gjennom pressen. Holden bekreftet til VG at ett av hovedformålene med pressekonferansen var å kommunisere med de som står bak forsvinningen."

"Familien og politiet har opplevd tidligere at pressekonferanser blir fulgt av mottagerne av meldingene, sier Holden.
-Det er elementer i kommunikasjonen tidligere som har gjort det klart for oss at de har fått med seg hva som har blitt sagt, sier Holden."

"– Når du holder denne pressekonferansen og sier at dere er villige til å strekke dere langt, er det personene bak forsvinningen dere vil kommunisere dette til?
– Ja, det kan du godt si, sier Holden."

"Holden bekrefter at det er vanskelig for familien å vite om meldinger sendt til motparten, er lest og mottatt."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/6je6Lo/loerenskog-forsvinningen-familien-har-sendt-nytt-budskap-til-motparten
Hvorfor ble ikke denne pressekonferansen holdt før, når de er usikre på om motparten har lest og mottatt de meldingene som er sendt tidligere, og ett av hovedformålene med pressekonferansen var å kommunisere med de som står bak forsvinningen?
Senast redigerad av FruCarlsberg 2019-10-30 kl. 20:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in