2019-10-29, 14:32
Medlem
Boopidoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qutm
Enligt skvallret så gör andra problem värdet på varumärket negativt
Anda skriver griploov att någon köper aktier i Lowengrip Beauty AB
Enligt skvallret så finns inget varde i Lowengrip Beauty AB
Tydligen inte värt besväret om man får aktierna och säljer inventarierna heller
Jag tyckte Griploov skrev att ”då ingen vill köpa kladdaktier” . Vad har jag missat?
Citera
2019-10-29, 14:52
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boopidoo
Jag tyckte Griploov skrev att ”då ingen vill köpa kladdaktier” . Vad har jag missat?
... Ingen vill köpa... så det blir att rea ut sin andel...
Det låter som om Isabella kanske lyckas rea ut aktierna till någon
Rekommenderar ingen att köpa Isabellas aktier på rea
Be Isabella om kontanter och acceptera inget annat än kontanter, inga avtal
Om Isabella inte kan betala med kontanter så har varken Isabella eller bolagen några kontanter utan ett s.k. Negativt kassaflöde och ett negativt värde
Eftersom bolagen knutits till Isabella själv så kan ingen utomstående vända trenden och det räcker inte med att skära kostnader
Sentimentet kring Isabella är 100 negativt (konkurs) och 0 (succé, framgång osv) positivt enligt Google trends
Senast redigerad av qutm 2019-10-29 kl. 15:21.
Citera
2019-10-29, 15:12
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whatdoweknow
Du brukar ju själv skriva att Blondinbellas uppgifter är ungefär lika trovärdiga som en hög med skit. Så varför tar du helt plötsligt någon hon skrivit på sin blogg för sanning?

Ingen vet än så länge hur bolagens resultat ser ut och svårare blir det aldrig.
Det stämmer att Bellsan ljuger som en häst travar.

När det gäller bolagen tror jag nog att det i oktober går att ha en hum om hur årets omsättning kommer att bli.
Allt annat vore riktigt illa.
Det skulle förvåna mig mycket om t ex kladdbolaget når upp till målet om fördubblad omsättning jämfört med förra året.
Citera
2019-10-29, 16:06
Medlem
shimerajiggs avatar
Angående diskussionen kring vad som hänt i bolagen så verkar det vara som någon redan skrivit, att det är Pingis namnändring som ger utslag på förändring.

Jag kikade lite snabbt och såg att Pingis även gått in i styrelsen (2019-10-22) på nystartade bolaget Vulvaverket AB som ska bedriva läkarmottagning och är registrerat i Visby. Tidigare i år (2019-05-15, 2019-08-09) har hon haft utträde ur aktiebolagen Friendtivity AB och Flattered AB.

Bellsan har i nuläget 6 st bolagsengagemang som ledamot, sammanfattat:

559183-5219 Blonde Capital AB
559135-7859 Economista Sweden AB
556995-2277 ISPI Holding AB
556987-1725 Löwengrip Social Relations AB
556902-1982 Löwengrip Beauty AB Ledamot
556798-8927 Löwengrip Invest AB

Någon av bolagen har på sistone fått lite lägre kreditrating av upplysningsföretaget jag har tillgång till, men det är ingenting alls som kan ses som alarmerande utåt just nu. Det är faktiskt väldigt konstigt vad som pågår och i ärlighetens namn även spännande!
Citera
2019-10-29, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Det är vinsten storlek som är relevant, inte omsättningens storlek!

Det förstår nog till och med de flesta på Flashback men man lägger budget baserat på omsättning och kostnader för att få en eventuell vinst. Har man budgeterat med 4x omsättning mot vad man når så är det också naturligt att kostnaderna måste minskas (vilket är vad som sker). Problemet, om man bara snabbkikar på Allabolag, är att omsättningen ökar för 2018 medan vinsten minskar. Man har alltså ökade kostnader och frågan är om det har varit tillväxtskostnader eller lyxkostnader.
Citera
2019-10-29, 16:55
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Degenerated
Det förstår nog till och med de flesta på Flashback men man lägger budget baserat på omsättning och kostnader för att få en eventuell vinst. Har man budgeterat med 4x omsättning mot vad man når så är det också naturligt att kostnaderna måste minskas (vilket är vad som sker). Problemet, om man bara snabbkikar på Allabolag, är att omsättningen ökar för 2018 medan vinsten minskar. Man har alltså ökade kostnader och frågan är om det har varit tillväxtskostnader eller lyxkostnader.
Stämmer med ett generellt tillägg
"Tillväxtskostnader" och tillväxt sänker bolag om kostnaden är större än avkastningen
När kostnaden är större än avkastningen (minus) så ackumulerar bolaget skulder, det blir brist på kontanter och till sist så kan "tillväxt"-bolagen inte betala
Om sådana bolag även saknar kompetens så har dom aldrig något egentligt värde utan kan ses som växande skuldberg med autopiloten inställd på Himalaya
Endast utdragen förvriden plåga och långsam mask-förlamning och -förtvining ska då förväntas och beskådas
McKinsey forklarar sambandet bättre på sin engelska websida
Senast redigerad av qutm 2019-10-29 kl. 17:11.
Citera
2019-10-29, 17:03
Medlem
Charta.12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shimerajigg
Angående diskussionen kring vad som hänt i bolagen så verkar det vara som någon redan skrivit, att det är Pingis namnändring som ger utslag på förändring.

Jag kikade lite snabbt och såg att Pingis även gått in i styrelsen (2019-10-22) på nystartade bolaget Vulvaverket AB som ska bedriva läkarmottagning och är registrerat i Visby. Tidigare i år (2019-05-15, 2019-08-09) har hon haft utträde ur aktiebolagen Friendtivity AB och Flattered AB.

Bellsan har i nuläget 6 st bolagsengagemang som ledamot, sammanfattat:

559183-5219 Blonde Capital AB
559135-7859 Economista Sweden AB
556995-2277 ISPI Holding AB
556987-1725 Löwengrip Social Relations AB
556902-1982 Löwengrip Beauty AB Ledamot
556798-8927 Löwengrip Invest AB

Någon av bolagen har på sistone fått lite lägre kreditrating av upplysningsföretaget jag har tillgång till, men det är ingenting alls som kan ses som alarmerande utåt just nu. Det är faktiskt väldigt konstigt vad som pågår och i ärlighetens namn även spännande!

Tack för informationen!
Citera
2019-10-29, 17:10
Medlem
Det stämmer att Isabella utreds för att ha använt Hampus pengar.
Citera
2019-10-29, 17:16
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Det stämmer att Isabella utreds för att ha använt Hampus pengar.
https://youtu.be/yIDPA7UV0uQ
Pingis agerade förhörsledare i videon:
11:17 "...about the dangerous situation that he brought me and the kids in, with owning a lot of money from the wrong guys"
26:24 "I was helping him out, with making people know him, with more money to trade"
27:26 "because I knew about the family that was knocking on my door"
Isabella var helt klart i kontakt med polisen, som Isabella själv säger, och da skall polisen upprätta en orosanmälan
11:35 I called the police the next Wednesday
Isabella berättar aven om överföringar och lyx-konsumtionen som pengarna användes till
07:45 "I didn't know that he was buying stuff or cloths or was travelling for another persons money, I could not imagine that he was loaning like so much money and he was buying things for him and for me with those kind of money"
Det är konstigt for lite senare sa säger Isabella (aterpostar) istället
11:17 "...about the dangerous situation that he brought me and the kids in, with owning a lot of money from the wrong guys" o.s.v.
Det mest chockerande är att Isabella säger klart att dom kopte lyx-varor for kundernas pengar
08:01 "... so much money and he was buying things for him and for me"
Videon kan ha manupulerats efter mitt inlägg
Senast redigerad av qutm 2019-10-29 kl. 17:32.
Citera
2019-10-29, 17:48
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qutm
https://youtu.be/yIDPA7UV0uQ
Pingis agerade förhörsledare i videon:
11:17 "...about the dangerous situation that he brought me and the kids in, with owning a lot of money from the wrong guys"
26:24 "I was helping him out, with making people know him, with more money to trade"
27:26 "because I knew about the family that was knocking on my door"
Isabella var helt klart i kontakt med polisen, som Isabella själv säger, och da skall polisen upprätta en orosanmälan
11:35 I called the police the next Wednesday
Isabella berättar aven om överföringar och lyx-konsumtionen som pengarna användes till
07:45 "I didn't know that he was buying stuff or cloths or was travelling for another persons money, I could not imagine that he was loaning like so much money and he was buying things for him and for me with those kind of money"
Det är konstigt for lite senare sa säger Isabella (aterpostar) istället
11:17 "...about the dangerous situation that he brought me and the kids in, with owning a lot of money from the wrong guys" o.s.v.
Det mest chockerande är att Isabella säger klart att dom kopte lyx-varor for kundernas pengar
08:01 "... so much money and he was buying things for him and for me"
Videon kan ha manupulerats efter mitt inlägg

Är det du eller Bella eller ni båda som är så kassa på engelska att innebörden inte blir helt begriplig i den ovanstående textmassan?
Citera
2019-10-29, 17:54
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Är det du eller Bella eller ni båda som är så kassa på engelska att innebörden inte blir helt begriplig i den ovanstående textmassan?
Titta sjäkv på videon om du inte redan gjort det. Den är förbluffande!
Det vore konstigt om ingen myndighet skulle ha reagerat på den, eftersom Bellsan erkänner det hon skulle ha vett att knipa om.
Efternamn08 säger att det pågår en utredning om saken. Det verkar trovärdigt.
Citera
2019-10-29, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Titta sjäkv på videon om du inte redan gjort det. Den är förbluffande!
Det vore konstigt om ingen myndighet skulle ha reagerat på den, eftersom Bellsan erkänner det hon skulle ha vett att knipa om.
Efternamn08 säger att det pågår en utredning om saken. Det verkar trovärdigt.

Vad är det hon erkänner? Jag fattar faktiskt inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in