2019-10-27, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
–"Han dog som en hund, en fegis. Han gnydde, grät och skrek och tog barnen med sig i döden, sade presidenten."

Ett ynkligt kräk med andra ord, hoppas han fick lida innan han dog. Kul att alla islamister ser hur "modig" deras ledare var

Trump är känd för att vara en lögnare, så jag köper inte att han "grät, gnydde eller och skrek"
Citera
2019-10-27, 19:00
Medlem
Taoists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darwin
Jag tycker det var högst kränkande att Trump kallade IS-ledaren för hund.

Hunden är ett klokt och vänligt djur, vars hygien oftast är oklanderlig. Så de fina vovvarna har inte gjort något för att förtjäna att jämföras med smutsiga, islamistiska odjur.

du är medveten om att hundar äter sitt och andras bajs va?

vill även tillägga att om det är avskumet al-Baghdadi som dräpts så är det världsklass av jänkarna!
men tror han lever lika mycket som Osama lever, innan dem kommer med riktiga bevis förutom hörsägen.
Senast redigerad av Taoist 2019-10-27 kl. 19:18.
Citera
2019-10-27, 19:02
Medlem
A.Ericssons avatar
"Svensk" skitmedia vinklar det som att "fan, nu vinner Trump på detta.." mao som att detta är något negativt.

Jag är ingen fanatisk Trump-supporter och ifrågasätter hela narrativet, frågan är om det inte är skitsnack som med Bin Laden (ingen kropp, inga bevis osv) men om detta nu skulle stämma, hur är detta något annat än en mycket trevlig nyhet, när ledare för en ondsint terrorgrupp äntligen hittas och straffas? Ingen gillar ISIS, oavsett höger/vänster provit/antivit öst/väst (förvisso använder sionistsfären ISIS som ett verktyg i mellanöstern men inte ens judarna gillar dem egentligen) men.. bevisligen anser "svensk" massmedia att Trump är värre än ISIS. Fräscht.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/c...eger-for-trump
Citera
2019-10-27, 19:02
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Du får ha överseende med det då detta är en amerikansk provokation mot MENA, där hunden anses smutsig och vild. Fast det går att ifrågasätta ur aspektet att Trumpfamiljen inte har hund(?). De blir inte lika provocerade om han talar om att USA "crushed him like a cockroach".

Är Trumparna muslimer tro?
Det här är faktiskt lite mångbottnat hela hundgrejen. Vi vet att Trump avskyr hundar och avböjde den goldendoodle, Patton, som erbjöds med jobbet. Han ska enligt uppgift vara lite som Howard Hughes i detta avseende, det är bacillskräck som ligger bakom.

Han pratade ju även om vilket vackert och talangfullt som deltagit i attacken och skadats för att sen snacka om att Baghdadi dog som en hund.

Detta gör att jag tror du kan ha en poäng här, de menar ju att hundar är smutsiga (vilket Trump iofs oxå verkar göra ) så man får tro att det här är talskrivarna som ligger bakom.

En annan sak som slog mig var att han nästan frossade i grymheten kring mordet på journalisten Foley, det är ju ändå rätt så länge sen. Man kan fundera lite på vad det är de vill åstadkomma. En nackdel med att hålla på och hetsa är ju att det kan trigga attacker på hemmaplan.

Cockroach kanske de plockar fram mom de dödar nån höjdare i Al Shabab eller Boko Haram.
Citera
2019-10-27, 19:03
Medlem
GR82BSTR8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anaerob
Trump är känd för att vara en lögnare, så jag köper inte att han "grät, gnydde eller och skrek"
Låt inte ditt orange mannen-hat hindra dig från att även tjuta fram en liten glädjetår över Herr Baghdadis plötsliga frånfälle.
Citera
2019-10-27, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Ja att Trumps skulle meddela Putin före att meddela USA.s kongress, dess valda ledamöter och sin väljare var ju nästan självklart. Han vänder sig ju dit där han kan få beröm om än ett falskt sådant.

Men en terrorist mindre är ju tack och lov ändå en terrorist mindre oavsett vem som var skarprättaren.

Putin har nog förmåga att hålla tyst, kongressen läcker ju som ett såll.
Citera
2019-10-27, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GR82BSTR8
Låt inte ditt orange mannen-hat hindra dig från att även tjuta fram en liten glädjetår över Herr Baghdadis plötsliga frånfälle.

Jag är VÄLDIGT lättad och glad över att han blev dödad, men jag sväljer inte alla uttalanden med hull och hår. Speciellt inte när det kommer från Trump.
Citera
2019-10-27, 19:14
Medlem
wwrs avatar
Citat:
–"Han dog som en hund, en fegis. Han gnydde, grät och skrek och tog barnen med sig i döden, sade presidenten."
Det är bara en detalj, men att överdrivet förnedra en motståndare kan tyda på att någon vill försöka påvisa en konflikt medan det egentligen handlar om fejka en situation.

Jämför när en tidigare brittisk premiärminister nyligen kallade den nuvarande dito för "infettad griskulting"
Citera
2019-10-27, 19:16
Medlem
GR82BSTR8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anaerob
Jag är VÄLDIGT lättad och glad över att han blev dödad, men jag sväljer inte alla uttalanden med hull och hår. Speciellt inte när det kommer från Trump.
Vi kommer nog aldrig få veta, jag tror dock inte att Abu Vovvov dog någon hjältedöd, om han (enligt uppgift) smetade sina egna ungar i tunnelväggen är han bara ännu ett fegt jihadkräk som inte borde kunna duga som martyr, speciellt inte om inte en enda ”otrogen hund”, inte ens en militärhund, dog när han avfyrade muhammedvästen... En Sopa, oavsett hur Trumpen väljer att beskriva händelsen.
Senast redigerad av GR82BSTR8 2019-10-27 kl. 19:23.
Citera
2019-10-27, 19:19
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darwin
Jag tycker det var högst kränkande att Trump kallade IS-ledaren för hund.

Hunden är ett klokt och vänligt djur, vars hygien oftast är oklanderlig. Så de fina vovvarna har inte gjort något för att förtjäna att jämföras med smutsiga, islamistiska odjur.

Det skall påpekas att han nämnde den egna medhavda hunden (K9) med beröm, var det "klok, jättesmart eller amazing" ?

(den hade blivit skadad, men togs med hem ! )
Citera
2019-10-27, 19:20
Medlem
WordWarriors avatar
Good riddance! Trump och den amerikanska försvarsmakten är hjältar som jagar ut dessa råttor ur deras hål och tar kål på dem. Bra jobbat! Nu får deras tilltänkta efterträdare se vilka insatser de spelar med. Var ni än gömmer er så kommer ni att hittas och dödas!
Citera
2019-10-27, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av King Pin
Inget ute om vem som genomförde operationen? Ska vi gissa på SEAL Team Six (DEVGRU)?

Verkar vara Delta Force's A-Squadron som körde operationen. Delta Force är väl snäppet hårdare än Seal Team 6?

https://www.washingtonexaminer.com/o...kr-al-baghdadi
https://www.dailymail.co.uk/news/art...-Baghdadi.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in