2019-10-27, 11:03
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
At de var ute sammen kvelden før er nytt. Tyder på at alt var veldig normalt.

Kjente det var godt å lese det. Musikalen Book of Mormons oversatt av Are Kalvø har fått terningkast 6 og er magisk. Selvfølgelig en mager trøst når man vet hva som skjedde morgenen etter 😢
Citera
2019-10-27, 11:05
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lbeb
"Telefonen ringer. Det er fra Kripos – igjen. Denne gangen er det ikke skoavtrykkene politiet vil ha, men DNA-et til mannen som var på åstedet en tid før Anne-Elisabeth Hagen forsvant.

Dette var en torsdag. Allerede mandag er mannen inne hos politiet. Med vattpinner sikrer etterforskerne DNA fra munnhulen. Mannen avgir også fingeravtrykk.

Sitter politiet på en DNA-profil til en mulig gjerningsmann? Eller et fingeravtrykk?"

Sikter de her til elektrikeren? I såfall hadde jeg et han hadde jeg kanskje følt meg mistenkeliggjort etter et sånn skriveri..

Tipper at Hartmann (og håndverkere?) er den eneste utenfor familie politiet har finnet spor fra i huset. Han var på kaffebesøk noen dager før. Trist, men det virker som at MGM er politiets mistenkte.
Citera
2019-10-27, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Kjente det var godt å lese det. Musikalen Book of Mormons oversatt av Are Kalvø har fått terningkast 6 og er magisk. Selvfølgelig en mager trøst når man vet hva som skjedde morgenen etter 😢

Enig. En fin artikkel. Tviler mer på at TH står bak etter denne.
Citera
2019-10-27, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Tipper at Hartmann (og håndverkere?) er den eneste utenfor familie politiet har finnet spor fra i huset. Han var på kaffebesøk noen dager før. Trist, men det virker som at MGM er politiets mistenkte.

Politiet virker å være på sporet av ektemannen. Spørsmålet er om de er på riktig spor.
Hva leser du ut av at de var sammen sosialt kvelden før? Ganske sent også. Kan forklare at TH dro sent på jobb.
Citera
2019-10-27, 11:16
Medlem
De fleste i Norge tror tom hagen er skyldig eller hovedmistenkt. Vg har i størst grad av alle, etter politiet, bidratt til det. At en avis som skal være objektiv, maler et litt mer hyggelig bilde av den antatt hovedmistenkte er naturlig. De må ha en balanse i dekningen sin.

Det er mine two cents. Ellers er jeg litt uenig den stadige dekningen av denne saken uten noe egentlig nytt. Det blir veldig drevet av klikk, og ikke av hva som er redaksjonelt viktig. Men leser jeg alt? Oh yes.
Citera
2019-10-27, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olivieroccean
De fleste i Norge tror tom hagen er skyldig eller hovedmistenkt. Vg har i størst grad av alle, etter politiet, bidratt til det. At en avis som skal være objektiv, maler et litt mer hyggelig bilde av den antatt hovedmistenkte er naturlig. De må ha en balanse i dekningen sin.

Det er mine two cents. Ellers er jeg litt uenig den stadige dekningen av denne saken uten noe egentlig nytt. Det blir veldig drevet av klikk, og ikke av hva som er redaksjonelt viktig. Men leser jeg alt? Oh yes.

Uenig. Nettavisen har klart vært verst. Det var de som sporet opp denne Facebook-gruppen blant annet.
Jeg ser på politiets uttalelser når jeg peker på at de har ektemannen eller noen i nær familie i kikkerten.
Endring av hovedhypotesen som den største store pekefingeren. Statistisk er det som regel ektemenn som står bak slike drap. Men her har vi med en spesiell mann å gjøre, der det selvsagt kan være et fiendebilde i kulissene. Men VG har vært først ute med mye. De har aldri åpne tråder på Facebook, slik de andre avisene har. Det er en skam å lese disse kommentarfeltene. Rart de får stå.
Citera
2019-10-27, 11:46
Medlem
Minnimuss avatar
Vissheten om at de var i hyggelig lag med venner i teateret, og først hjemme veldig sent burde stilne de som fortsatt mener at AEH ble drept av ektemannen på kvelden før i mer eller mindre affekt etter fyll, husbråk, krangling og gud vet hva. Man kommer gjerne relativt edru hjem etter en kveld i teater.

Ved midnatt virker det mer sannsynlig at han har stupt i seng enn å bruke natten til å regissere falsk kidnapping.

Ingenting tyder heller på at noe overraskende har skjedd som har fått ektemannen til å fremskynde planer.

Ikke engang Verisure selgeren.

Alt tyder på at politiet har rett når de vurderer 09:14 som siste sikre livsbevis.
Citera
2019-10-27, 12:01
Medlem
Det kan se ut som familien innad mistenker hevn fra utlandet. Kan det være den pågående rettssaken med Severstal de legger til grunn?
Synes også det er merkelig at noen her inne postet en link fra facebooksiden til en rumensk spåkone. Hun postet sin « uttalelse» allerede 10. Januar, samme dag som politiet gikk ut offentlig. Leser man emneknaggene i innlegget, leses både Sneve,Severstal osv. Hvordan har hun fått vite det? Hvem kontaktet henne? Og hvorfor postet noen den her inne? Tror det var nicket Mehebe eller Sinbad8.
Citera
2019-10-27, 12:02
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Vissheten om at de var i hyggelig lag med venner i teateret, og først hjemme veldig sent burde stilne de som fortsatt mener at AEH ble drept av ektemannen på kvelden før i mer eller mindre affekt etter fyll, husbråk, krangling og gud vet hva. Man kommer gjerne relativt edru hjem etter en kveld i teater.

Ved midnatt virker det mer sannsynlig at han har stupt i seng enn å bruke natten til å regissere falsk kidnapping.

Ingenting tyder heller på at noe overraskende har skjedd som har fått ektemannen til å fremskynde planer.

Alt tyder på at politiet har rett når de vurderer 09:14 som siste sikre livsbevis.

Ja, ikke sant, bare å se på Jemtland-saken det....
Citera
2019-10-27, 12:06
Medlem
Lonnrots avatar
Usch vilket hemskt reportage. Det flimrar visst om bilderna. Märkligt att det inte kommit ut om teaterbesöket tidigare. VG har visst inte hittat eller fått några foton på Th där denne framstår som trevlig men har lagt sig vinn om att framställa de flesta andra som avbildas i skönast tänkbara dager. Så skuldfrågan är ju klar från VG:s sida. Det må vara hänt.

Jag skulle gissa att hon dör redan på hemvägen från teatern. Det är det mest logiska.

Det var det då...
Citera
2019-10-27, 12:15
Medlem
Noen få nye opplysninger:
Venninnen til Lisbeth som forteller at Lisbeth hadde begynt å jobbe litt for Tom Hagen igjen. Den samme barndomsvenninnen forteller at hun og Lisbeth har delt hemmeligheter gjennom hele livet.

Vet ikke om jeg ville ha latt VG skrive akkurat dette om fortrolighet og delte hemmeligheter, så lenge det er uavklart om Lisbeth kan ha blitt drept på grunn av at hun visste for mye, om en sak eller om en hendelse.

Og, det er nytt at Tom Hagen og noen kolleger reiste til København i midten av mars i år for å delta på et styremøte.

Synes København har blitt nevnt litt for ofte i det siste, det var den eks-kriminelle dansken i møtet 24. september, TH reise til København i midten av mars i år, og den gamle historien om at en megler skal ha overhørt at det ble bestilt drap på Jan Wiborg i København for 25 år siden.

Hvis det skulle være noe sannhet i at Wiborg ble drept av leiemorder i 1994, er det sannsynlig av bakmennene har politisk tilhørighet i Arbeiderpartiet, og at motivet for drapet var å skjule at det samme AP-miljøet hadde bestilt eller kjøpt feilmålinger eller manipulerte værdata for å hindre at hovedflyplassen ble lagt til Hurum. De hadde lyktes i å få vedtatt Gardermoen, og ville hverken bli avslørt som manipulerende løgnere, eller få enda en omkamp om lokaliseringen. Kunne det være sterkt nok motiv for å bestille og betale for drap på Wiborg i -94?

Etter artikler i VG er det klart at tidligere ordfører i Lørenskog, og tidligere fylkesordfører i Akershus, begge AP-politikere, tilhører THs nærmeste krets av venner.

Hvor sterkt engasjerte var disse to, og TH selv, i den politiske kampen om lokalisering av hovedflyplass.

Er det andre i THs nærmeste miljø som var sterke engasjerte.

Synes det må være lov å stille disse spørsmålene nå, etter at Tom Hagens tur til København i mars i år nå er blitt kjent.
Senast redigerad av kornblomst 2019-10-27 kl. 12:19. Anledning: skrivefeil
Citera
2019-10-27, 12:16
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:

Du kan inte tänka dig att det tillhörde planeringen? Att man verkar ha det trevligt tillsammans så blickarna ska riktas bort från misstankar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in