Citat:
Ursprungligen postat av
Japhy
Ja, det är klart det är HELT SJUKT att tillsätta en juridikprofessor som domare. Det är ju självklart att det är ADVOKATSAMFUNDET och inte PRESIDENTEN som ska rekommendera nya domare. De borde tillsätta domarna också.
Helt sjukt! Håller med dig. Tänk om han KLAPPAR IHOP!!! Detta är ju häpnadsväckande och ytterligare ett bevis för att Trump är HELGALEN.
Jag menar, att presidenten utser federala domare, istället för ADVOKATSAMFUNDET är diktatoriskt och helt makalöst.
Hysteriska fruntimmer....
haha..... det är ett systemfel i sig, det är det.
Du hänger upp dig på "professor"? Vad är det bra för... är man "bra" på sin profession i alla avseenden för det? Absolut INTE!
Hade en gång en matteprofessor som var värdelös på att lära ut, han kunde matte - men det innebar ju inte att han kunde stå på golvet och lära ut, förstå oss studenter, säga rätt saker, ge rätt betyg...
Jag har sett tusentals fotbollsmatcher, på tv och live - jag kanske ska bli straffläggare i landslaget på livstid? Jag kan ju allt om stressen att stå där på gräset och ta mina beslut inför tusentals skrikande personer....
Vad vet alltså Walker om hysteriska brottslingar, ljugande advokater.... och pressen att inför åskådare ta beslut, lyssna och kunna agera.... vad vet han?
Om inte du kan inse problemet...juridik kan på papperet vara en svart/vit skala, en professor kanske lärt sig till perfektion - sen i praktiken är det en enda stor grå massa där saker till synes faller utanför skalan men egentligen är rätt. Nyanser runt oss människor som man inte kan lära ut.
Men visst, han behöver inte vara en professor-tomte, han kan vara rätt för sitt jobb.
Jag skulle alla dagar i veckan ta en advokat med 10 år i rättssalen, som kan sina saker utifrån erfarenhet och fingertoppskänsla i verkligheten än en professor vars tid handlar om att INTE vara i en rättssal överhuvudtaget....
Sedan det är ju ett systemfel i grund och botten. Varför livstid liksom?
Detta blir ju Trumps arv i många många arv framöver...