2019-10-27, 07:38
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Man kan tycka att detta är ett tecken på det korrupta klimatet hos Trump.

"Senate Republicans voted Thursday to confirm Justin Walker to a lifetime seat on a federal court, despite the fact that he earned a rare and embarrassing “not qualified” rating from the American Bar Association."

"Walker “does not presently have the requisite trial or litigation experience” to be a federal judge, the ABA’s Standing Committee concluded in a July review."

Så varför blev han nominerad och tillsatt.... tar man till sig hans historik kan man ana

"Walker, a University of Louisville law professor, previously clerked for Brett Kavanaugh, "
"Walker went out of his way to defend his former boss against credible allegations by Christine Blasey Ford that he sexually assaulted her in high school. Walker participated in more than 70 media interviews challenging Ford."

Totalt sjukt, nån kan försöka lura i mig att han blev tillsatt för att han var så duktig på sitt jobb... eftersom
" absence of any significant trial experience,” the ABA found. “Mr. Walker has never tried a case as lead or co-counsel, whether civil or criminal."

Helt sjukt. Verkligen. Helt öppet.

Jag hoppas en riksrätt kan se över alla sådana här nomineringar med.
Ja, helt SJUKT att en professor i juridik anses kompetent nog att bli federal domare. Verkligen. Impeach!!!
Citera
2019-10-27, 08:26
Medlem
Fat en visselblåsare är skydd av federal lag så gräver Trumplojalister i allt dom kan få tillgång till och lite till för att avslöja honom eller henne. Det är lite SS över Trumps agerande, kanske för att han är tysk vad vet ha´jag. Men att demokratin är under angrepp är nog alla medvetna om i dagsläget med tanke på att Trump hetsar till allt mer oparlamentariska metoder för att komma åt visselblåsaren och andra rättsmedvetna medborgare och då skadar det demokratiska rättssystemet.

Och John Kelly som ju var en respekterad stabschef säger nu att Trumps nuvarande i längden ohållbara situation beror på att han bara vill ha ja-sägare runt sig och då blir det mest bottenskrapet som flockas runt honom. Hade jag vari kvar hade detta kaos aldrig hänt säger Kelly. Dom erfarna flyr eller kan inte göra sitt jobb då Trump inte inser hur oerfaren och okunnig han är i sitt ämbete.
Och är det någon president som skulle behöva bra rådgivare så är det ju oerfarne Trump. I stället är det politiska nollor som tillsätts och som hela tiden blamerar sig och gör pinsamma uttalanden i sin iver att få en klapp på kinden av Trump, alltså själva grunddef. av hur syltryggar agerar.
Trump verkliga "fiender" är utan tvivel hans underdåniga rådgivare som låtit honom agera långt över vad han har mandat eller kunskap att göra. Rävsaxen slog därför igen.

Trump nämnde ju George Washington som ett del i sitt försvar har jag för mig.
Det Washington ju var känd för var tydligen hans dygd, hans lojalitet mot landet som politisk fredsmäklare typ ickepartisan, och sin uthållighet. Där har Trump mycket att lära om hans skulle orka läsa annat än Kalle Anka.
Men med tanke på Trumps höga ålder och redan negativa framtoning som president och impeachment hängande över sig så är det nog tyvärr försent.
Citera
2019-10-27, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Ja, helt SJUKT att en professor i juridik anses kompetent nog att bli federal domare. Verkligen. Impeach!!!

Ja, en liknelse... en skogsforskare som blir tillsatt att på livstid vara skogsvaktare, placerad i skogen.... Men han har ALDRIG varit i en riktig skog!

Hur vet man att skogsforskaren kan leva i skogen? Hur vet man att han verkligen förstår symbiosen, samspelet på riktigt? Att han sitter med goda kunskaper om hur skogen lever, och ska ha det, hur samspelet borde fungera i naturen.... säger inget om hur han klarar sig live!

När forskaren till slut är i skogen, blir han knäpp - han klarade inte av tystnaden som inte fanns i hans läroböcker. Ingen skulle heller fundera på att tillsätta en skogvaktare på livstid under dessa premisser...

Walker har NOLL erfarenhet av hur det funkar i praktiken, han kanske kan sina saker enligt en bok, MEN står han ut med stressen, pressen att hantera det hela i praktiken.
Eller så faller det ihop helt... och då är det försent, han är tillsatt på livtid!

Bara det att han saknar insikt av att vara framför en domare....hur ska han kunna förstå nyanser, misstag eller saker som är rätt/fel och ligger på gränsen - saker man inte lär ut, och kanske man kan efter år i en domstol...

Var han verkligen den enda som fanns tillgänglig?
Återigen - man kan misstänka fulspel...advokatsamfundet rekomenderade ju inte honom.
Senast redigerad av Garre74 2019-10-27 kl. 08:54.
Citera
2019-10-27, 08:43
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ja, en liknelse... en skogsforskare som blir tillsatt att på livstid vara skogsvaktare, placerad i skogen.... Men han har ALDRIG varit i en riktig skog!

Hur vet man att skogsforskaren kan leva i skogen? Hur vet man att han verkligen förstår symbiosen, samspelet på riktigt? Att han sitter med goda kunskaper om hur skogen lever, och ska ha det, hur samspelet borde fungera i naturen.... säger inget om hur han klarar sig live!

När forskaren till slut är i skogen, blir han knäpp - han klarade inte av tystnaden som inte fanns i hans läroböcker. Ingen skulle heller fundera på att tillsätta en skogvaktare på livstid under dessa premisser...

Walker har NOLL erfarenhet av hur det funkar i praktiken, han kanske kan sina saker, MEN står ut med stressen, pressen att hantera det hela i praktiken.
Eller så faller det ihop helt... och då är det försent, han är tillsatt på livtid!

Bara det att han saknar insikt av att vara framför en domare....hur ska han kunna förstå nyanser, misstag eller saker som är rätt/fel och ligger på gränsen - saker man inte lär ut, och kanske man kan efter år i en domstol...

Var han verkligen den enda som fanns tillgänglig?
Återigen - man kan misstänka fulspel...advokatsamfundet rekomenderade ju inte honom.
Ja, det är klart det är HELT SJUKT att tillsätta en juridikprofessor som domare. Det är ju självklart att det är ADVOKATSAMFUNDET och inte PRESIDENTEN som ska rekommendera nya domare. De borde tillsätta domarna också.

Helt sjukt! Håller med dig. Tänk om han KLAPPAR IHOP!!! Detta är ju häpnadsväckande och ytterligare ett bevis för att Trump är HELGALEN.

Jag menar, att presidenten utser federala domare, istället för ADVOKATSAMFUNDET är diktatoriskt och helt makalöst.

Hysteriska fruntimmer....
Citera
2019-10-27, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Fat en visselblåsare är skydd av federal lag så gräver Trumplojalister i allt dom kan få tillgång till och lite till för att avslöja honom eller henne. Det är lite SS över Trumps agerande, kanske för att han är tysk vad vet ha´jag. Men att demokratin är under angrepp är nog alla medvetna om i dagsläget med tanke på att Trump hetsar till allt mer oparlamentariska metoder för att komma åt visselblåsaren och andra rättsmedvetna medborgare och då skadar det demokratiska rättssystemet.

Visselblåsares skydd gäller yttrandefrihet. Anonymitet avgör slutligen inspector general inom den aktuella myndigheten.

Trodde du att man kunde påstå vad som helst eller anklaga vem som helst och samtidigt förvänta sig anonymitet?
Citera
2019-10-27, 09:03
Medlem
E.Merckxs avatar
Philip Reeker, the acting assistant secretary of state for European and Eurasian affairs, vittnade igar:

U.S. diplomat unaware of possible quid pro quo on Ukraine

https://www.reuters.com/article/us-usa-trump-whistleblower-reeker-idUSKBN1X50HS?utm_campaign=trueAnthem%3A+Trending+ Content&utm_content=5db4d5f58021ed000132773b&utm_m edium=trueAnthem&utm_source=twitter
Citera
2019-10-27, 09:07
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Visselblåsares skydd gäller yttrandefrihet. Anonymitet avgör slutligen inspector general inom den aktuella myndigheten.

Trodde du att man kunde påstå vad som helst eller anklaga vem som helst och samtidigt förvänta sig anonymitet?
Vi ser nu tydligt vad vänstern har att erbjuda:

Anonyma vittnen
Politiska rättegångar bakom stängda dörrar.
Hemlighållna anklagelser.
Vägrar rösta om impeachment, men kör på ändå.
Selektiva läckor till DNC-trogen media.
Citera
2019-10-27, 09:15
Medlem
lapons avatar
Idag kl. 13:00 svensk tid ska den store,vite, orange och glänsande, desslikes storsinte, demokratiske och humane västlige ledaren - Amerikas president - meddela något storslaget. Först ska han informera om att terrorist-ledaren al-Baghdadi är neutraliserad av en amerikansk specialstyrka, på hans kommando, och sedan ska han upplysa om att han drar sig tillbaka från alla sina uppdrag som president tills dess att impeachment-processen är avklarad. Detta av respekt för demokratin, och för att lugna oroliga sinnen ! Vicepresident Mike Pence får ta över landets styre ..

"Inatt jag drömde.."

-
Citera
2019-10-27, 09:35
Medlem
Citat:
Ja, det är klart det är HELT SJUKT att tillsätta en juridikprofessor som domare. Det är ju självklart att det är ADVOKATSAMFUNDET och inte PRESIDENTEN som ska rekommendera nya domare. De borde tillsätta domarna också.

Helt sjukt! Håller med dig. Tänk om han KLAPPAR IHOP!!! Detta är ju häpnadsväckande och ytterligare ett bevis för att Trump är HELGALEN.

Jag menar, att presidenten utser federala domare, istället för ADVOKATSAMFUNDET är diktatoriskt och helt makalöst.

Hysteriska fruntimmer....

haha..... det är ett systemfel i sig, det är det.

Du hänger upp dig på "professor"? Vad är det bra för... är man "bra" på sin profession i alla avseenden för det? Absolut INTE!
Hade en gång en matteprofessor som var värdelös på att lära ut, han kunde matte - men det innebar ju inte att han kunde stå på golvet och lära ut, förstå oss studenter, säga rätt saker, ge rätt betyg...

Jag har sett tusentals fotbollsmatcher, på tv och live - jag kanske ska bli straffläggare i landslaget på livstid? Jag kan ju allt om stressen att stå där på gräset och ta mina beslut inför tusentals skrikande personer....

Vad vet alltså Walker om hysteriska brottslingar, ljugande advokater.... och pressen att inför åskådare ta beslut, lyssna och kunna agera.... vad vet han?

Om inte du kan inse problemet...juridik kan på papperet vara en svart/vit skala, en professor kanske lärt sig till perfektion - sen i praktiken är det en enda stor grå massa där saker till synes faller utanför skalan men egentligen är rätt. Nyanser runt oss människor som man inte kan lära ut.

Men visst, han behöver inte vara en professor-tomte, han kan vara rätt för sitt jobb.

Jag skulle alla dagar i veckan ta en advokat med 10 år i rättssalen, som kan sina saker utifrån erfarenhet och fingertoppskänsla i verkligheten än en professor vars tid handlar om att INTE vara i en rättssal överhuvudtaget....

Sedan det är ju ett systemfel i grund och botten. Varför livstid liksom?
Detta blir ju Trumps arv i många många arv framöver...
Citera
2019-10-27, 09:47
Medlem
Japhys avatar
Citat:
haha..... det är ett systemfel i sig, det är det.

Du hänger upp dig på "professor"? Vad är det bra för... är man "bra" på sin profession i alla avseenden för det? Absolut INTE!
Hade en gång en matteprofessor som var värdelös på att lära ut, han kunde matte - men det innebar ju inte att han kunde stå på golvet och lära ut, förstå oss studenter, säga rätt saker, ge rätt betyg...

Jag har sett tusentals fotbollsmatcher, på tv och live - jag kanske ska bli straffläggare i landslaget på livstid? Jag kan ju allt om stressen att stå där på gräset och ta mina beslut inför tusentals skrikande personer....

Vad vet alltså Walker om hysteriska brottslingar, ljugande advokater.... och pressen att inför åskådare ta beslut, lyssna och kunna agera.... vad vet han?

Om inte du kan inse problemet...juridik kan på papperet vara en svart/vit skala, en professor kanske lärt sig till perfektion - sen i praktiken är det en enda stor grå massa där saker till synes faller utanför skalan men egentligen är rätt. Nyanser runt oss människor som man inte kan lära ut.

Men visst, han behöver inte vara en professor-tomte, han kan vara rätt för sitt jobb.

Jag skulle alla dagar i veckan ta en advokat med 10 år i rättssalen, som kan sina saker utifrån erfarenhet och fingertoppskänsla i verkligheten än en professor vars tid handlar om att INTE vara i en rättssal överhuvudtaget....

Sedan det är ju ett systemfel i grund och botten. Varför livstid liksom?
Detta blir ju Trumps arv i många många arv framöver...
Hur du skulle agera är ointressant eftersom ingen nånsin kommer ge dig förtroendet att utse domare. Det förtroendet har Trump fått. Att du tycker det är HELT SJUKT att tillsätta en professor i juridik som federal domare och att du anser att advokatsamfundet ska utse domare må så vara. Nu är han utsedd och jag är säker på att du snart hittar något nytt att bli hysterisk över.

Trump ångar på med sina domare. Hur många är han uppe i nu? 200+? Och tänk: ALLA SITTER DÄR PÅ LIVSTID!!!

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_federal_judges_appointed_by_Donald_Trump
Citera
2019-10-27, 10:07
Medlem
Citat:
Hur du skulle agera är ointressant eftersom ingen nånsin kommer ge dig förtroendet att utse domare. Det förtroendet har Trump fått. Att du tycker det är HELT SJUKT att tillsätta en professor i juridik som federal domare och att du anser att advokatsamfundet ska utse domare må så vara. Nu är han utsedd och jag är säker på att du snart hittar något nytt att bli hysterisk över.

Trump ångar på med sina domare. Hur många är han uppe i nu? 200+? Och tänk: ALLA SITTER DÄR PÅ LIVSTID!!!

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_federal_judges_appointed_by_Donald_Trump

haha, fick kika på det igen - det var jag som hade skrivit "sjukt", men visst det står jag för...

Men känner mig inte direkt hysterisk, bryr mig inte så i praktiken men fascinerad över hur det funkar, och sättet de gör kan jag tycka är sjukligt fel....
Det känns dock som att detta bara drabbar dem själva, så låt dem köra på! :-)
Citera
2019-10-27, 10:13
Medlem
Det fanns kanske en anledning till att Trump pratade om att Kina borde utreda Bidens?

Kashakstan och Ryssland nämns också i Giulianis butt dial.

Undrar om Giuliani tror att Biden begått brott i dessa länder? Eller vad är det som pågår?

Citat:
Giuliani spends the entire three minutes railing against the Bidens. He can be heard recycling many of the unfounded allegations he has been making on cable news and in interviews with print reporters.

Among the claims: that Biden intervened to stop an investigation of a Ukrainian gas company because his son Hunter sat on the board, and that Hunter Biden traded on his father's position as vice president to earn $1.5 billion from Chinese investors.

"There's plenty more to come out," Giuliani says. "He did the same thing in China. And he tried to do it in Kazakhstan and in Russia.
https://www.nbcnews.com/politics/politics-news/rudy-giuliani-butt-dials-nbc-reporter-heard-discussing-need-cash-n1071901?cid=referral_taboolafeed
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in