2019-10-26, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Kellyanne Conway, som väl skall vara hjärnan bakom Trumps propagandakrig verkar börja tappa stinget. Att inför ett stor medieuppbåd säga typ att "Trump kan inte anklagas för att erbjuda sina tjänster mot gentjänster eftersom han egentligen i sitt hjärta och sinne inte menar det han sa till Ukrainas presídent. Sedan följde en råkopia på Trumps ökända haranger av i sammanhanget oviktiga saker som fulmedia, häxjakt och f-an och hans mormor. Jag trodde faktiskt hon var en av få med huvudet på skaft av kretsen nära Trump, där ser man vad fel man haft.
Eller så är hon helt enklet slutkörd som ju dom flesta verkar blir för eller senare i att försöka försvara Trump med allt tunnare argument till sitt förfogande. Pinsamt var det och utan tvivel blev presskonferensen att en extra procent nu läggs till i pollsen för att få bort Trump. Att hon också när det rann över hotade med att snoka i journalistens privata liv och familj gjorde ju inte saken bättre för Trump.

Vita huset ser nog inte lösning på hur man trovärdigt skall kunna försvara Trump, allt med Trump själv får allt högre blodtryck. Det blir då lite Kajsa Warg över det hela, lite här och lite där i försvaret kombinerat med lite civil olydnad, sittstrejker och förfrågningar utomlands efter hjälp. Inget verkar fungera särskilt bra då substansen med tunga motbevis inte finns att få till försvaret, bara gammal skåpmat av ideologiska anklagelser och konspirationsteorier.

Kellyanne är den som är Trump trognast (tillsammans med Guliano) men att hon nu darrar lite nu beror även att hon sitter i en rävsax - hemma har hon en man som är aktiv Trumpmotståndare! intressanta frukostdiskussioner antar jag 😳
Citera
2019-10-26, 19:00
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ertil
De hade nog tänkt använda sig av Tulsi Gabbard för att ta röster från dem, men då hon inte lyfte så manipulerade de fram att Clinton skulle babbla en del om TG i stället. Varför de gjorde det nu beror på att Trump och republikanerna behöver få komma ur impeachmentljuset. Rikta bort fokus från Trump.

Det hålls ju ett förhör i dag också. Har glömt vem det var, men det tyder ju att de har ett hav att ösa ur.

Du köper alla konspirationer som kommer ur Hillary Clintons mun?? Eller säger du på fullt allvar att Hillary är en rysk tillgång? Om Hillary vill sänka en motståndare så brukar hon nämna att dom samarbetar med Ryssarna. Det har hon gjort sen 2008 och det började med John Mc Cain.
Senast redigerad av DRAVKCAB 2019-10-26 kl. 19:05.
Citera
2019-10-26, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BummingAround
Kellyanne är den som är Trump trognast (tillsammans med Guliano) men att hon nu darrar lite nu beror även att hon sitter i en rävsax - hemma har hon en man som är aktiv Trumpmotståndare! intressanta frukostdiskussioner antar jag 😳

Tror att det håller på att brista för Kellyanne för att hon ser sprickorna och då får hon svårt att låtsas som något annat. Men är rätt övertygad om att hon får en kollaps strax innan det röstas om en impeachment. Så att hon kan fly fältet. Kellyanner är nog trogen George men knappast Donald.

Frågan är vilka som står vid Trumps sida när kraschen är ett faktum? Jag kan inte kommer på någon förutom hans familj.
Citera
2019-10-26, 19:08
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BummingAround

Det finns ju hypoteser om att även hon egentligen inte är så lågbegåvad som hon vill framställa sig utan medvetet spyr ur sig den skit som hon gör för att aktivt sabotera Trumpadministartionens rykte ovanpå att hon har sin man som ett säkert kort att dra om hon måste fly fältet då hon kan med stor lätthet peka på sin karl och säga "See I my husband is openly against Trump and we are still married..."
Citera
2019-10-26, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Du köper alla konspirationer som kommer ur Hillary Clintons mun?? Eller säger du på fullt allvar att Hillary är en rysk tillgång? Om Hillary vill sänka en motståndare så brukar hon nämna att dom samarbetar med Ryssarna. Det har hon gjort sen 2008 och det började med John Mc Cain.

Jag menar att ryssarna hittat på källor som Clinton får ta del av så att hon sänker sig själv och demokratiska partiet genom att säga sådant som hon sa om Gabbard och Stein.

Men jag kan däremot tänka mig att ryssarna försökt stötta både Stein och Gabbard för att ta över en del röster från demokraterna. Stein funkade, men Gabbard verkar inte lyfta så då bestämde de sig för att stressa upp Clinton igen. För det låter ju rubbad det Clinton säger.

Det hela går som runt och runt igen tillbaka.
Citera
2019-10-26, 19:22
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Tror att det håller på att brista för Kellyanne för att hon ser sprickorna och då får hon svårt att låtsas som något annat. Men är rätt övertygad om att hon får en kollaps strax innan det röstas om en impeachment. Så att hon kan fly fältet. Kellyanner är nog trogen George men knappast Donald.

Frågan är vilka som står vid Trumps sida när kraschen är ett faktum? Jag kan inte kommer på någon förutom hans familj.

När man vill något väldigt mycket så kan man ofta läsa in saker som inte finns.
Ett råd är att sluta blanda in så mycket känslor i det hela. Det är ju bara ett år tills
väljarna kan få en ny chans att välja ny president. Jag tycker man skall ha tilltro till demokratin även om det för er på vänsterkanten är en obehaglig tanke. Är det verkligen så otäckt med allmänna val och folkstyre? Är det helt otänkbart att acceptera ett valresultat? Vänstern är verkligen inne på en mer antidemokratiskt väg nu när folket börjar revoltera mot era destruktiva ideer.
Citera
2019-10-26, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
När man vill något väldigt mycket så kan man ofta läsa in saker som inte finns.
Ett råd är att sluta blanda in så mycket känslor i det hela. Det är ju bara ett år tills
väljarna kan få en ny chans att välja ny president. Jag tycker man skall ha tilltro till demokratin även om det för er på vänsterkanten är en obehaglig tanke. Är det verkligen så otäckt med allmänna val och folkstyre? Är det helt otänkbart att acceptera ett valresultat? Vänstern är verkligen inne på en mer antidemokratiskt väg nu när folket börjar revoltera mot era destruktiva ideer.

Jag tycker verkligen att det här är ett mycket intressant historiskt skeende. Tycker inte du det? Vad alla de förhör som nu görs ska leda till får vi kanske reda på redan i år. Vad jag är nyfiken på är vad Giuliani har sysslat med och om Bolton tänker vittna och i så fall om vad.

Och nu när demokraterna får ta del av resten av Muellerrapporten kanske vi får vet också. Resten av året kan ge mycket info vad som pågått de senaste åren. Hoppas att vi får veta mycket.

Giuliani som ringer runt och vill ha hundratusentals dollars och något om Bahrein vill jag veta mer om också. Bolton kallar honom handgranat och det borgar för intressanta vändningar.
Citera
2019-10-26, 20:06
Medlem
Citat:
Jag tycker verkligen att det här är ett mycket intressant historiskt skeende. Tycker inte du det? Vad alla de förhör som nu görs ska leda till får vi kanske reda på redan i år. Vad jag är nyfiken på är vad Giuliani har sysslat med och om Bolton tänker vittna och i så fall om vad.

Och nu när demokraterna får ta del av resten av Muellerrapporten kanske vi får vet också. Resten av året kan ge mycket info vad som pågått de senaste åren. Hoppas att vi får veta mycket.

Giuliani som ringer runt och vill ha hundratusentals dollars och något om Bahrein vill jag veta mer om också. Bolton kallar honom handgranat och det borgar för intressanta vändningar.

Giuliani och hans säkerhet- och konsultfirma Giuliani Security and Safety arbetar i Bahrain. Vad hade du för konspirationsteori på lut?
Citera
2019-10-26, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Giuliani och hans säkerhet- och konsultfirma Giuliani Security and Safety arbetar i Bahrain. Vad hade du för konspirationsteori på lut?

Jag tror, ta det inte för sanning nu, att Giluiani har stora, mycket stora penningproblem. Och att han är i akut behov av en eller flera advokater. Och att han pratar om Bidens med alla och alla hela tiden gör att han håller sig någorlunda ekonomiskt flytande.
Citera
2019-10-27, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor

"Giuliani’s Longtime Business Partner Resigns From Security Firm"
security company in recent weeks, according to several people familiar with the move, which Mr. Giuliani confirmed.

Mr. Huvane’s departure from Giuliani Safety & Security comes as Mr. Giuliani faces scrutiny for probing Democratic former Vice President Joe Biden’s son’s work in Ukraine and his association with two men indicted this week on campaign-finance charges. Mr. Giuliani was working with those men, Lev Parnas and Igor Fruman,..."

https://www.wsj.com/articles/giulianis-longtime-business-partner-resigns-from-security-firm-11570829118
Citera
2019-10-27, 01:49
Medlem
squeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
NSC John Bolton förhandlar med kongressens utskottsledamöter om att få komma in och vittna.

Ska bli kul o höra cult45 kalla honom för en vänsterliberal galning, I helt vanlig ordning

Denna vecka summeras:
-trump försöker sälja sitt mycket lönsamma Washington hotel för att ha råd att anlita fler advokater och undvika att förlora striden om sina tax returns i federal domstol.
Märkligt nog verkar han rädd för att visa det alla redan vet om honom.

Btw. Rudy Giuliani kommer att vända mot Trump och bli ett samarbetande vittne i riksrätt åtalet mot Trump. Han har snart slut på pengar och har redan vänt sig till Bahrain för finansiell hjälp med utredningar.

Googla på "Rudy Giuliani butt dialing reporter"

Även Boltons assistent verkar vara pigg på att vilja vittna.

The former deputy to ex-White House official John Bolton wants clearance from a court before he testifies in the impeachment inquiry into President Donald Trump’s dealings with Ukraine, according to a report.

Det skulle vara hysteriskt roligt att se Bolton vittna emot trumpeten

Edit: nästa som ska vittna är två tjänstemän ifrån UD.

Two new State Department witnesses have been scheduled for depositions on Wednesday: Catherine Croft and Christopher Anderson
Senast redigerad av squeaky 2019-10-27 kl. 01:54.
Citera
2019-10-27, 02:06
Medlem
Man kan tycka att detta är ett tecken på det korrupta klimatet hos Trump.

"Senate Republicans voted Thursday to confirm Justin Walker to a lifetime seat on a federal court, despite the fact that he earned a rare and embarrassing “not qualified” rating from the American Bar Association."

"Walker “does not presently have the requisite trial or litigation experience” to be a federal judge, the ABA’s Standing Committee concluded in a July review."

Så varför blev han nominerad och tillsatt.... tar man till sig hans historik kan man ana

"Walker, a University of Louisville law professor, previously clerked for Brett Kavanaugh, "
"Walker went out of his way to defend his former boss against credible allegations by Christine Blasey Ford that he sexually assaulted her in high school. Walker participated in more than 70 media interviews challenging Ford."

Totalt sjukt, nån kan försöka lura i mig att han blev tillsatt för att han var så duktig på sitt jobb... eftersom
" absence of any significant trial experience,” the ABA found. “Mr. Walker has never tried a case as lead or co-counsel, whether civil or criminal."

Helt sjukt. Verkligen. Helt öppet.

Jag hoppas en riksrätt kan se över alla sådana här nomineringar med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in