2019-10-23, 16:04
Medlem
Expressen avslöjar lite nytt i polisutredningen. Toppjuristen K försäkrade sig om att ingen annan var hemma innan Henrik sköts.

Snaran dras sakta åt....

https://www.expressen.se/nyheter/krim/toppjuristens-samtal-innan-skjutningen-mot-advokaten/
Citera
2019-10-23, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp
Expressen avslöjar lite nytt i polisutredningen. Toppjuristen K försäkrade sig om att ingen annan var hemma innan Henrik sköts.

Snaran dras sakta åt....

https://www.expressen.se/nyheter/krim/toppjuristens-samtal-innan-skjutningen-mot-advokaten/

Lögn han var inte ensam hemma. Barnen hade gått men Horadvokaten var där med honom. Jag såg när Bögadvokaten kvällen innan gick in i porten med barnen och därför gjorde jag inget besök. Men på morgonen såg jag barnen gå ut ur porten.

Han var inte ensam. Kanske Karin ville försäkra sej om att barnen gått til skolan. Bögadvokaten sa väl inte att Horan var där.

Idioterna länkar i artikeln till mig att jag skulle vara efterlyser. Det är lögn dom jävla äckliga idioterna. Ingen Norsk polis har sagt att jag är efterlyst i Norge.
Citera
2019-10-23, 16:17
Medlem
Citat:

Snaran dras sakta åt....

Stämmer detta är det ju märkligt att inget häktande har skett.
I o f s är det inte anmärkningsvärt att barnen som går i skola har lämnat hemmet kl. 09.00
Citera
2019-10-23, 16:18
Medlem
Jag tänker anmäla tidningarna till PO och JK. Detta är grovt förtal.
Citera
2019-10-23, 16:19
Medlem
develis avatar
Citat:

Snaran dras sakta åt....

Tack. Jag har tidigare undrar kring hennes intervju och vart oro för barnen är och varför hon snarare svamlade i generella termer och opersonligt.
Barnen reduceras till "de som kände den skjutne", "boende i området" samt "barn [på väg till] skolan"..
Sen svävar hon iväg om "generell trygghet för alla i landet" om skytten grips.
Senast citerat till Rotesau som då valde att lämna oss "svarslösa", vad nu det innebar...
Citat:
" Innan advokat Henrik Olsson Lilja sköts hade den kvinnliga toppjuristen försäkrat sig om att ingen anhörig fanns i hemmet.
Det har polisutredningen visat, enligt Expressens uppgifter."
Senast redigerad av develi 2019-10-23 kl. 16:26.
Citera
2019-10-23, 16:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrikdenfule
Lögn han var inte ensam hemma. Barnen hade gått men Horadvokaten var där med honom. Jag såg när Bögadvokaten kvällen innan gick in i porten med barnen och därför gjorde jag inget besök. Men på morgonen såg jag barnen gå ut ur porten.

Han var inte ensam. Kanske Karin ville försäkra sej om att barnen gått til skolan. Bögadvokaten sa väl inte att Horan var där.

Idioterna länkar i artikeln till mig att jag skulle vara efterlyser. Det är lögn dom jävla äckliga idioterna. Ingen Norsk polis har sagt att jag är efterlyst i Norge.
ANHÖRIG är ordvalet.
Citera
2019-10-23, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
ANHÖRIG är ordvalet.

Horadvokaten var där jävla idiot.
Jag bankade på dörren och ville prata med henne. Hon var där.
Citera
2019-10-23, 16:40
Medlem
Nina och Mattias har skrivit artikeln så jag ska prata med dom jävlarna om att jag inte är efterlyst. Han sköt mej.
Citera
2019-10-23, 16:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Horadvokaten var där jävla idiot.
Jag bankade på dörren och ville prata med henne. Hon var där.
Trög? Barnen är hennes anhöriga.
Du varit där?
Citera
2019-10-23, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Så KL är inte ensam om att vilja hjälpa människor som är dömda. Hennes exman Henrik Olsson Lilja verkar hjälpa grovt kriminella på fritiden. Kan någon eventuell skytt komma från dessa grovt kriminella? Sjöng han falskt?

Att hjälpa grovt kriminella är hans yrke sedan några decennier tillbaka. Du kanske missat det.

Att de ställt upp på detta med en artist som vunnit Grammis för Årets Artist 2019 är väl ingenting. Och någon vid domstolen måste ha givit tillåtelse så nån lagman kan gnälla bäst han vill.

Coola advokater. Bra PR.
Senast redigerad av Avel 2019-10-23 kl. 16:52.
Citera
2019-10-23, 16:48
Medlem
Citat:
Jag tänker anmäla tidningarna till PO och JK. Detta är grovt förtal.

Förtal? Look who’s talking...
Citera
2019-10-23, 17:00
Medlem
Moruroas avatar
Citat:

Karin ville försäkra sig...
Men du menar ju att hon inte har med ditt besök att göra... eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in