2019-10-22, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Mitt fetade: jag är inte tillräckligt insatt i vilka moraliska och etiska aspekter frikyrkorna har på sina pastorers civilstånd som antingen gifta eller ogifta/singlar.

Dock reagerar jag litet på att LW inför en annan pastor nästan verkar försöka släta över det faktum att hon är frånskild. Hon beskriver nämligen att hon bor i Örebro "med sin familj och är baptistpastor".

https://wallden.wordpress.com/predikningar-efter-kyrkoaret/predikan-4e-advent-2008-herrens-moder/

Hennes inlägg är skrivet den 8 december 2009 och vid det laget torde hon varit formellt frånskild. Om hon varit helt öppen med att hon inte längre var gift, kanske hon snarare borde ha skrivit att hon bodde "med sina barn"? En hårfin definitionsfråga måhända, men inte desto mindre påverkades LW kanske ändå av någon slags (eventuell) traditionell syn på frånskilda pastorskvinnor inom den frikyrkliga sfären?

Med dagens mått mätt kan man med god marginal titulera sig som familj på en vuxen och tre barn. Finns de som kallar sig familj fast man bara är en vuxen och ett barn. För 30-40 år sedan var det annorlunda när det var mamma, pappa, barn, barn som gällde i princip bara.
Citera
2019-10-22, 16:45
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Med dagens mått mätt kan man med god marginal titulera sig som familj på en vuxen och tre barn. Finns de som kallar sig familj fast man bara är en vuxen och ett barn. För 30-40 år sedan var det annorlunda när det var mamma, pappa, barn, barn som gällde i princip bara.

Ja, det är bra att säga "med min familj" annars får man bara ovälkommen uppmärksamhet.
Jag ser ingen anledning till varför Lena skulle gå runt och berätta för alla och envar att hon blivit singel.
Citera
2019-10-22, 16:56
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Mitt fetade: jag är inte tillräckligt insatt i vilka moraliska och etiska aspekter frikyrkorna har på sina pastorers civilstånd som antingen gifta eller ogifta/singlar.

Dock reagerar jag litet på att LW inför en annan pastor nästan verkar försöka släta över det faktum att hon är frånskild. Hon beskriver nämligen att hon bor i Örebro "med sin familj och är baptistpastor".

https://wallden.wordpress.com/predikningar-efter-kyrkoaret/predikan-4e-advent-2008-herrens-moder/

Hennes inlägg är skrivet den 8 december 2009 och vid det laget torde hon varit formellt frånskild. Om hon varit helt öppen med att hon inte längre var gift, kanske hon snarare borde ha skrivit att hon bodde "med sina barn"? En hårfin definitionsfråga måhända, men inte desto mindre påverkades LW kanske ändå av någon slags (eventuell) traditionell syn på frånskilda pastorskvinnor inom den frikyrkliga sfären?

"[...]UW och LW vigdes av Svenska Baptistsamfundet, Equmeniakyrkan 1999-09-04.

De flyttade in i huset där UW bor kvar 2001-08-18. De skilde sig 2011-03-25. LW flyttade från UW 2010-08-09.
[...]"

https://www.flashback.org/p64269829#p64269829
Citera
2019-10-22, 16:59
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
"[...]UW och LW vigdes av Svenska Baptistsamfundet, Equmeniakyrkan 1999-09-04.

De flyttade in i huset där UW bor kvar 2001-08-18. De skilde sig 2011-03-25. LW flyttade från UW 2010-08-09.
[...]"

https://www.flashback.org/p64269829#p64269829

Ah, tack där villade jag bort mig i skilsmässodatumet

Ja, i så fall var W:s fortfarande en "traditionellt hel familj" (dvs. makarna gifta) i december 2009 när hon skrev inlägget.
Citera
2019-10-22, 17:02
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:

Rättar mitt eget inlägg: UW och LW skildes 2011, så i december 2009 var de fortfarande gifta.

Sorry för förvirringen!
Citera
2019-10-22, 17:21
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Du har påstått att du inte känner henne.
Hur vet du om hon har förändrats efter skilsmässan från UW.
Antingen ljuger du om att du inte känner henne eller också så är det rätt uppenbart att Blessed känner henne mycket bättre än vad du gör.

Jag är lika nyfiken.
På det verkliga sambandet.
För jag tror inte på vissa skribenters bestämda hävdanden om no-connections. Men utan riskera att trampa i några forumregelfällor så vi kan ju var och en dra våra egna slutsatser om hur det ligger till med den saken.
Citera
2019-10-22, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Ny artikel i NA. Provläs till 07:23.
Frivården Frivården föreslår i sitt yttrande att domstolen hämtar in en pargraf sju-undersökning.

https://www.na.se/artikel/misstankte-hjarstamordaren-ska-genomga-liten-sinnesundersokning-jag-kan-inte-svara-pa-varfor

Inte så konstigt faktiskt med tanke på "SDs all mer sjuka fantasier om våld och död, hans groteska intresse för det makabra."
Jag tycker han har visat sig ha en ganska grav personlighetsstörning, narcissismen är väl kanske det minsta problemet, så vet inte man ska hoppas på vård eller fängelse i det här fallet.
Citera
2019-10-22, 17:38
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Från Ratsit: ”Det görs över 100 miljoner personsökningar på Ratsit varje år och de tre mest eftersökta i Örebro kommun den senaste månaden är Hanna Davidsson, Alexander Ceesay och Stefan Davidsson.”

Lokalkändisar.

Lokal(ö)kändisar snarare.

Som Robert Louis Stevenson (författaren till bl.a ”Dr Jekyll och Mr Hyde”...passande titel i sammanhanget) skrev:

”Everybody, sooner or later, sits down to a banquet of consequences.”
Citera
2019-10-22, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
LW är mördad. Det finns en misstänkt häktad och en till som lyckligen springer fritt bland trädstammarna i skogarna. Bara hon får behålla sin statistik är hon glad och nöjd. Att f d mannen sitter häktad bekymrar henne inte ett dugg. Han får skylla sig själv att han var så trög och tog henne på orden när hon högt önskade att den som orsakade skilsmässan skulle få plikta med sitt liv?
Hon skrattar inombords åt att SD inte fattade att hon spelade ut honom ur sitt liv. Det finns inga anstiftanbevis, så nu är hon fri från båda och kan ägna all tid till statistikjakten? Ungarna får leka med sina kaniner, rida hästar och växa upp hos mormor och morfar?
Isdrottningen vann?

Antecipera inte gällande HD ... det kan vända på sig snabbare än du tror, själv anser jag att HD spelar med höga kort i detta fallet och att vederbörande dessutom är en riktigt ful fisk som smyger fram mellan vassen och lurar, och HD har inte rent mjöl i sin påse, det luktar skyldig för medhjälp till mord lång väg.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-10-22, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Inte så konstigt faktiskt med tanke på "SDs all mer sjuka fantasier om våld och död, hans groteska intresse för det makabra."

Jag tycker han har visat sig ha en ganska grav personlighetsstörning, narcissismen är väl kanske det minsta problemet, så vet inte man ska hoppas på vård eller fängelse i det här fallet.

Lägg också till en rejäl dos sadistiska böjelser, iaf uttolkat i det han säger, skriver, visar upp och delvis gör (bla musen) av allt att döma, ett starkt intresse att förstöra för andra, håna och göra sig lustig på andras bekostnad. Särskilt de personer han anser ligga i nåt slags underläge gentemot honom själv.

Så tolkar jag den sjuka jäveln. HD ligger inte långt efter.
Senast redigerad av zilvereko 2019-10-22 kl. 18:38.
Citera
2019-10-22, 18:03
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Antecipera inte gällande HD ... det kan vända på sig snabbare än du tror, själv anser jag att HD spelar med höga kort i detta fallet och att vederbörande dessutom är en riktigt ful fisk som smyger fram mellan vassen och lurar, och HD har inte rent mjöl i sin påse, det luktar skyldig för medhjälp till mord lång väg.

Mvh/ @JokerMannen

Åklagare Åsa Hiding pratar klarspråk i dagens NA:

Citat:
Även en annan person – som har kopplingar till 45-åringen – är misstänkt för inblandning i mordet. Personen var under sensommaren häktad i en vecka på den lägre misstankegraden – men släpptes i brist på bevis.

– Misstankarna mot personen kvarstår som skäligen misstänkt. Utredningen fortsätter även i den delen, säger Åsa Hiding.

https://www.na.se/artikel/misstankte-hjarstamordaren-ska-genomga-liten-sinnesundersokning-jag-kan-inte-svara-pa-varfor

Mvh
/FS
Citera
2019-10-22, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Lägg också till en rejäl dos sadistiska böjelser, iaf uttolkat i det han säger, skriver, visar upp och delvis gör (bla musen) av allt att döma, ett starkt intresse att förstöra för andra, håna och göra sig lustig på andras bekostnad. Särskilt de personer han anser ligga i nåt slags underläge gentemot honom själv.

Så tolkar jag den sjuka jäveln. HD ligger inte långt efter.
Att det är en störd och/kanske sjuk människa är nog de flesta här överens om, frågan om han är tillräckligt sjuk för vård. Hoppas rätt personer dömer det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in