Citat:
Ursprungligen postat av
VerklighetenJa
---------------------------------------------------------------------------------------------------- --------------
Om du fokuserar lite grand på fakta och samhällsföreteelser .. i stället för grammatik och semantik så kommer det att klarna.
Jag tror inte jag någonsin kommer att kunna förklara det för dig. Men det beror inte på vad jag gör utan på vad du är beredd att acceptera/ införliva Men fakta är ju skjutningar på stan .. det har inte funnits förr .polisen har jobbet ... Det sköter dom inte . har dom fått in någon kanske en par stycken. Döingar på hörnet kan väl inte missuppfattas. Ingen semantisk fråga ---Röda fläcken på gatan. FAKTA
Ej heller kan det vara obekant att man får sparken om man gör ett dåligt jobb. FAKTA
Färre Poliser kan mycket väl lösa fler brott. Man toppar laget. För att taga en Idrottsliknelse.
Det är ju inte bara hur många man anställt utan vilka ..
Professor Leffe GW har sagt att 1 /3 av personalstyrkan gör inget. Dom kan man i så fall sparka.
Kärringar / Fetton / Bögar / Slakta hästarna kanske./ Alla som surfar nätet i stället för att jobba.
Dom som håller på med Innebandylaget.
Dom pengarna man får över sedan kan man använda för att betala löner som det går att anställa folk för som levererar.
Misslyckad organisation / Kärring som Chef / Inget betalt . Spottad på riskerar bli skjuten Då har man ju till sist ingen vettig högpresterande kvar . Så är det i många yrken. Många företag. Bara lite tanter som går dit och värmer sig på Vintern hämtar bidraget . Sitter framför datorn låtsas göra ngt åt bedrägerier
tag Zlatan Han får betalt för att han får in bollen i näten .. Inte för sin vackra näsa.
Dom hade säkert kunnat anställa många hundra andra för samma pengar men inga mål blev gjorda åkt ur serien.
Jag kan ju inte det men jag gissar att det är " Boots on the Ground " som behövs.
Hur svårt kan det vara att fotpatrullera på de platser man läser om Möllan Seved.
Dialogpolisen har provats nu kan det vara dags för annat. Mer verkstad mindre snack.
Jag tror man åker på att betala mer lön samt att Batongen måste fram. Men inte mer lön till alla och ej heller batongen på alla.
Men det är Myndigheten som har den " Bollen " som det är nu räcker inte.
Klarar man inte leverera är det sparken " Youre Fired " på samma sätt som Zlatan bänkas om han inte nätar -- så är det och har alltid varit kommer alltid att vara.
Du hade kunnat få något sagt med två meningar men du väljer att prata om Zlatan, bögar, kärringar och hästar och att det på något sätt att göra med effektivitet i polisens arbete. Kan du vänligen visa evidensbaserad fakta på att en bög eller kärring är dålig på utredningsarbete?
Nu till sak. Att polisen är dåliga på att utreda brott är ju ingen hemlighet och inte heller att politiker gör allt för att skylla ifrån sig och stoppa huvudet i sanden. Med det sagt så finns det ju ärenden som sticker ut mer än andra och detta är på inget sätt ett ärende som stagnerat tror jag. Det sitter en häktad och även om denna person skulle ha varit duktig på att kommunicera på krypterat eller dolt sätt med sina uppdragsgivare så är dessa som genomfört detta på inget sätt några genier. Flöddrig och fladdrig GM och att folk uppmärksammat flyktbilen innan brottet samt andra indikationer gör att detta mycket väl kan bli svårt att klara sig ur för dessa GM.