2019-10-19, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Ikke hvis det er kjeller der.
Kan man ikke ha både kjeller og grav side om side?
Citera
2019-10-19, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg
Kan man ikke ha både kjeller og grav side om side?
Ser det ut som Hagen har så dårlig råd at han må skifte eksosanleggene selv ?
Citera
2019-10-19, 22:24
Medlem
Citat:
Er det kjeller under garasjen også tro ?
Lite sannsynlig men kriminalhistorier viser at hemmelige rom kan eksistere.

Jeg er ikke så opptatt av hemmelige rom, men ble interessert i det Monsen skrev, om at åsteder kanskje er i kjelleren. Men det vil bli komplisert uten en kjellerutgang. Da blir det langt ut.
Citera
2019-10-19, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Jeg er ikke så opptatt av hemmelige rom, men ble interessert i det Monsen skrev, om at åsteder kanskje er i kjelleren. Men det vil bli komplisert uten en kjellerutgang. Da blir det langt ut.
Mener du at det kan være slik at det ikke stemmer at angrepet kan ha skjedd i 1. etasje?
Om funnstedet for telefonen: "Funnstedet skal være i første etasje i boligen, får VG opplyst.
I samme etasje er inngangspartiet og badet/toalettet hvor politiet mener 69-åringen kan ha befunnet seg da hun skal ha blitt angrepet
av ukjente gjerningspersoner."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/RR4WA5/loerenskog-forsvinningen-fant-anne-elisabeths-mobiltelefon-i-huset
Senast redigerad av FruCarlsberg 2019-10-19 kl. 22:33.
Citera
2019-10-19, 22:37
Medlem
Citat:
Mener du at det ikke stemmer at angrepet kan ha skjedd i 1. etasje?
Om funnstedet for telefonen: "Funnstedet skal være i første etasje i boligen, får VG opplyst.
I samme etasje er inngangspartiet og badet/toalettet hvor politiet mener 69-åringen kan ha befunnet seg da hun skal ha blitt angrepet
av ukjente gjerningspersoner."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/RR4WA5/loerenskog-forsvinningen-fant-anne-elisabeths-mobiltelefon-i-huset

Tenkte at det kunne vært slik at det dreide seg om kjelleren, ja. Men uten en utgangsdør fra kjelleren vil vel det bety unødvendig lang vei ut. Inngangspartiet med toalett høres mer troverdig ut.
Citera
2019-10-19, 22:40
Medlem
Citat:
Tenkte at det kunne vært slik at det dreide seg om kjelleren, ja. Men uten en utgangsdør fra kjelleren vil vel det bety unødvendig lang vei ut. Inngangspartiet med toalett høres mer troverdig ut.
Ok. Men hvis det skjedde i kjelleren, så må jo de sporene i 1. etg som gir inntrykk av at det skjedde i 1. etasje være plantet? Hvis det skjedde i kjelleren, så var det kanskje mulighet for utgang gjennom kjellervinduer?
Citera
2019-10-19, 22:43
Medlem
Citat:
Ok. Men hvis det skjedde i kjelleren, så må jo de sporene i 1. etg som gir inntrykk av at det skjedde i 1. etasje være plantet? Hvis det skjedde i kjelleren, så var det kanskje mulighet for utgang gjennom kjellervinduer?

En som virker å ha kunnskap sier at det ikke finnes noen dør/utgang fra kjelleren. Tror den teorien bortfaller hvis det stemmer.
Citera
2019-10-19, 22:43
Medlem
Citat:
Vet du om det er baderom i kjelleren?

Jeg er ikke helt sikker, det er mange år siden jeg var på besøk hos de, Men de hadde badstue og treningsrom i kjelleren så mulig det var et toalett med dusj der også
Citera
2019-10-19, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Räcker nästan med att läsa dina inlägg här. Att man betalar tio mille för livstecken när det är uppenbart att polisen tror att AEH dog i hemmet rimmar ju också illa.

Om det var ett icke planerat dåd och hon råkade dö hemma så fick väl GM göra det bästa av situationen i efterhand, annars hade det ju varit bättre att hon dog på annan plats.

Ja det er helt absurd. Da politiet i juni endret hovedhypotese til drap fingert som kidnapping, skal TH sånn cirka i medio juli ha betalt, ifølge flere uavhengige kilder til VG, "i overkant av 10 millioner NOK".

Og nå, etter at politiet har funnet AEH's draps-åsted i hjemmet, diskuterer familien ifølge politiet til VG, nå både å betale hele løsepengekravet på 9 millioner Euro, og muligens også å utlove en betydelig dusør, sannsynligvis er det snakk om flere titalls millioner i dusør. En timing som er absurd.

Og så svar til Hunterrr

Forskjellige typer korrupsjon kan være både straffbart og svært ødeleggende for omdømmet. Uten at jeg har knyttet personen(e) som er omtalt som "en venn" i mediene, opp mot noen kjent eller antydet korrupsjonssak.

Det har ved to tilfeller vært nevnt "en venn av Tom Hagen" i mediene. "En venn" skal ha ringt advokat Svein Holden på Hagens vegne, ca begynnelsen av november i fjor, og avtalt møte. Hagen og et av hans voksne barn hadde så et møte med Holden og Holden ble fra da av familiens bistandsadvokat.

"En venn av Hagen" skal ha deltatt på møte med den danske eks-kriminelle på Holdens kontor 24. september i år, sammen med Hagen. (Politiet offentliggjorde 13. september at de tror AEH kan ha blitt drept i hjemmet. Synes tidslinjen som kommer frem er ubehagelig. Det er liksom bad timing, over hele linjen.)

Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
...
Dette er kun spekulasjon, men det må være lov i en slik sak.
Men tenk HVIS det er en hjelper som også har et motiv, sammen med ektemannen? For eks noe økonomisk snusk som er straffbart og som AEH visste om, og som hun i krangel om en evt skilsmisse kunne bruke til å true litt med å si fra om? I en evt rettsak osv. Som ville gjort det slik at begge disse havnet i trøbbel? Noe alvorlig noe, som potensielt kunne gi harde straffer? Økonomisk grums.
Senast redigerad av kornblomst 2019-10-19 kl. 22:51. Anledning: skrivefeil
Citera
2019-10-19, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naturmann1
Jeg er ikke helt sikker, det er mange år siden jeg var på besøk hos de, Men de hadde badstue og treningsrom i kjelleren så mulig det var et toalett med dusj der også
Hvordan var TH som person ? Hyggelig ? kontrollerende ?

Det er jo litt spesielt at den ene blir prest, den andre blir rockemusiker og den tredje sprangrytter og alle er sikkert avhengige av et sugerør i kassa for å overleve.
Citera
2019-10-19, 22:54
Medlem
Citat:

Vi vet jo strengt tatt ikke at hun er blitt fraktet ut. Det er iallfall ingen som har sett noe, så langt.

Edit:
Korrigerer til at ingen har funnet noen kjente spor som viser at AEH er blitt fraktet ut av huset.

Hun er bare vekke. Søkk kav borte vekk.
Senast redigerad av kornblomst 2019-10-19 kl. 23:04. Anledning: Edit
Citera
2019-10-19, 23:08
Medlem
Citat:
Hvordan var TH som person ? Hyggelig ? kontrollerende ?

Det er jo litt spesielt at den ene blir prest, den andre blir rockemusiker og den tredje sprangrytter og alle er sikkert avhengige av et sugerør i kassa for å overleve.

En Hyggelig mann, har inntrykk av at han lærte sine barn og tjene til sitt eget livsopphold. lærte de og være selvstendige. og lærte de god forståelse av penger, og at penger ikke vokser på trær. Synes det er en rar påstand hvorvidt de var avhengi av fars penger for og overleve. tror ikke noen av de har hatt et sugerør i kassa for og overleve, tvert imot. og jeg synes ikke det er det minste rart at de har utdannet seg 3 helt vidt forskjellige veier, vi har alle forskjellige interesser. og sprangrytteren har jobbet litt for faren sin også.

Hadde jeg vært en rik far hadde jeg fremdeles lært ungene mine en god arbeidsmoral, hadde ikke overøst de med penger, folk blir skada av sånt og får en forvrengt verdensoppfatning. jeg skulle selvsagt hjulpet de om det var noe prekert, men hadde aldri syd puter under armene på ungene mine uansett hvor mye penger jeg hadde hatt på bok....
Senast redigerad av Naturmann1 2019-10-19 kl. 23:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in