Citat:
Ursprungligen postat av
WGAS
Min spontana tanke är att det mesta ff levereras av statliga företag och det här är statens försök att först förstöra och sen ta tillbaka den privatiserade vården som Obersturmbannführer Reinfeldt sålde till sina kompisar.
Finns det ens nånting som har privatiserats och blivit bättre för brukarna? Posten, Skolan, Apoteket, Vården, Kommunikationerna, Vad som helst? Jag hajar att nåt jävla äckel sitter nånstans och skrattar sig fördärvad men vad fan hjälper det mig?
Vården tvingas ställa in operationer och folk dör på kuppen. Det schackras en del med oss fast det är kanske som det ska vara. Världens hårdaste skattetryck och världens sämsta service.
Hur i helvete kunde det bli så här?
Jävla dumsosse, sent ska syndaren vakna. Den privata sjukvården är ljusår före den som landstingen erbjuder, förstår du inte att det är pga ett systemfel som vi har dagslånga akutköer? Detta existerar inte i den privata sfären, där kunden står för kostnaden.
Den privata skolan blir bara så bra som den tillåts bli, återigen, den kommunala skolan är ju ner i diket, speciellt nu när alla 30 åriga afghaner pressas in vid varje tom skolbänk. Just nu är den svenska skolan i extremt dåligt sjuk pga ytterligare systemfel, givetvis kommer de privata då även gå dåligt för. T.ex. har vi ju muslimska privatskolor (INIT), hur bra tror du det går för en sådan? Är den privata aspekten relevant eller är den en falsk korrelation? Du kan göra matten själv.
Ja, posten har det väl gått dåligt för sedan internet och email uppfanns. Men där vet jag inte riktigt vad du syftar på.
Får hellre hjälp av Gunnar, 65, erfaren kirurg på Sofiahemmet än tolkbehövande Achmed, som säger sig vara bra kirurg i sitt hemland Kurdistan, på den allmänna sjukvårdsmottagningen.