2019-10-15, 23:35
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Det är iofs fortfarande exakt samma antal cacher i hans statistik och lika många bilder i hans galleri som den 26 augusti då han greps.
I ett av mig skapat dokument den 24 aug 2019 fanns 3985 bilder i galleriet (nu 3986).

Galleriet, s.11, startade då med tre bilder daterade 5/27/2019, för att avslutas med två bilder daterade 5/4/2019. Vid en jämförelse med nuvarande galleri har således en förskjutning skett vilket bör innebära att en bild tagits bort och två lagts till (alt. 2/3, etc).

Bilden som tagits bort bör datera sig till 5/27/2019 eller senare, bilder som lagts till kan antas vara daterade tidigare än 5/27/2019.

SD har hela tiden hållit på och mixtrat och maxtrat med sitt galleri och sina loggtexter. Det finns också flera kopior av samma bilder; även här kan bilder ha tagits bort.
Senast redigerad av letsdoit 2019-10-15 kl. 23:48.
Citera
2019-10-16, 01:43
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
De fetade styckena: Ojojoj! Varifrån kommer dessa uppgifter? Kände du den fd familjen LW/UW eller försöker du skapa trådsanningar utifrån din egen fantasi? Ofta kommer du med vettiga argument, men detta övergår all vett och sans.

Förklara dig!

Man baxnar!

Här ska du få baxna...

Enligt en dansk-svensk studie så har utlandsadopterade tre gånger större risk att drabbas av schizofreni.
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=1760565

Var LW verkligen hotad eller trakasserad av SD eller rörde det sig om hur hon upplevde det?
Det finns ju vissa inslag kring bilincidenten som får mig att undra över LWs grepp om verkligheten.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-10-16 kl. 01:53.
Citera
2019-10-16, 02:14
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
I ett av mig skapat dokument den 24 aug 2019 fanns 3985 bilder i galleriet (nu 3986).

Galleriet, s.11, startade då med tre bilder daterade 5/27/2019, för att avslutas med två bilder daterade 5/4/2019. Vid en jämförelse med nuvarande galleri har således en förskjutning skett vilket bör innebära att en bild tagits bort och två lagts till (alt. 2/3, etc).

Bilden som tagits bort bör datera sig till 5/27/2019 eller senare, bilder som lagts till kan antas vara daterade tidigare än 5/27/2019.

SD har hela tiden hållit på och mixtrat och maxtrat med sitt galleri och sina loggtexter. Det finns också flera kopior av samma bilder; även här kan bilder ha tagits bort.

Då torde borttagningen/tillägget av bilderna ha gjorts någon gång under 24-26/8, dvs strax innan han greps. Jag tog en skärmdump den 26/8 när nyheten kom att han gripits, och då visade hans totala "antal poster" i galleriet 3986, dvs. samma antal bilder som idag.

Btw. så har nu återigen hans "senast besökt"-datum ändrats idag (15/10). Måhända nya förhör som föranlett detta?
Citera
2019-10-16, 05:53
Medlem
En undran så här på morgonkvisten...

Det har varit postare här i tråden tidigare som har haft koll på när det varit någon hemma i resp hus/lägenhet i Hjärsta.

Är det någon som vet var HD befinner sig... är hon på hemmaplan och ev med barnen?

Om jag vore HD och vet att SD är oskyldig skulle jag inte våga bo hemma. GM skulle kunna ta sig för att tysta henne i så fall. Tar hon den risken?
Citera
2019-10-16, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Här ska du få baxna...

Enligt en dansk-svensk studie så har utlandsadopterade tre gånger större risk att drabbas av schizofreni.
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=1760565

Var LW verkligen hotad eller trakasserad av SD eller rörde det sig om hur hon upplevde det?

Det finns ju vissa inslag kring bilincidenten som får mig att undra över LWs grepp om verkligheten.

Hon kanske inte är mördad heller utan det är bara något du upplever, hur är ditt grepp om verkligheten egentligen?
Citera
2019-10-16, 07:12
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
En undran så här på morgonkvisten...

Det har varit postare här i tråden tidigare som har haft koll på när det varit någon hemma i resp hus/lägenhet i Hjärsta.

Är det någon som vet var HD befinner sig... är hon på hemmaplan och ev med barnen?

Om jag vore HD och vet att SD är oskyldig skulle jag inte våga bo hemma. GM skulle kunna ta sig för att tysta henne i så fall. Tar hon den risken?

”Tysta henne” ?

Tysta från vad? Menar du att hon vet vem
denna alternativa GM är?
Citera
2019-10-16, 07:13
Medlem
Citat:
Varför anmälde LW bara en knoggnuggning och inte något sexuellt ofredande eller våldtäktsförsök? Blåste det fritt mellan öronen på henne eller gör det det på dig?

Även om vi inte "vet" vad som hände i egenskap av att ingen av oss var där så kan man ändå hålla sig inom någorlunda rimliga spekulationer.

"If ifs and buts were candies and nuts..."
Varför tycker du det är rimligt att presumera att LW antagligen ljög i förhören om vad som inträffat?

Den nivå det är på enligt min uppfattning är att LW anmälde något som näppeligen är misshandel sett till handlingen som sådan, och absolut inte om hon själv provocerat fram situation. Det kan ju vara mer ett symptom på något annat som gnager hos LW. Människor som letar skitsaker de anmäler brukar kallas rättshaverister, de mår ofta inte vidare bra

"Rättshaverister brukar ställa aggressiva och upprepade krav, komma med dramatiska anklagelser och ha en verklighetsuppfattning som skiljer sig från andras. De utgör ofta ett arbetsmiljöproblem.

Författarna Jakob Carlander och Andreas Svensson menar att beteendet återspeglar psykiskt ohälsa. Orsakerna finns hos individen snarare än i den omvärld som anklagas. Beteendet går inte att förebygga genom att den som möter personen uppträder extra tillmötesgående.

Vad är då rättshaveristiskt beteende? Att kunna bli arg på myndigheter som gör fel och begära det stöd vi har rätt till är inte rättshaveri. Det uppstår när kampen fortsätter i det oändliga, krav ställs utan lagstöd och tar över livet. Haverister lever i ett nu där gamla oförätter är helt aktuella.
... "
https://www.arbetsmiljoforum.se/nyheter/att-moeta-maenniskor-med-raettshaveristiskt-beteende/

Du har aldrig undrat varför delar i den utredningen är maskat?
Du har inte reflekterat över det faktum att samma person som använde våld mot henne i bilen nu är misstänkt för att ha mördat henne?
Ingen liten klocka som ringer?

Ganska otroligt att en när en kvinna blir mördad så ska direkt spekuleras i hur knäpp hon var, gränslös osv, ja t.o.m det faktum att hon var adopterad läggs henne till last som något negativt, misstänksamt.
Lena hade ingen del i sin alltför tidiga död, ett fruktansvärt brott begicks mot henne och hennes anhöriga, ett fruktansvärt brott.
Någon eller några måste straffas för detta, och måtte straffet bli hårt.
Citera
2019-10-16, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
”Tysta henne” ?

Tysta från vad? Menar du att hon vet vem
denna alternativa GM är?
Om HD vet att SD inte är mördare (tror sig veta)... och om det nu mot förmodan skulle så vara...

SD hade sina funderingar/äss i rockärmen (om jag inte minns fel)... detta äss kanske han har delat med sig av till HD... alt att det är någon GM som HD/SD känner/misstänker/vet vem det är.

Nu tror jag att rätt GM sitter där han ska... men HD verkar inte lika säker. Därav min undran om hon vågar bo hemma.

Stavade nog lite fel där... ess ska det nog vara... är man närking så är man
Senast redigerad av Tufsankatt 2019-10-16 kl. 07:25.
Citera
2019-10-16, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Om HD vet att SD inte är mördare (tror sig veta)... och om det nu mot förmodan skulle så vara...

SD hade sina funderingar/äss i rockärmen (om jag inte minns fel)... detta äss kanske han har delat med sig av till HD... alt att det är någon GM som HD/SD känner/misstänker/vet vem det är.

Nu tror jag att rätt GM sitter där han ska... men HD verkar inte lika säker. Därav min undran om hon vågar bo hemma.

Stavade nog lite fel där... ess ska det nog vara... är man närking så är man
Ingen aning, någon som bor kanske han gå förbi och kolla där.
Är det polisens blåa band runt hennes bostadsrätt så är det avspärrat.
Kanske hon är i deras fastighet Gullspångsälven 14 då som verkar ligga i Örebro.
Citera
2019-10-16, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Ingen aning, någon som bor kanske han gå förbi och kolla där.
Är det polisens blåa band runt hennes bostadsrätt så är det avspärrat.
Kanske hon är i deras fastighet Gullspångsälven 14 då som verkar ligga i Örebro.
Polisens avspärrningar är borta enl vad som tidigare postats i tråden.

Jag undrade om HD väljer att bo i sin lgh efter frisläppandet.

Deras fastighet... vilka syftar Du på som har en fastighet och var i Örebro verkar den ligga?
Citera
2019-10-16, 08:11
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Hon kanske inte är mördad heller utan det är bara något du upplever, hur är ditt grepp om verkligheten egentligen?

Jotack, mitt grepp om verkligheten är utan problem. Jag har inte ens någonsin tänkt tanken ens att försöka tvinga mig kvar i någon annans utrymme för att driva igenom ett samtal denne inte vill föra för att sedan polisanmäla dem.

Jag "rebellar" inte mot ganska fundamentala lättbegripliga yrkesetiska regler som har en relevant funktion för att ha en egen variant av rättesnöre.

Jag har hyfsad koll på var jag befinner mig i de olika fälten i Joharis fönster. Rimligtvis borde LW känna till den socialpsykologiska modellen tack vare sin yrkeserfarenhet som såväl pastor och behandlingsassistent men funderade hon själv över var hon befann sig tro?

Hade du ingen mer relevant kommentar?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-10-16 kl. 08:46.
Citera
2019-10-16, 08:15
Medlem
Citat:
Varför anmälde LW bara en knoggnuggning och inte något sexuellt ofredande eller våldtäktsförsök? Blåste det fritt mellan öronen på henne eller gör det det på dig?

Även om vi inte "vet" vad som hände i egenskap av att ingen av oss var där så kan man ändå hålla sig inom någorlunda rimliga spekulationer.

"If ifs and buts were candies and nuts..."
Varför tycker du det är rimligt att presumera att LW antagligen ljög i förhören om vad som inträffat?

Den nivå det är på enligt min uppfattning är att LW anmälde något som näppeligen är misshandel sett till handlingen som sådan, och absolut inte om hon själv provocerat fram situation. Det kan ju vara mer ett symptom på något annat som gnager hos LW. Människor som letar skitsaker de anmäler brukar kallas rättshaverister, de mår ofta inte vidare bra

"Rättshaverister brukar ställa aggressiva och upprepade krav, komma med dramatiska anklagelser och ha en verklighetsuppfattning som skiljer sig från andras. De utgör ofta ett arbetsmiljöproblem.

Författarna Jakob Carlander och Andreas Svensson menar att beteendet återspeglar psykiskt ohälsa. Orsakerna finns hos individen snarare än i den omvärld som anklagas. Beteendet går inte att förebygga genom att den som möter personen uppträder extra tillmötesgående.

Vad är då rättshaveristiskt beteende? Att kunna bli arg på myndigheter som gör fel och begära det stöd vi har rätt till är inte rättshaveri. Det uppstår när kampen fortsätter i det oändliga, krav ställs utan lagstöd och tar över livet. Haverister lever i ett nu där gamla oförätter är helt aktuella.
... "
https://www.arbetsmiljoforum.se/nyheter/att-moeta-maenniskor-med-raettshaveristiskt-beteende/

Hur vet du vilket uppsåt SD hade? Och varför postar du så mycket dravel om ingenting? Är det för att fylla ut ditt ihåliga resonemang?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in