2019-10-14, 19:00
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fosterdiagnos
Varför frågar du?

Det är i högsta grad intressant när kebabteknikerna på Midan råkade ut för en inspektion senast och vad denna gick ut på i detalj.

Kebab är gott men inte på restauranger med ett tvivelaktigt klientel och tveksamma omständigheter kring själva driften.
Citera
2019-10-14, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Haha ja det är lag på att köttet ska vara certifierat, dvs ursprungsmärkt men som vi vet så finns det många krogar och restauranger som fuskar.

När blev Midan senast föremål för en inspektion?

Ja så är det säkert, men Midan är uppenbarligen inte någon av de fuskande krogarna (och det vore ett rejält självmål och börja fuska i det här läget). Vet inte när senaste kontrollen gjordes.
Citera
2019-10-14, 19:32
Medlem
Citat:
Det är i högsta grad intressant när kebabteknikerna på Midan råkade ut för en inspektion senast och vad denna gick ut på i detalj.

Kebab är gott men inte på restauranger med ett tvivelaktigt klientel och tveksamma omständigheter kring själva driften.

Jag fattar att du vill försöka få det att verka som det skulle vara nått tveksamt med Midan, men du har inget mer än dina sköna fördomar att komma med.

Miljö och hälsa gör inspektioner dagligen, antingen slumpvis el riktad efter misstankar el klagomål. Inspektionerna ”går ut på” samma sak vid varje tillfälle. De har ett protokoll de följer och prickar av, hygien, temperaturer i kylar, livsmedelshantering, certifiering osv osv.

Du kan begära ut protokollet om du finner det roande.
Citera
2019-10-14, 19:47
Medlem
Citat:

Du svarade absolut noll, kolla livsmedelsinspektionen då, den är publik - varför frågar du istället för att bara kolla upp själv?
Citera
2019-10-14, 19:47
Bannlyst
Citat:
Dom har kanske inte letat tillräckligt noga? Undersökte man även filialen på Elersvägen?

Men vad är det för kött som serveras på Midan Hornsberg? Är det halalslaktat kött?

Är köttet certifierat, dvs ursprungsmärkt?

Jesus fuckin christ.... smh
Jag gillar inte heller Midan och araber, men vad i helvete är det med er?
Citera
2019-10-14, 19:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mycatisonfire
Miljökontrollen ger jag inte mycket för, de kan likaväl känna kontrollanten som kommer på besök eller så har miljöförvaltningen lämnat walk over.
Tex i Aftonbladets artikel så arbetar kökspersonalen i sina egna privata jeans, det är bara en väldigt liten sak som syns på ytan. Det är något som ska ge anmärkning.

Funkar inte så.
livsmedelskontroller sker alltid med flera olika firmor på rotationsbasis.

Ingen halalslakt förekommer på deras lokaler.

Och vill föreningen slänga ut araberna så gör det bara. Sluta leta kryphål i lagen eller svepskäl såsom för mycket flottig mat serveras.
Citera
2019-10-14, 20:00
Medlem
NissanMicra1988K10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BompaLore
Kebab Hak och Nagelsalonger, det är där det tvättas pengar.
Knarkstålet blir vitt på dessa ställen.
Kolla mängden frisörer, nagelsalonger mm som drivs av Mohammed och Ali.

javisst, de kanske tvättar pengar men du kan inte jämföra deras några hundra kronor mot de storbankerna och stora företag som tvättar miljarder.
Citera
2019-10-14, 20:04
Medlem
NissanMicra1988K10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TravisBickle2
Över 92 % röstar på andra riksdagspartier än Sverigedemokraterna i detta valdistrikt.
https://valresultat.svt.se/2018/101801905.html

"Not in my backyard" passar in här med alltså.

Dessa 7-klöverröstare ha Mångkulturen i Rinkeby, Tensta, Rosengården, Biskopsgården men inte där de själva har betalat dyra pengar för deras bostäder.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lALwny/klagar-pa-kebabflackar--nu-vill-finkvarteret-vraka-restaurangen

Restaurangen & Ashraf Tantour verkar vara ett trevligt & bra ställe annars hade det inte haft så mycket gäster där.

Själv hoppas jag att Midan vinner alla rättsliga processer mot bostadsrättsföreningen.

Har de röstat för att få hit Mellanöstern så ska de fan inte klaga när mellanöstern kommer till deras överklass hoods.

jag hoppas verkligen att Midan tar hem segern vilket jag också tror att de kommer att göra då det inte finns några brister enligt förvaltningen. De öppnar restauranger vilket kostar enorma stora summor pengar och sen ska en svensson som köpt lägenhet för 8 mille klaga på kebab fläckar. Men det är ingen som klagar på espresso house eller donkens skit som finns över allt.
Citera
2019-10-14, 20:06
Medlem
Mycatisonfires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TashkentEkeroth
Funkar inte så.
livsmedelskontroller sker alltid med flera olika firmor på rotationsbasis.

Ingen halalslakt förekommer på deras lokaler.

Och vill föreningen slänga ut araberna så gör det bara. Sluta leta kryphål i lagen eller svepskäl såsom för mycket flottig mat serveras.

Nej, det är kommunanställda som gör kontroller.
Citera
2019-10-14, 20:30
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TashkentEkeroth
Jesus fuckin christ.... smh
Jag gillar inte heller Midan och araber, men vad i helvete är det med er?

Nu surfar du på rasistkortet när det istället handlar om att de boende känner sig störda av både gästerna och själva verksamheten på Midan.

De enda som egentligen har rätt att komma med kritik och klagomål borde väl vara de som är direkt berörda av de problem som uppstått kring kebabhaket Midan?
Citera
2019-10-14, 20:50
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NissanMicra1988K10
jag hoppas verkligen att Midan tar hem segern vilket jag också tror att de kommer att göra då det inte finns några brister enligt förvaltningen. De öppnar restauranger vilket kostar enorma stora summor pengar och sen ska en svensson som köpt lägenhet för 8 mille klaga på kebab fläckar.

Dispyten mellan de boende och kebabhaket handlar inte bara om fettfläckar utan det finns massvis med andra problem.

Att kunna sälja eller käka Kebab i Hornsbergs strand är ingen mänsklig rättighet, ett tryggt och lugnt boende utan störningar borde däremot kunna betecknas som en mänsklig rättighet.
Citera
2019-10-14, 21:09
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Griorek
På torsdag kl 17 annonseras det om Midan ska kärleksbombas. Helt plötsligt är Sveriges VP-maffia förälskade i en halal-restaurang. Hoppas boende i huset köper lådvis med ägg och öser ner på detta dubbelmoralistiska pack.

De boende kommer att hålla sig undan. Jag är inte helt säker på att den lovebombande svenska facebooksvänstern kommer att uppskattas av de förortsbor som kommer till Midan och tycker att svenskarna snott deras ställe.

Lovebombningen startades av en 22årig elev- och studenkårsengagerad Hägerstensbo. Achmed i den felparkerade BMWn vet inte ens om att Lovebombningen existerar och ser förmodligen vänsterflickorna som inkräktare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in