2019-10-14, 18:00
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Först skriver hon Bara om Bjärredsfallet.
Typ 65% av boken.
Resten handlar om dom här fallen, och det är fall där mannen är mördaren.
Undra varför hon väljer att ta med dom i boken.
Dom fallen går ju inte att jämföra med, då Hanna och Oskar gemensamt och i samråd mördade sina barn.
Hon lägger in dom här fallen för att förstärka sin egna felaktiga idé om att Oskar var ensam gärningsman.
Hon tvingar på läsarna dessa fallen just för att försöka göra Oskar mer ond än Hanna.
Varför tar hon inte upp Gårdstens-mamman.
Va.?

https://minfil.com/u0c6y583n5/1571067611961551751048687540017_jpg

Kan det vara så att fru H ligger för koma ngnstans med respirator och förlaget har äntligen utvecklat en ”bot” som kan sampla fb? Vi kanske kan se fram emot en trilogi här, eller en decalogi, med Arn och JeanG inblandade nånstans. Ganschka Schvenska brått?
Citera
2019-10-14, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjin
Visst men min poäng från början var att det sades att familjen hade isolerat sig och därför tror jag inte att leksakerna var framme för de eventuellt fått besök av små barn som du spekulerade om.
Jag hade i åratal legohink och mjukisdjur i en leklåda i vardagsrummet. Trots att inga yngre barn hälsade på längre. De var fina där de stod. Kanske de bara inte kände för att städa undan dom? Som jag?
Citera
2019-10-14, 18:03
Medlem
Citat:
Typ 65% av boken.
Dom fallen går ju inte att jämföra med, då Hanna och Oskar gemensamt och i samråd mördade sina barn.
Hon lägger in dom här fallen för att förstärka sin egna felaktiga idé om att Oskar var ensam gärningsman.
Hon tvingar på läsarna dessa fallen just för att försöka göra Oskar mer ond än Hanna.
Va.?

Det hade inte passat in i hennes agenda kan jag tänka. Det finns inte speciellt många fall att jämföra med. Det skulle hon nog ha låtit bli. Det borde blivit en bok om Moa och Agnes, samt morden. Nu blev det inte så. Vi vet alla VEM denna bok handlar om i slutändan, med tanke på den subjektiva formen den är skriven i, samt de olika små insinuationerna som kommer lite här och var. Inte vackert.
Citera
2019-10-14, 18:18
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Typ 65% av boken.
Va.?

Har de andra barnen en egen sida i boken "Till....? Verkar som hon ägnat sej mest åt fallet i Bjärred. Det kanske säljer bäst. Varje barn som dödas är en katastrof. När det kommer till grymhet så är det inget som slår fallet i Dalarö där barnen blev inlåsta och uppeldade.
Citera
2019-10-14, 18:45
Medlem
Citat:
Typ 65% av boken.
Va.?

Nej, dom är absolut inte jämföra med varandra. De första 3 fallen följde jag när dom hände.

Av den anledningen känns dessa övriga väldigt märkliga i sammanhanget. Dessutom finns andra mord med ensam förälder som gärningsman som är betydligt mer aktuella.

Därför blir det genant uppenbart vilken funktion de är tänkt att fylla.
Citera
2019-10-14, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Har de andra barnen en egen sida i boken "Till....? Verkar som hon ägnat sej mest åt fallet i Bjärred. Det kanske säljer bäst. Varje barn som dödas är en katastrof. När det kommer till grymhet så är det inget som slår fallet i Dalarö där barnen blev inlåsta och uppeldade.

ABSOLUT.
Citera
2019-10-14, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret

Det ena är det märkliga faktumet att det hos Skattemyndigheten idag finns två oficiella registrerade dokument i form av ett dödsbevis där ingen uppgetts sett Hanna vid liv i januari och samtidigt en bevittnad namnteckning där hon uppges skrivit under sitt testamente 3/1.

Det andra är det faktum att grannfamiljen Hansson som bevittnade Oskar och Hannas underskrifter inte enkelt svarar att de gjort det för att exempelvis O och H kom dit. Istället pratar de om att polisen rått dem att inte berätta och att ”de har barn de vill skydda”. Om sanningen var okomplicerad vore det mycket enklare att berätta den än att krumbukta så här.

Det tredje är det faktum att utredarna var tvungna att analysera fingeravtryck och underskrifternas tidsmässiga placering på avskedsbrevet. Polisen redovisade även detta noggrant på polisens pressträff 181211. Dessa analyser och referensen till resultaten hade aldrig varit av något större intresse om det hade funnits andra vederhäftiga bevis för att båda föräldrarna deltagit i familjeutplåningen. Exempelvis i form av spår efter morden på barnen från både Oskar och Hanna.

Svaret från vittnet lät som om något eventuellt inte gick rätt till. Men kanske man vill bara vara i fred. Eller båda. Man kan ha varit förvånad över att man var vald som vittnet, man kan ha varit förvånad över att det var bara en av föräldrarna som kom, man kan ha varit förvånad över texten som inte var skylt. Allt möjligt. När jag läste boken kände jag vid flera ställen hur mycket lättare det blir att förstå vissa saker - jag menar inte dådet själv - när man bara får fakta presenterad - istället för det där märkliga hemlighetsmakeri.

Det där med datum senast sedd är och förblir konstig. Men kanske det finns en enkel förklaring - vad vet jag.

Det med underskrift kan ha varit ett dubbelkoll. På något sätt var polisen 100% säker på sin sak i ett mycket tidigt stadium - verkar det som. Man behövde inte att kolla innan man informerade allmänheten i januari.

Jag är säker på att anhöriga informerades om det mest sannolika händelseförlopp och där ingår vem som var gm. Tycker fortsatt det är fel att man inte meddelade vem som var gm. Man skulle har gjort det med en gång i januari. Det blir så absurd att inte meddela. Varför? Moralisk är skillnaderna marginella. Att vara med att planera att döda sina barn är horribelt. Att genomföra det också. Den som utförde dådet hade kanske inte gjort det om den andra inte hade varit med att planera. Den som var med att planera och inte utförde hade eventuellt aldrig klarad att genomföra. Så därför är båda i högsta grad skyldiga. Juridisk däremot kan det vara stor skillnad. I Tyskland blev mannen dömd till livstid, kvinnan som visste vad som skulle hände, men inte utförde dådet fick 12 år.

När har man någon visst vem som är gm i ett brott där 4 människor dör och inte meddelad vem som är gm? Men någon kommer att analysera dådet. Hur länge vara sekretessen? 70år? Någon kommer att att bearbeta detta fall när det släpps. Kommer inte att glömmas. 100% säkert. Sanningen kommer fram också för allmänheten - det är bara inte vi.
Citera
2019-10-14, 19:09
Medlem
Det var ett halvbyggt Lego och en nalle som låg mitt på golvet.

Det behöver inte betyda någonting, det finns Lego för tonåringar och vissa tonårstjejer har sängen full av nallar. Vissa tonåringar får gosedjur av sina bästisar eller pojkvänner som en symbol för vänskapen eller kärleken, det är inget ovanligt.

Sen kan det förstås vara tecken på omognad, det finns även vuxna som bygger Lego och IBLAND är det tecken på någon form av NPF eller liknande. Men faktum är att utbrända människor ofta också bygger Lego, modellbygge, lägger pussel osv som en del i återhämtningen.
Citera
2019-10-14, 19:13
Medlem
Köper det.
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag hade i åratal legohink och mjukisdjur i en leklåda i vardagsrummet. Trots att inga yngre barn hälsade på längre. De var fina där de stod. Kanske de bara inte kände för att städa undan dom? Som jag?
Citera
2019-10-14, 19:29
Bannlyst
Detta tycker jag är fantastiskt.
Högis frågar Stefan om han till 100% kan säga att dokumenten är äkta, och om signaturerna är tillkomna på ett lagligt sätt.
JA, svarar Stefan........ Läs hela bifogade texten.

https://minfil.com/gczay685n3/IMG_20191014_190107_jpg

Allt är solklart. 100% äkta. NFC har kontrollerat. Det finns ingen tvekan.

Likt förbannat ploppar sånna här saker upp lite här och där......bifogat

https://minfil.com/D20ay68cn2/IMG_20191014_190212_jpg

Det spelar fan ingen roll, Oskar har förfalskat namnteckningen ändå. Det är bara så.
Även om Högis själv hade bevittnat Hanna när hon signerar, så hade det ändå varit Oskar som hade förfalskat.
Detta är så jävla korkat så man blir mörkrädd.

Hanna signerade en dödsdom på två små oskyldiga flickor.... Sina egna barn.!
Hon satte sin namnteckning själv på den dödsdomen.
Jävla barna-möderska.!!!
Citera
2019-10-14, 19:34
Bannlyst
Citat:
Högis frågar Stefan om han till 100% kan säga att dokumenten är äkta, och om signaturerna är tillkomna på ett lagligt sätt.

Det spelar fan ingen roll, Oskar har förfalskat namnteckningen ändå. Det är bara så.
Även om Högis själv hade bevittnat Hanna när hon signerar, så hade det ändå varit Oskar som hade förfalskat.

Jävla barna-möderska.!!!

Ja. Hanna är utan någon som helst tvekan en barnmörderska.
Tillsammans med sin man Oskar.
Det vet vi nu.
Senast redigerad av Krmkr 2019-10-14 kl. 19:38.
Citera
2019-10-14, 19:40
Medlem
Citat:

Jävla barna-möderska.!!!
Det var två föräldrar som dödade sina två barn. Och i en hel bok lyckas Höglund ändå vilja misskreditera förundersökningen. Vilken amatör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in