2019-10-14, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Greta tycker samma sak som hon tyckt i flera år innan hon blev känd och innan "makten" visste att hon ens existerade. Såvida inte hennes sjungande mamma ska räknas till "makten"?

Ingen beordrar vad hon ska säga utan hon skriver sina tal själv. Fakta kontrollerar hon mot forskare.

Greta "tyckte"?? Hon är idag 16 år mn ser ut som 10 i kroppen och 5 i hjärnan. Vad har Greta kunnat "tycka" under sitt liv? Hon är ett litet knäppt barn med diagnoser och kanske fler sjukdomar som vi bara kan spekulera i.

Greta tycker ingenting. Hon är bara mainstream som alla andra barn. Så förresten intervju med barn som demonstrerade mot "Klimatkrisen". De frågade lilla Måns 4 år vad han "tyckte" borde göras. han hade exakt samma svar som Greta och hennes gelikar. Måste betyde att Måns 4 sitter hemma och funderar på sånt här istllet för att klättra i träd, gunga i parken eller leka med lega?
2019-10-14, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Hon är väl schizofren, hon går för rekordet max antal diagnoser och psykiska störningar och hennes fans hakar på.
Man behöver inte vara schizofren för att man har några känsloyttringar. Schizofreni är något annat.
2019-10-14, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Fast det är inget unikt för Greta att vara tonåring och ha ett humör som svänger fram och tillbaka. Och ibland vara arg och ibland kommer tårarna. Och ibland är man jätteglad.

Kan diagnosen vara en faktor?
2019-10-14, 11:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Talet i FN visar att hon inte är så framledd som man tidigare trott. Ingen vettig PR-person skriver ett sådant tal. Lägg därtill kritiken mot Frankrike. Hon har bäddat för sin egen undergång.

Frågan är om hon ens kan komma tillbaka efter detta på samma nivå. Hon har fått många mäktiga människor emot sig, både framträdande politiker och affärsmän. Innan var hon allas gulleflicka.

De hade ju aldrig tänkt göra något konkret som hon ville ändå. Hon får väl bli en kvinnlig Kazcynski
2019-10-14, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Cates
kanske fler sjukdomar som vi bara kan spekulera i

Tror hon har något ögonfel också.
2019-10-14, 12:05
Medlem
Jag vet inte varför Greta har blivit ett slagträ (har inte läst hela tråden då den är lång)? Jag är inte heller förtjust i när föräldrar sitter och drar i trådar som en marionett. Visserligen tror jag att de har fått igång Greta så mycket, som en skruvdocka, att hon är självgående och dessutom med hjälp av alla "frivilliga" runt omkring henne.

Nu kämpar Greta för en god sak så man kan väl se lite mellan fingrarna. Det ligger i tiden och det behövs en frontfigur. Greta passar bra i den rollen. Jag tror hon har blivit den perfekta marionetten. Men att säga att hon är en ledare är lite väl mycket.
2019-10-14, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyllidyv
Tror hon har något ögonfel också.

Något är det ju.

Alltså, missförstå mig inte. Greta är säkert en bra tjej innerst inne, som tyvärr blivit utnyttjad av vuxna pedofiler inom makten som vill sprida irrläror till befolkningen. Greta är ett offer också, även om Greta ser möjligheter här i $$$$$$$$$$$$$. Blir böcker, reklamkampanjer, Nobelpriset, resor med lyxbåtar och lyxbilar drivna på el och mycket annat mumsigt.
2019-10-14, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hepatit-XY
Jag vet inte varför Greta har blivit ett slagträ (har inte läst hela tråden då den är lång)? Jag är inte heller förtjust i när föräldrar sitter och drar i trådar som en marionett. Visserligen tror jag att de har fått igång Greta så mycket, som en skruvdocka, att hon är självgående och dessutom med hjälp av alla "frivilliga" runt omkring henne.

Nu kämpar Greta för en god sak så man kan väl se lite mellan fingrarna. Det ligger i tiden och det behövs en frontfigur. Greta passar bra i den rollen. Jag tror hon har blivit den perfekta marionetten. Men att säga att hon är en ledare är lite väl mycket.

Hon passade för rollen. När hon övergick till ett destruktivt, beskyllande budskap var det uppenbart attmakthavarna vände henne ryggen.. Återstår att se om hon lyckas reparera det hon förstörde iNew York. Jag tror faktiskt inte det.
2019-10-14, 12:43
Medlem
Nu twittra hon från Montana (:rant) att inget har hänt i miljöpolitiken.

Trodde hon verkligen att åka segelbåt över Atlanten skulle göra det?
2019-10-14, 12:50
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Greta "tyckte"?? Hon är idag 16 år mn ser ut som 10 i kroppen och 5 i hjärnan.

5 år i hjärnan? Låt oss faktakolla detta - mot t.ex hennes avgångsbetyg i grundskolan:

Citat:
Bild: A
Biologi: A
Engelska: A
Fysik: A
Geografi: A
Historia: A
Kemi: A
Matematik: A
Moderna språk, franska: A
Musik: A
Religionskunskap: A
Samhällskunskap: A
Slöjd: A
Teknik: A

Hem- och konsumentkunskap: B
Idrott och hälsa: B
Svenska: B

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fwww.dn.se%2Fnyheter%2Fgr eta-thunberg-om-jag-inte-skolstrejkat-hade-jag-kun nat-fa-a-i-alla-amnen%2F

Skulle en 5-åring få sådana betyg i skolan? Nä, jag tror inte det.

Citat:
Greta tycker ingenting. Hon är bara mainstream som alla andra barn.

Mainstream i denna ålder är att vara intresserad av smink och att jaga killar. Inte att gå all-in för klimatet. Innan Greta var ju detta något väldigt udda. Idag - tack vare Greta - har det blivit betydligt vanligare.

Citat:
Så förresten intervju med barn som demonstrerade mot "Klimatkrisen". De frågade lilla Måns 4 år vad han "tyckte" borde göras. han hade exakt samma svar som Greta och hennes gelikar. Måste betyde att Måns 4 sitter hemma och funderar på sånt här istllet för att klättra i träd, gunga i parken eller leka med lega?

Han kanske har lärt sig av Greta?

Det visar att Greta gör skillnad. Även för de små.
2019-10-14, 12:55
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Nu twittra hon från Montana (:rant) att inget har hänt i miljöpolitiken.

Trodde hon verkligen att åka segelbåt över Atlanten skulle göra det?

Nej. Men hon hoppades kanske att hennes tal och alla demonstrationer skulle påverka dem mer. Att få dem att agera mer.

Eller så sysslar hon enbart med ren retorik. "Pressar" makthavarna lite. På sitt sätt. Försöker ge dem dåligt samvete.

Citat:
Greta / Twitter:

"Sitter i Montana och tittar på #pldebatt om "klimatet" och inser att absolut ingenting har förändrats sen i somras. Undrar hur länge det kommer tillåtas att vetenskapen totalt ignoreras av alla parter."

Det var ju så hon fick mamma att sluta flyga. Testar kanske samma taktik även här?
Senast redigerad av -Info- 2019-10-14 kl. 13:04.
2019-10-14, 12:57
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Kan diagnosen vara en faktor?

Detta händer väl alla tonåringar då och då. Däremot kan ju hennes diagnoser påverkat det något udda ämnet att bli upprörd över.

Det vanliga är ju att bli upprörd över mer privata saker.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in