2019-10-13, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Då gissar jag att det är en mytoman du chattar med. Avbryt kontakten.

Det är precis det jag också har tänkt. Vad som är en aning fascinerande i det hela är att många verkar gå på lögnerna, kanske för att de vill tro på dem.
Citera
2019-10-13, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Många människor som mår psykiskt dåligt lever ett fejkat liv för att dels få uppmärksamhet, dels få medlidande men den största drivkraften är att de inte orkar med sanningen om deras verkliga liv.

Det verkar troligt. En annan drivkraft kan ju vara att man får sina lögner bekräftade av andra människor och därmed blir det virtuella och det icke-virtuella livet mer glidande.

Citat:
Nej "hon" finns inte på riktigt.

Den som talar sanning har ju heller inte svårt för att minnas den historien de berättar.

Stämmer, det kanske därför personen blir lite galen emellanåt när man påpekar vissa saker.
Citera
2019-10-13, 23:39
Medlem
Citat:
Många människor som mår psykiskt dåligt lever ett fejkat liv för att dels få uppmärksamhet, dels få medlidande men den största drivkraften är att de inte orkar med sanningen om deras verkliga liv.

Det verkar troligt. En annan drivkraft kan ju vara att man får sina lögner bekräftade av andra människor och därmed blir det virtuella och det icke-virtuella livet mer glidande.

Citat:
Nej "hon" finns inte på riktigt.

Den som talar sanning har ju heller inte svårt för att minnas den historien de berättar.

Stämmer, det kanske därför personen har blivit lite galen emellanåt när man har påpekat vissa saker.
Senast redigerad av Gerter 2019-10-13 kl. 23:45.
Citera
2019-10-13, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kefalonia
Om det är kärleken du söker låter inte denna som en keeper. Alldeles för komplicerad och du har ev. lagt för mycket tid på ”henne”.

Haha, nej absolut inte kärleken. Jag insåg ganska snart att något var lurt.

Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Jag jobbar på Cloudworkers och det är troligtvis mig du chattar med.

Hehe, det tror jag inte att det har varit.

Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Tycker hon lät dampig och jobbig så särskilt dreamy var hon ju inte och kan säkert finnas sådana människor men detta låter som något annat ja men när vi inte förstår vinningen är det svårt att sia om varför hon håller på som hon gör.

Ja det är rätt sjukt att ha övervakat vilka jag har chattat med, sparat skärmdumpar på det och så vidare, för att "skydda andra" från mig.
Citera
2019-10-13, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Det finns en del ensamma människor som inte utrustats med särskilt mycket annat i livet än en ganska bra fantasi. Då de skäms över sig själva så skapar de en karaktär som de kan interagera med andra med istället. Om denne madam kanske legat halva tisdagen med ångest och kontemplerat självmord, sedan pulat i sig en massa sobril och somnat ett par timmar så kanske hon inte vill säga detta till de hon chattar med, utan vill ge sken av något annat, något lyckligare, något driftigare.

Ett mycket insiktsfullt inlägg, tack för det.

Hon i sig själv är det ingen som vill lyssna på och om det fanns det så hade hon ändå inte haft mycket att säga, men hennes karaktär har en jäkla massa att dela med sig av som andra vill läsa.

Så hon kan mycket väl finnas, men det är en sinnebild av den hon vill vara du ser och känner, och inte den hon egentligen är. Sånt där kan vara rätt tragiskt faktiskt.[/quote]

Precis, det blir ju en sinnebild, det blir de andra chattarna som skapar henne, om man så vill. Tyvärr så används då också andra människor som redskap av henne, för att uppfylla sinnebilden, eller vanföreställningarna. Desperata män som bara väntar på att få komma och "hjälpa till" med renoveringen eller vad det än må vara. Sinnebilden upprätthålls ju med hjälp av andra, eftersom dom bekräftar den.
Citera
2019-10-13, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Låter som en ensam och miserabel person som försöker må bättre genom att sitta och ljuga ihop en massa historier för främlingar på nätet. Men det där med ofrivilligt singel och barnlös stämmer nog.

Ja, och få historierna bekräftade genom andra antagligen. Det här med ofrivillig singel kan säkert stämma om hon verkligen är störd, hade hon varit så som hon hade beskrivit sig, hade hon väl knappast varit singel, är det ju lätt att tänka.
Citera
2019-10-13, 23:47
Medlem
Personen är nog en man som är handikappad förtidspensionär o skriver som kvinna.

Han har tidigare skrivit som man o sökt kontakt men har inte fått några svar-
då byter man kön o blir väldigt rik o attraktiv.

Det är synd om personen o ännu mer synd om du klipper av eftersom du börjat o
ni är vänner
Citera
2019-10-13, 23:48
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gerter
Ja det är rätt sjukt att ha övervakat vilka jag har chattat med, sparat skärmdumpar på det och så vidare, för att "skydda andra" från mig.

Så tror du hon är förtjust i dig?
Citera
2019-10-13, 23:49
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gerter

Stämmer, det kanske därför personen blir lite galen emellanåt när man påpekar vissa saker.

Jo så är det ju, lögner och verklighet vävs samman så att inte ens personen själv vet vad som är vad i sista änden.

Inte ens ett troll gillar att bli konfronterad med fakta. Då blir genast den falska världen hotad.

Personen du pratar med vill ju framstå på ett sätt som förmodligen är raka motsatsen till hur personen egentligen lever.

Det blir som en fantasi och personen i fråga får för en stund leva sin dröm om hur h*n egentligen skulle vilja att livet var.
Citera
2019-10-13, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Personen är nog en man som är handikappad förtidspensionär o skriver som kvinna.

Han har tidigare skrivit som man o sökt kontakt men har inte fått några svar-
då byter man kön o blir väldigt rik o attraktiv.

Det är synd om personen o ännu mer synd om du klipper av eftersom du börjat o
ni är vänner

Jag har förvisso hört en några sekunder kort röstinspelning upplagt på nätet där hon talat in ett meddelande, kopplat till chatten, så det kan förmodligen inte vara taget någonstans från nätet. Hade jag inte hört det hade jag också gissat på något sådant som du skrev.

Jag har redan klippt för länge sedan, jag har också upplyst andra om hur sjuk personen är. Hur friskt är det att övervaka andra chattare och spara skärmdumpar för att skydda dem från mig och så vidare? Det är en chatt, men för henne är det uppenbarligen så mycket mer än bara en chatt, vilket kan vittna om att hon är riktigt störd och har grava problem.
Citera
2019-10-13, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Så tror du hon är förtjust i dig?

Hemska tanke, hehe! Men jag hade inte blivit förvånad, hon meddelade att hon hade blockat mig, för att nästa dag skriva till mig igen. Om så är, är det inte besvarat åtminstone hehe.
Citera
2019-10-13, 23:53
Medlem
Lowlyfes avatar
Oj, låter som en möjlig diagnos kan ligga bakom det, någon form av psykisk ohälsa.

Släktingar som tillkommer ur tomma intet, vitt spridda intressen samt ett chatt-dygn på flera timmar (tillgängligt via app?) talar tyvärr emot den sköna bild personen målat upp. Kräv bevis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in