2019-10-13, 20:42
Medlem
Mikeyjamess avatar
Sjöstedt är chockad! Sabuni tvålade dit honom ordentligt!

"Du tillskriver mig åsikter jag inte har!"
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Bra att hon tjatar om Kakabaweh!
Varför hörde jag ingenting?
Citera
Bannlyst
Sabuni har fin bajslåda för att vara +50.

Sen skall faktiskt Jonas ha cred för att han kör tokattack på världens mest liberala arbetskraftsinvandring.
Citera
Medlem
Shit vilka propagandasiffror på SVT nu!
Citera
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Vad pladdrig Sabuni är - klarar sig dåligt mot Sjöstedt.
Hon är lite för intelligent och har inte riktigt lärt sig att tona ned det, så hon pratar över huvudet på vanligt folk.
Hennes raspigt gnälliga röst gör henne heller inte till en röstmagnet.

Lite synd att hon lät sig bufflas ned av Sjöstedt två gånger i duellen, men man får hoppas att han förlorade på det.
Citera
2019-10-13, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztrife
Varför kan INGEN bara nämna alla hundratals liter i en växellåda på ett vindkraftverk. Finns de som innehåller 500(!!) liter olja....VART FAN LIGGER DET FOSSILFRIA I DETTA?????

Tja, drar man det till sin spets så finns det INGA fossilfria alternativ öht, känns jävligt tramsig och sanslöst korkat att snöa in på detaljer som 500l olja dock.
Citera
Medlem
Asså, det där går bara inte lyssna o se på.
Jag följer debatten i den här tråden istället. För hjärtats skull om inte annat.

Det ser mörkt ut för landet om S, V, MP o C för styra. Framförallt om vi ska ha solel o vindel mitt i mörka och smällkalla vintern när solen inte skiner och vindstilla råder. DÅ, när behovet av el är som allra störst, DÅ om inte förr lär det bli väldigt mörkt. Undrar hur de kommer prioritera. 08 får behålla lyset och Malmö för behålla lyset för att inte så många brott ska begås i dunklet. Landsbygden lär släckas ner.

Sen borde dom bara dimma strålkastaren på Sabuni istället för att släcka ner den helt när hon inte är i bild. Blir bara en slihuett.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztrife
Varför kan INGEN bara nämna alla hundratals liter i en växellåda på ett vindkraftverk. Finns de som innehåller 500(!!) liter olja....VART FAN LIGGER DET FOSSILFRIA I DETTA?????

Därför att många av dom nya verken inte har någon växellåda överhuvudtaget.

Men när du ändå är inne på det, då är inte vattenkraften heller fossilfri. Flera kubik olja cirkulerar till lagren där. Samma på kärnkraft. Det är det överallt. Förutom nya vindkraftverk utan växellåda (kommer bli vanligare o vanligare).

Sen var det någon annan stjärna som sa att svensk kärnkrafts-el kostar 19öre per kwh. Ja det är för att det är väldigt gamla verk. Det krävs nybyggen eller omfattande renoveringar om det ska hålla. Kolla på Finland eller England där man bygger ny kärnkraft. Kostnad? Minst 1-1,5 kr/kwh i ren produktionskostnad närmsta 25 åren. Ofantligt dyrt. På grund av dom nya säkerhetskraven efter alla katastrofer.
Citera
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Kan upplysa Jonas att personlig assistent och restaurangpersonal ofta är för hög nivå för MENA folk att jobba med.

Det är knappast MENA-pack som handplockas till jobb om man säger så. Som sagt, arbetskraftinvandring är den enda vettiga invandringen. Asylinvandring är kontraproduktivt.
Citera
2019-10-13, 20:44
Medlem
21.000? Enligt migrationsverket fick 90.000 asyl bara i år, räknas bli 110.000 - 120.000 för år 2019.

Varför ljuger svensk media hela tiden!?
Citera
Medlem
TruckerKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyjames
Sjöstedt är chockad! Sabuni tvålade dit honom ordentligt!

"Du tillskriver mig åsikter jag inte har!"
Sjöstedt ägd. Äntligen!
Citera
Moderator
Siegfrids avatar
Löfven vill att hela EU ska ta ansvar, men har själva tackat nej till omfördelningen av båtflyktingar från Italien och Malta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in