2019-10-13, 15:13
Medlem
Jon.Holmss avatar
Tror det blir som vanligt. SD kommer att bli brunsmetade och kallade för ”rasister” i vanlig ordning, och Jimmie kommer få prata minst av alla partiledare.
Citera
2019-10-13, 15:38
Bannlyst
Kl. 20 – 21

Klimatet

Duell: Stefan Löfven (S) – Ulf Kristersson (M)

Därefter debatt med samtliga.

Migrationen

Duell: Nyamko Sabuni (L) – Jonas Sjöstedt (V)

Debatt med samtliga.

Kl 21.15 – 22.15

Delat land

Duell: Annie Lööf (C) – Jimmie Åkesson (SD)

Debatt med samtliga.

Kriminalitet

Duell: Per Bolund (MP) – Ebba Busch Thor (KD)

Debatt med samtliga.
Citera
2019-10-13, 15:43
Medlem
Ser mest fram emot Lööf mot Åkesson, men även Sabuni mot Sjöstedt ska bli intressant!
Citera
2019-10-13, 15:53
Medlem
Readyfreddies avatar
Som vanligt är det enda intressanta tonläget hos EBT och Dvärgen gentemot Jimmie.

Annars blir det väl det gamla vanliga. Sjöstedt kräver med gråten i halsen busskort och gratis glasögon till de stackars utsatta gängmördarna för att få stopp på våldet. Löfven blir utskrattad av publiken, Annie skriker, Sabuni försöker få ihop i alla fall en mening på korrekt svenska, Jimmie står och flinar men lyckas missa öppet mål gångf på gång osv osv.
Citera
2019-10-13, 16:21
Medlem
Nycticoraxs avatar
Det kommer förmodligen låta lite hårdare angående migrationspolitiken. En del förslag som härmar SD men låtsas som att de är nya unika självpåhittade förslag. Inget som kommer ha något vidare effekt ändå, även ifall det mot förmodan skulle implementeras.

Inga nya förslag om integration, man repeterar samma gamla skitsnack om "integration - fast nu på riktigt, det lovar vi". Man byter bara ut en del ord efter nuvarande mode. Man har ingen som helst jävla aning hur det ska lösas, och fokus är felaktigt ännu på integration och ej repatriering.

Partier som inte har svenskars välbefinnande i första intresse kommer aldrig att debattera korrekt och trovärdigt. Därför blir såna här debatter som en dockteater, en spitting image parodi på sig självt.
Citera
2019-10-13, 17:16
Medlem
Stockholm1s avatar
Jimmie Åkesson borde inte ställa upp i den här typen av debatter. Att han ska få tala en åttondel av tiden medan det andra partiet får tala i sju åttondelar av tiden kan aldrig bli fördelaktigt.
Citera
2019-10-13, 17:18
Medlem
Stockholm1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold666
Kl. 20 – 21

Klimatet

Migrationen

Debatt med samtliga.

Kl 21.15 – 22.15

Delat land

Debatt med samtliga.

Kriminalitet

Debatt med samtliga.

Se på fan. En alibifråga som ingen på riktigt bryr sig om och så sedan tre frågor om det multikulturella kaoz-Sverige. Det går framåt borta hos SVT.
Citera
2019-10-13, 17:26
Medlem
Norpheuss avatar
Det mest intressanta för mig är att se hur Sabuni presterar. Huruvida liberalerna överlever nästa val kommer avgöra hela regeringsfrågan, då KD-SD-M i nuvarande läge i sådana fall ser ut att få egen majoritet. Samtidigt är Sabuni som politiker mer av en konservativ liberal, så en överlevnad behöver nödvändigtvis inte vara till fördel för 4-klövern heller.
Citera
2019-10-13, 17:28
Medlem
Callebiltes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold666
Kl. 20 – 21

Klimatet

Migrationen

Debatt med samtliga.

Kl 21.15 – 22.15

Delat land

Debatt med samtliga.

Kriminalitet

Debatt med samtliga.
Behöver itne se skiten för att veta hur det slutar så kan ge er ett referat redan nu:
Klimatet
Stefan: Klimatet är SDs fel. Dom är rasister!
Ulf: Sälj SMHI till kineserna.

Migrationen
Nyamko: Ta hit fler Afrikaner.
Jonas: Här ska inte klimatet säljas. SMHI stannar i sverige!

Delat land
Annie: Jag känner inte att landet är delat. Jimmie är rasist och har bruna kalsonger på sig idag.
Jimmie: Äh jag vet inte om jag tog de bruna kallingarna idag, men seriöst talat jag trodde vi skulle ha högre nivå på disussionen.
Annie: Rasist!!

Kriminalitet
Per: Dom enda kriminella är bilägarna som förstör klimatet.
Ebba: Skara-Bert sa åt mig att vi bör säga att vi är emot kriminella..och abort.
Ebba: ...Eller var vi för abort denna veckan? Jag kommer inte ihåg..
Citera
2019-10-13, 17:38
Medlem
Det var som faan - Sjöstedt deltar i progammet trots att han tycker att det är fullständigt
åthelvete
Citera
2019-10-13, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Jonas Sjöstedt tycker att SVT "systematiskt bollar upp SD:s favoritfrågor".

https://www.expressen.se/nyheter/sjostedts-kritik-mot-svt-tar-upp-sds-favoritfragor/
Ja, klimatet är ju en klockren favoritfråga för SD...

Vad gäller migrationen, delat land och kriminalitet är det rätt provocerande att Sjöstedt klagar över det, efter att han vigt hela sin politiska gärning åt att driva Sverige till ett läge där dessa blivit våra mest brännande frågor. Som att Josef Fritzl skulle sura över att folk vill prata om incest, för att det gynnar hans belackare.
Citera
2019-10-13, 18:22
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Jonas Sjöstedt tycker att SVT "systematiskt bollar upp SD:s favoritfrågor".

https://www.expressen.se/nyheter/sjostedts-kritik-mot-svt-tar-upp-sds-favoritfragor/
Då är han fel ute. Frågorna är viktiga för väljarna. Jag önskar mer verklighetsförankring hos V. Centern är välfärdens största fiende just nu. Han borde fokusera på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in