Citat:
Ursprungligen postat av
Duvhus
Bra initiativ.
Skicka den gärna till media och hennes batikhäxegranne också, hon som ville låna gullpojken. Nu borde det väl vara 500 röster?
Tack för stödet! Brevet är adresserat hennes anhöriga, vänner och grannar och kommer att skickas till några släktingar och grannar. I praktiken är dock målgruppen andra batikhäxors anhöriga. Sprid gärna brevet, t.ex. genom att skicka det till anhöriga och grannar till andra batikhäxor!
---------------------------------------------------------
Öppet brev till släkt, vänner och grannar till Ingrid Guldbrandsson!
En kort tid efter mordet upprättades en omröstning där enskilda kunde ta ställning till påståendet:
"
Instämmer du i påståendet: Det är inte alls synd om kvinnan i Kil som blev mördad av en Afghan hon tog hand om. Hon får skylla sig själv!"
Enkäten finns på
http://www.polljunkie.com/poll/ewmpit/mordet-p-en-kvinna-i-kil
Resultatet av omröstningen, lördagen den 12 oktober 2019, efter 502 avgivna röster är:
56.6% (284) Jag instämmer fullständigt!
23,1% (116) Jag instämmer i viss mån!
5,4% (27) Jag har ingen åsikt då jag saknar information.
3,8% (19) Jag tar i viss mån avstånd från detta påstående!
11,1% (56) Jag tar helt avstånd från detta påstående!
Några av de röstande har tillfört kommentarer:
Jag instämmer fullständigt!
- Suicide
- Som man sår får man skörda
- Hur kan man komma till någon annan slutsats än att hon får skylla sig själv?
- Är huvudet dumt får kroppen lida
- Djupt tragiskt men man är själv ansvarig för den politik man röstat för även om den bringar en om livet.
- Vit makt blatteslakt.
- Du är en skam för Sverige!
- Äckliga kärring.
- Snäll seger!
- Burn in hell!
Jag instämmer i viss mån!
- al
Jag tar i viss mån avstånd från detta påstående!
- Det är synd om henne, samtidigt så är det till viss del, hennes eget fel. De två påståendena kan båda vara sanna.
Jag tar helt avstånd från detta påstående
- Att skylla på ett offer är otroligt lågt.
- Vad är det för jävla vidrigt påstående?
- Löjlig frågeställning! Att beskylla offret är ointelligent. Det är ju förövaren som skall straffas, aldrig offret.
- Det är helt sjukt att en sådan poll kan göras och att den ska sedan skickas vidare till anhöriga. Har ni ingen respekt för människor? Om ni anhöriga får denna poll, så snälla, försök inte lyssna på denna.
Omröstningen har till absolut största delen gjorts innan polisen och media gick ut med att Ingrid knullat "barnet". Svaren återspeglar därför inställningen till att en som tar hand om afghanska "barn" blir mördad av ett afghanskt "barn".
För egen del stämmer jag helt in i påståendet. Det är inte synd om en person med ett naivt riksbeteende som drabbas av konsekvenser. Den som klättar upp på Mount Everest har sig själv att skylla för sin död även om det skedde i en storm. Däremot är det mycket synd om dem som blivit våldtagna av afghanska "barn" och ansvaret för detta faller givetvis på dem som utsatt andra för risker.
Ingrid har alltså ansvar inte bara för sin egen död utan även för den sorg hon bidragit till att sprida i landet. Hennes och "barnets" beteende är orsaken till den sorg ni eventuellt känner. Ni har givetvis rätt till er sorg, men förhoppningsvis är det inträffade en ögonöppnare för er och andra. Kanske betyder det att andra kan övertyga sina anhöriga om att inte ge sig in i denna sjuka verksamhet, som många gånger inte är annat än en skattefinansierad bisarr variant av sexhandel. Om ni betraktar Ingrids död som meningsfull på det viset att det kan bidra till att andra inte utsätts för risker så har ni min sympati.
Kanske försöker någon trösta sig med tanken att Ingrid inte utnyttjade "barnet" sexuellt utan att det rör sig om en våldtäkt som slutade med mord. Den typen av rationaliseringar är mycket väl dokumenterade inom psykologin som den verklighetsflykt de utgör. Ingrids dagbok vittnar dock mot henne och förundersökningsprotokollet är lätt att få tag i. Ni väljer själva om ni vill se eller blunda.
Det är andra kvinnor som blir våldtagna, men genom ett ödets nycker har Ingrid själv fått skörda det onda hon bidragit till att andra fått utstå. Som hon har sått har hon ock fått skörda.
Victoria Westling