2019-10-13, 12:29
Medlem
FacultyofMinds avatar
Hur mycket är saltning i den här berättelsen egentligen?
Citera
2019-10-13, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nik145
Nä, har du hört talas om slaktmask?

Och Islam ska hatas med all rätt, den jävla incestreligionen tillför inte ett skit till världen. Om de nu lever så jävla bra varför kan de inte leva i sina hemländer?

Var finns sämst läskunskap i världen?
Var finns sämst jämställdhet i världen?
Var finns mest krig och oroligheter i världen?
Var finns de mest socialt eftersatta områdena i världen?

Jo, där islam är i majoritet.
Den enda tillgången i några av dessa u-länderna är oljan, och ändå är de beroende av andra länders utrustning för att få upp den.

Vad har det med halalkött att göra?

"Det är så dom flesta som slaktar djuren själva gör, utan att vara muslim. Skär dom i halsen, för att blöda ut, och sova in. Väldigt simpelt."

Det är så man gör. Jag bryr mig inte om religionen. Svenskarna börjar bli mer efterblivna för var dag.
Citera
2019-10-13, 12:33
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Finns ju massor av mångkulturella storstäder där det vimlar av kaosfolk från mellanöstern. Problemet i Stockholm är att ingen håller reda på dem. Om ordningsmakten gjorde sitt jobb skulle det funka alldeles utmärkt att ha ett flottigt arabhak i Hornsberg. Nu tillåts dessa djuriska individer bete sig precis som dom önskar, burna med bilar, trakassera förbipasserande, deala droger, väsnas, spela hög musik och vara exakt de underutvecklade grottfolk de är.

Problemet är våra värdelösa politiker och slöa jävla polisen som inte håller ordning på arabdrägget.
Citera
2019-10-13, 12:35
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Jag tror de flesta människor vill slippa stök och bök precis där de bor. Skillnaden är att andra som drabbas inte givet får sin sak uppmärksammat i reportage i Aftonbladet där reportern dessutom medvetet vinklar artikeln så att man ska förmås känna generellt förakt mot de som bor där utifrån några enstaka kanske t om påhittade påståenden. Litar inte på reporter ifråga.

Jens Krog skriver på Thomas Gürs Facebooksida idag:

Krog hör till dem som väljer flytta sitt kontor på grund av "sommarstöket".
Absolut. Men motiveringen att man betalt så mycket? Sen är det säkert vinklat precis som de säger. Det de inte verkar förstå är att artikeln snarare puttar över folk till höger än vänster. De hoppas att folk ska känna med buset, förakta de boende. De har rätt i punkt två, men inte kommer någon ta buset i försvar.

Snarare ökar hoppet om att det går upp för även för godhetsknarkarna att något måste göra.s.
Citera
2019-10-13, 12:36
Medlem
godhetsapostelns avatar
Jag har en arabfrisör runt hörnet. Det är bara han ensam. Ibland kan det stå 8 arabkompisar med bilar utanför (inte ofta men ibland). Jag brukar på skämt kalla det för fritidsgård.
Föreställ er att det jobbat två araber där. Då kunde det stått 16 broschor utanför med bilar. 4 anställda 32 st.
Citera
2019-10-13, 12:45
Medlem
mr.demons avatar
Ägarna/ägaren lär nog kämpa till döden för att få vara kvar. Den där restuarangen är nog en guldgruva. Och det kommer att komma mer folk dit nu när den blivit uppmärksammad i media.
Citera
2019-10-13, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Det märks tydligt vilka i denna tråd som inte varit vid Hornsbergs strand, de förstår inte magnituden av detta problem.

Restaurangen i sig är inte felfri men det största problemet här är ju vilka typer av människor restaurangen drar till sig, nämligen ociviliserade apor från Stockholms perifera delar. Den kategorin av människor har ingenting att göra innanför tullarna för då slutar det precis så här.

Aldrig varit där, men har ändå inte svårt att föreställa mig misären dessa för med sig, ser alltid likadant ut.
Samma problem överallt:
-Balkongkastande kusiner och brushor hänger där i tid och otid, normal samtalston är inget de lärt sig utan det skriks både i telefon och under vanligt samtal
-De kör, spelar sin skitmusik och parkerar som idioter med bilarna
-Nån flock bruschor hänger alltid utanför och stirrar på svenska flickor (sopsäcken där hemma är ju rätt ofräsch)
-Ligger skal från pumpakärnor överallt
-Luktar det inte svett och cigarettrök så stinker det istället överdrivna mängder AXE som tömts från provflaska i närmaste Ica affär.
Citera
2019-10-13, 12:53
Bannlyst
Halalslakt är djurplågeri. Religion hör inte hemma med seriös djurhantering.

Citat:
Ursprungligen postat av sitinchair
Nej. Det är så dom flesta som slaktar djuren själva gör, utan att vara muslim. Skär dom i halsen, för att blöda ut, och sova in. Väldigt simpelt.

Du kanske är vegan? Om inte så är det väl skit samma för dig. Antar du att bara hatar religionen, för att dom lever bättre?
Senast redigerad av Niggers 2019-10-13 kl. 13:06.
Citera
2019-10-13, 13:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fastbuckfreddie
En intressant sak med skribenten Kazmierska är att hon på senare tid berört såväl
hamburgare som kebab i sitt yrke ...

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9v0onl/skrapmat-som-ar-sunkig--vad-trodde-ni
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lALwny/klagar-pa-kebabflackar--nu-vill-finkvarteret-vraka-restaurangen?fbclid=IwAR2ZwBl0SYxX6o01T8YSdqM-RJE rSQxj-rmaI14tn3Z4TNTG1ukK3N1DUN0

Själv åt jag nästan på MAX idag. Men kom inte överens med beställningssystemet ...

Natalia Kazmierska har som många andra aftonblads journalister svårt att vara objektiva, läser man hennes artiklar är det väldig politisk färgade artiklar. Hon ifrågasätter Burger king förmåga att hålla rent och även att en måltid kostar 39:- med dryck. Men när det kommer till kebab så upphör den kritisk granskade, då är det bara synd om den kebab haket innehavare bara för han kommer ifrån något MENA land. Det lukta olika måttstockar här.
Citera
2019-10-13, 13:14
Medlem
sajebiss avatar
Ligger ju en vid Odenplan också, har de samma problem?
Citera
2019-10-13, 13:24
Medlem
ariberts avatar
Jag förstår inte problemet. En BRF kan säga upp en lokalhyresgäst utan något rättsligt förfarande.

I min BRF har vi under årens lopp sagt upp en hel del lokalhyresgäster då vi vill ha in annan verksamhet i lokalerna.
Citera
2019-10-13, 13:26
Medlem
Så jäkla less på bekväma bostadsrätsföreningar. Brukar ju vara duktiga på att ta betalt. Men sen när de som hyr vill nyttja lokalen fullt ut blir det ofta problem. Tror inte det finns någon annan verksamhet än snabbmat som har råd att hyra där.

Det är därför det inte fins små restaurang som säljer annat än skräp mat. Och det tycker jag är synd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in