2019-10-13, 12:19
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Eftersom Höglund gick bet på Överläkare Erik, och sin IVO anmälan mot honom så måste hon återupprätta sin heder igen.
Vet ni vad hon gör då?

Hon letar upp den mest ME fientliga läkaren inom sveriges gränser och petar in honom i boken.
Självklart gör hon det.

Mitt herrskap, låt mig presentera Mats Reimer.

Ha ha ha ha.

Jodå, nu skall det allt bevisas att flickorna inte hade ME, eller att dom i så fall kunde botas.
Får Mats Reimer utrymme i Höglunds Bok? Ja. Det är både komiskt och sorgligt att hon har ett sådant dåligt omdöme.
Höglund vill skapa debatt i samhället. Det hon skriver i sin bok gör stor skada. Hos anhöriga och inblandade i den här tragedin. Något hon inte förstår.
Hon kommer att falla med ett plask. Och förhoppningsvis en stämning. 🤓
Senast redigerad av Lillamig72 2019-10-13 kl. 12:27.
Citera
2019-10-13, 12:20
Bannlyst
Jag skulle tro att Elisabet blev affektsmittad av pianolärarinnan. Inget märkligt egentligen om man är lite integritetslös och svag. Pianolärarinnan lyckades trots allt smitta ner en handfull skribenter på Flashback med sina konspirationsteorier grundat på ganska exakt ingenting. Har man då dessutom som Elisabet, ekonomiska incitament och enligt egen utsaga, behov av att visa att hon finns, kan det nog vara för frestande att låta en sådan tokmaja passera.
Citera
2019-10-13, 12:20
Bannlyst
Måste förlänga mitt inlägg.
Jösses.

Självklart så ifrågasätter Mats Reimer barnens ME diagnoser.
Självklart har han aldrig stött på ett barn med ME.
Och tydligen diagnosticerar man inte barn med ME i Sverige idag.

Otippat att Högis hittade just denna läkaren.

Efter det så skriver Läkare Pajas att prognosen för ME sjuka barn är betydligt bättre än för ME sjuka vuxna.

Ha ha ha ha.

Sa han inte precis innan att det inte fanns några ME sjuka barn
Citera
2019-10-13, 12:23
Medlem
Citat:
Måste förlänga mitt inlägg.
Jösses.

Självklart så ifrågasätter Mats Reimer barnens ME diagnoser.
Självklart har han aldrig stött på ett barn med ME.
Och tydligen diagnosticerar man inte barn med ME i Sverige idag.

Otippat att Högis hittade just denna läkaren.

Efter det så skriver Läkare Pajas att prognosen för ME sjuka barn är betydligt bättre än för ME sjuka vuxna.

Ha ha ha ha.

Sa han inte precis innan att det inte fanns några ME sjuka barn
Det verkar dåligt med korrekturläsningen innan utgivningen. Det finns inga ME-barn, men prognosen är bättre än på vuxna? Va?
Citera
2019-10-13, 12:24
Bannlyst
Jag är ledsen, men jag vägrar att referera Höglund och Mats Reimers samtal.
Jag kan bara inte förmå mig själv att läsa den skiten.

Har nu bläddrat fram till kap 21.
En "familjetragedi"...... Eller?
Citera
2019-10-13, 12:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det verkar dåligt med korrekturläsningen innan utgivningen. Det finns inga ME-barn, men prognosen är bättre än på vuxna? Va?

Ha ha ha ha.
Herregud så dumt.
Citera
2019-10-13, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Man får ju konstatera att det var skickligt av Oskar att lyckas hålla 11-åriga Moa fjättrad vid sängen under sex månader, nu när hon i själva verket var kärnfrisk enl. pianolärarinnan. En uppgift som pianolärarinnan är 100% säker på. En övertygelse som grundas på att hon träffat Moa några månader innan sjukdomen — som beskrivs som en influensa som aldrig går över — bröt ut.

Elisabet förmedlar pianolärarinnans 100%-iga övertygelse, i strid med alla forensiska bevis, att Hanna var oskyldig. Stödet för denna förvissning är något oklar men man tycks ana ett sammelsurium av en kram, Hannas utseende samt en svart mössa som viktigast belägg.

Pianolärarinnans uppgifter är det enda som får författaren att låta det gå som en röd tråd genom boken att endast Oskar är mördare till de två barnen. Jo, det var sant, även en uppgift från en blobb-fisk vars renommé nått bottennivåer i en tråd på Flashback efter att hon visat sig vara fel på det i nästan varje del i denna historia. Något som faktiskt Höglund hjälpt till att bevisa, även om hon inte är medveten om det.

Nä sorry Elisabet, men det här är generande dåligt!

Det var inte fel att ge Moa ME-diagnosen.

Men kan det ha varit någonting annat som inte var bra i samband med Moas diagnos? Uppföljning? Föräldrastöd?

Någonting var inte bra - frågan är vad.

Jag ställer frågan eftersom jag själv har ytterst liten erfarenhet av sjukvård och inte har kunskap om hur föräldrar med svårt sjuka barn vanligtvis tas om hand.
Citera
2019-10-13, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptogam

Men kan det ha varit någonting annat som inte var bra i samband med Moas diagnos? Uppföljning? Föräldrastöd?

Jag ställer frågan eftersom jag själv har ytterst liten erfarenhet av sjukvård och inte har kunskap om hur föräldrar med svårt sjuka barn vanligtvis tas om hand.
Sjuka barn och deras föräldrar tas om hand enligt riktlinjerna i Viss. Riktlinjer som saknades i familjens region. Det var en sak som saknades. Sen saknades det copingförmågor hos föräldrarna.
Citera
2019-10-13, 12:34
Bannlyst
Nu ger hon sig på själva ordet
Familjetragedi.
Hon anser att man befriar förövarna från ansvar.
Ordet borde bara användas internt inom polisen, för allmänheten missuppfattar ordet.
Det skall heta Mord.

Var inte båda föräldrarna misstänkta för just mord, enl polisen?
Citera
2019-10-13, 12:35
Medlem
Citat:
Nu ger hon sig på själva ordet
Familjetragedi.
Hon anser att man befriar förövarna från ansvar.
Ordet borde bara användas internt inom polisen, för allmänheten missuppfattar ordet.
Det skall heta Mord.

Var inte båda föräldrarna misstänkta för just mord, enl polisen?
Att du orkar traggla igenom skiten. Eloge till dig. Verkligen.

Edit: förövarNA? Har hon svängt igen? Hur ska hon ha det? Vilken röra.
Senast redigerad av Picasso2 2019-10-13 kl. 12:37.
Citera
2019-10-13, 12:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptogam

Det är inte alls oviktiga frågor du ställer. Något som den här tråden hade kunnat diskutera för länge sedan om den inte hade fastnat i förnekanden om barnens sjukdomar och läkarintyg som rekommenderade hemundervisning, Hannas oskuld, demoniseringen av den ensamme mästermanipulatören Oskar mm.

Det finns väl all anledning att titta vidare på hur vården av ME-sjuka fungerar efter diagnos i Moas, Agnes och alla andra barns fall. Särskilt med tanke på att Region Skåne enl. uppgift blivit kritiserad på området. Är man som barn så sjuk att man är sängliggande under ett halvår som Moa var, så bör man göra allt för att hjälpa det barnet genom rigorösa vårdplaner och behandlingar.
Citera
2019-10-13, 12:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Att du orkar traggla igenom skiten. Eloge till dig. Verkligen.

Bara ett kapitel kvar efter detta.
Sen skriver jag min sammanfattning.
Efter det så åker boken till återvinningen och blir en bättre skrift.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in