2019-10-12, 19:09
Medlem
Afghanistan är det tredje vanligaste landet hjälparbetare från WHO och FN och andra hjälporganisationer blir mördade eller utsatta för attacker, sexuellt våld, steningar, spräningar, våldtäkter, etc slumpen???

Nummer ett : sudan

nummer två syrien

nummer tre Afghanistan

Aid Worker Security Report 2019 https://www.humanitarianoutcomes.org/sites/default/files/publications/awsr_2019_0.pdf
Citera
2019-10-12, 19:12
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Greppet man ser honom koppla ser "proffsigt" ut. Närmast så att man får intrycket av
att han gjort det här förr.
Jag tror inte Ingrid G. är hans första offer.
Mmmmm... Tanken slog mig också. Finns det ouplarade sexmord på äldre kvinnor senaste åren i Mellansverige?
Citera
2019-10-12, 19:24
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Mmmmm... Tanken slog mig också. Finns det ouplarade sexmord på äldre kvinnor senaste åren i Mellansverige?

Är inte bilden från hans telefon, den i Fup med ett strypgrepp på en vit docka? Uppfattade det så. Han pratar ju om att han provtränat MMA i Karlstad och lärt sig 2 grepp.
Han är konstaterat manodepressiv med medicinering och nivåer i blodet som inte bör påverka. Kom dock från psyket å skrev ut sig själv samma dag. Han hade igen alkohol i blodet å inga olagliga substanser förutom litium.

Möjligtvis att han fått en psykos. Dock gjordes P7a direkt efter några dagar. Vårdades 4v på psyket och ingen annan diagnos än manodepressiv framkommer som förhindrar fängelse, dvs kvalificerar inte för rättspsykiatrisk vård.

Han fick avslaget på sin andra överklagan om utvisning några få dagar innan detta hände. Han skrev in sig frivilligt på psyket inom ett dygn efter beslutet.

Att sms saknas under ett år drygt mellan gm om bo beror på att en av hans mobiler låser han inte upp självmant. Framgår i FUP. Med nya lagen från 1 okt i år får de gå tillbaka 24 månader i datatrafiken, men inte då denna undersökning genomfördes.
Senast redigerad av Pandalina4 2019-10-12 kl. 19:31. Anledning: Jag har läst FUP
Citera
2019-10-12, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Du tycker att mord är ok? Eftersom hon får skylla sig själv.

Varför är det krig eller oroligheter i deras länder?.
När dom lämnar sina hem länder och får beträda Svenskmark blir dom fria från sina våldsstörningar och kriminalitet under dom timmar flyget tar?..
Lika farligt som att köra i 300km/h på 70 väg med motorcykel, man utsätter sig för mycket farliga risker som kan sluta med döden...
Eller som att försöka vara med hungriga krokodiler brukar inte heller sluta så bra..
Tyvärr så finns det alldeles för många dumma gammla batikhäx kärringar som vill uppleva sin ungdom igen.
Oftast så är det vilsna vänsterblivna gaphalsar som har ett hat mot svenska karlar...
Dessa patrask till kärringar är inget annat än maktutövande smyg pedofiler!.
Ja tyvärr ledsen att säga hon fick skylla sig själv!
Citera
2019-10-12, 19:26
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Motbjudande kommentar. Det finns inga bevis på att BO hade en sexuell relation med MGM. Troligare är att hon blev våldtagen av den gerontofile flyktingen.

Att deras relation bestod utav mer än en mormor relation är helt uppenbart. Ingrid talade om en "förbjuden" relation med en väninna ett par år innan hon blev mördad. Han säger själv att de hade sex uppskattningsvis 5-6 gånger. Så det verkade inte ske så jätte många gånger trotts allt.

I detta fallet verkade hon utnyttja en psykiskt instabil tonåring för hennes egen sexuella begär.
Citera
2019-10-12, 19:48
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Något annat mord i Sverige tror jag inte att han gjort sig skyldig till.
Jag tänkte mer på att han kan ha haft ihjäl nån i hemlandet också. I Iran alltså.

Det behöver ju inte nödvändigtvis i så fall röra sig om något sexmord.

Jo, det är något med det där "greppet" som får en att misstänka att man här inte
har att göra med en förstagångsmördare.
Citera
2019-10-12, 19:59
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Det har länge viskats om varför äldre kvinnor är de mest engagerade i att ta hand om unga männen från Mellanöstern. Ingen har granskat om dessa unga män, som ju är i en svag ställning som outbildade i ett nytt land, blir utnyttjade av de kvinnliga migrationsaktivisterna.

Ett modernt fall av tabu som det inte talas om och som medierna inte granskar. Ett mordfall har krävts för att det alls ska nämnas att sex är en faktor i migrationsaktivismen.

I Sverige råder en vansinnigt naiv föreställning att bara man hävdar det goda så är allt bra. Det gäller på makronivå där partier talar för stor invandring för att själva framstå som snälla och goda.

Men är det verkligen godhet att låta människor vandra runt halva jorden för att sedan utsättas för de enorma krav som ett högt industrialiserat land med konstig kultur och svårt språk innebär?
https://samtiden.nu/2019/10/tabun-avslojas-nar-nyanland-mordar-sin-lararinna-efter-sexrelation/
Citera
2019-10-12, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Jag tror vi måste inse vilken tragisk händelse detta är för alla. Ingrids varma hjärta som klappade för ensamkommande barn och som undervisat som lärare. Även AN som psykiatrin inte hjälpte, som dessutom haft tidigare trauman och burit på diagnosen bipolär samt behandlas för hepatit. Vad har han upplevt? Att utvisa honom betyder en säker död då han kommer sakna medicinen där. Djupt tragiskt som sagt att han råkat dräpa henne. Vem vet om psykiatrin behandlat honom annorlunda så kanske detta kunde undvikits? Många ensamkommande bär på många trauman.
Rymdkram.
haha - du måste vara det största skämtet här inne. "Råkat dräpa" ??? - Tycker du foton från rekonstruktion med 'barnet' (som själv hävdar att han är 26) tyder på det ?
Citera
2019-10-12, 20:07
Medlem
Citat:
Något annat mord i Sverige tror jag inte att han gjort sig skyldig till.
Jag tänkte mer på att han kan ha haft ihjäl nån i hemlandet också. I Iran alltså.

Det behöver ju inte nödvändigtvis i så fall röra sig om något sexmord.

Jo, det är något med det där "greppet" som får en att misstänka att man här inte
har att göra med en förstagångsmördare.

I FUPen kan man läsa att han gått MMAkurs. Och MMA är kampsport med närkontakt, om jag inte har fel.
Citera
2019-10-12, 20:09
Medlem
Citat:
Greppet man ser honom koppla ser "proffsigt" ut. Närmast så att man får intrycket av
att han gjort det här förr.
Jag tror inte Ingrid G. är hans första offer.

Jag fick samma känsla.
Citera
2019-10-12, 20:23
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Att deras relation bestod utav mer än en mormor relation är helt uppenbart. Ingrid talade om en "förbjuden" relation med en väninna ett par år innan hon blev mördad. Han säger själv att de hade sex uppskattningsvis 5-6 gånger. Så det verkade inte ske så jätte många gånger trotts allt.

I detta fallet verkade hon utnyttja en psykiskt instabil tonåring för hennes egen sexuella begär.
Det är på intet sätt "helt uppenbart" att BO och MGM hade en ömsesidig sexuel relation, och jag har gått igenom evidensen i ett tidigare inlägg. För mig verkar det trologare att MGM är gerontofil, då han gjort närmanden mot minst två andra äldre kvinnor, och att han först våldtog och sedan mördade BO. Hans egna uppgifter skall vi ta lätt på då han säger nästan vad som helst i förhör. Formuleringen förbjuden relation är ny för mig - i vilket förhör förekommer det? Annars så skall Ingrid haft en relation med en österikisk man som var några år yngre. Det kan vara den som hon syftat på mnär jon vid något tillfälle nämnt en relation, och i n t e något förhållande med Ahmed.
Senast redigerad av Clodius 2019-10-12 kl. 20:31.
Citera
2019-10-12, 20:54
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Det är på intet sätt "helt uppenbart" att BO och MGM hade en ömsesidig sexuel relation, och jag har gått igenom evidensen i ett tidigare inlägg. För mig verkar det trologare att MGM är gerontofil, då han gjort närmanden mot minst två andra äldre kvinnor, och att han först våldtog och sedan mördade BO. Hans egna uppgifter skall vi ta lätt på då han säger nästan vad som helst i förhör. Formuleringen förbjuden relation är ny för mig - i vilket förhör förekommer det? Annars så skall Ingrid haft en relation med en österikisk man som var några år yngre. Det kan vara den som hon syftat på mnär jon vid något tillfälle nämnt en relation, och i n t e något förhållande med Ahmed.

Allt tyder på att det var Ahmed hon syftade på eftersom väninnan frågade om han bodde i Kil och Ingrid svarade ja. Hade det rört sig om den Österrikiska mannen hade nog inte Ingrid haft problem att öppna öppna upp sig om det. Lite skillnad på en 17-18 åring och en medelålders man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in