2019-10-10, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Mediavänstern blir helt chockerad när förbuds-kapten vågar bakåtsträva,
kan han vara den Messias som ska hjälpa oss ur det här

Låt oss slippa Dumle (Edward Blom) i rutan

Lite upphetsande att se Amanda hänga på Alex axel
som om dom skulle vara vänner

Lysande idiotfråga..eller inte

Dagens idiotfråga torde vara den lättaste i programmets historia.
Citera
2019-10-10, 23:06
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hui
Ja det momentet får alldeles för stort genomslag poängmässigt om någon är duktigt på det.

Blir också lite löjligt ibland när de pratar om hur spännande det är och allt kan hända, när skillnaden i poäng är jättestort.
Japp även idag blev det avgörande då Schulmans var bäst i övrigt men Edward och Hanna vann på att Edward var i trans i Under Pressure och satte riktigt många ordspråk.

Om Under Pressure skall vara kvar tycker jag den skulle ligga sist. Då skulle verkligen allt kunna hända på slutet eftersom man kan ta in uppemot 10 poäng om man är duktig där och motståndaren är halvkass.
Citera
2019-10-11, 04:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ErikJ

Började se detta för några veckor sedan.
Janne J har tyvärr ett förstadie till demens (många olika tecken på detta i program efter program) Trist!

Jag får mer känslan av han är ständigt bakfull eller tänder av från något annat, han svettas som en gris i varenda program. Varmt i buren säger han, men alla de andra ser svala och torra ut.
Citera
2019-10-11, 04:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Japp även idag blev det avgörande då Schulmans var bäst i övrigt men Edward och Hanna vann på att Edward var i trans i Under Pressure och satte riktigt många ordspråk.

Om Under Pressure skall vara kvar tycker jag den skulle ligga sist. Då skulle verkligen allt kunna hända på slutet eftersom man kan ta in uppemot 10 poäng om man är duktig där och motståndaren är halvkass.

Finns alltid fullt med dårar i denna tråd som promt ska skryta med att de kunde nåt som de tävlande inte kunde så jag skall nu ställa mig till denna ädla skara och informera att jag tog samtliga de ordstäv som Edward Blom inte tog.
Citera
2019-10-11, 06:03
Medlem
MrSokratess avatar
En av de bättre matcherna den här säsongen.
Under press(ure) som var skräddarsydd åt Blom avgjorde.
Citera
2019-10-11, 09:14
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Så fantastiskt väntat att Edward Blom behövde tio minuter på sig för att ge ett mer bildat intryck än samtliga övriga deltagare i programmets historia. Många som gillar att göra sig lustiga över hans utseende och sätt att tala. Vilket väl är ok iförsig. Han pratar jävligt skojigt.

När det gäller Schulman så sitter man tyvärr med en känsla av att det skickats ett och annat sms från Filip och Fredrik med åtminstone ledtrådar till vad som komma skall. Det är ofrånkomligt med tanke på att båda två är stenkorkade, instagramscrollande vuxenbebisar. Ett sånt lag ska i normalläget inte ha en chans ens mot Janne och Frode.
Citera
2019-10-12, 00:11
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Stör mig lite ibland när Filips bensohjärna inte hänger med och han ber de tävlande förtydliga vilken fråga det är de svarar på. Typ:

"Ja, hej! Vi säger gul, röd och blå"

"Oj, oj, oj, nu går det undan här! Vilken fråga är det ni syftar på?"

"Den första där, 'nämn tre färger'"

"Okej, och där svarade ni... vad då?"

"Gul... röd... och blå"

"Ooookej"
Citera
2019-10-12, 00:23
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King

Håller med. Det sabbar hela programmet. Jag tror det är ett sätt att klämma in en extra reklampaus på. Man vill ju se hur det går för det andra laget i Under Pressure så man kan inte byta kanal under pausen för då kanske man missar det.

Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Så fantastiskt väntat att Edward Blom behövde tio minuter på sig för att ge ett mer bildat intryck än samtliga övriga deltagare i programmets historia. Många som gillar att göra sig lustiga över hans utseende och sätt att tala. Vilket väl är ok iförsig. Han pratar jävligt skojigt.

Var ju lätta frågor. Jag klarar inte av honom, hans enerverande röst, hamsterkinder, fettindränkta panna och dubbelhakor. Men han gjorde hyfsat ifrån sig får jag erkänna. Tror dock inte att hans lag kommer till varken final eller semifinal.

Citat:
När det gäller Schulman så sitter man tyvärr med en känsla av att det skickats ett och annat sms från Filip och Fredrik med åtminstone ledtrådar till vad som komma skall.

Tror de hade flax med frågorna. Vilka kändisar har suttit i idoljuryn är en fråga som klippt och skuren för dem.
Citera
2019-10-12, 17:45
Medlem
trattfans avatar
Gillar under pressure men hade väl varit rimligare att ge grenen X poäng... dvs att den som vinner grenen får exempelvis 2 poäng, oavsett resultatet i den?

Exempelvis lag 1 får 10p på UP medan lag 2 får 19p. Då belönas lag 2 med 2p
Citera
2019-10-12, 18:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Gillar under pressure men hade väl varit rimligare att ge grenen X poäng... dvs att den som vinner grenen får exempelvis 2 poäng, oavsett resultatet i den?

Exempelvis lag 1 får 10p på UP medan lag 2 får 19p. Då belönas lag 2 med 2p

Ingen dum ide', det momentet är oftast det som avgör hela matchen. Den sista frågeomgången är oftast helt ointressant då det redan är avgjort efter "UP".
Citera
2019-10-13, 13:50
Medlem
Man säger inte alls omständlig. Man kanske borde göra det eftersom det stavas så, men man gör det inte.
Citera
2019-10-13, 22:01
Medlem
Enmansdemos avatar
Vad kass Emil Persson är på att skydda sitt varumärke
"Bag in Box Mia Parnevik" man vet vem som skrivit detta, men för han verkar
det vara viktigast att upprepa sig för det ger maximal exponering över hans briljans...hur kan han leva med sig själv?

Filip avslöjar hela tiden när dom har fel " du säger det" men lagen är för tondöva för att ta till sig budskapet...detta vet jag eftersom jag har rätt..

Claes Elfsberg kan ingenting om andra kändisar, vad gör han då i det här programmet?
utan han har jobbat med Rapport och kan nånting om världsliga saker...

Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Man säger inte alls omständlig. Man kanske borde göra det eftersom det stavas så, men man gör det inte.
Att vara omständig, vad betyder det enligt dig?
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-10-13 kl. 22:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in