2019-10-10, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
Festat ihop har de. Det kan jag bekräfta om det nu räknas som ett bekräftande.

Ok. Något att tillägga?
Citera
2019-10-10, 12:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Jag har bara träffat 5 av hans barn, visste inte att han hade ett sjätte barn. Är det biologiskt eller fruns tidigare?
Fråga honom.

"(..) Du kan släppa Kjelle, han är gift med en finsk läkare och har 5 barn. Han har inget med Karin att göra annat än i arbetet. Känner honom mycket väl (..)"
Citera
2019-10-10, 13:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
2 personer på förhör kan ju vara Karin och ett vittne...?

Skottet mot huvudet vet vi väldigt lite om men inga större skador. Ett skott mot huvudet betyder inte skott i huvudet, kulan kan ha touchat någonstans.

Av det jag läst mig fram till så är Karin en mästare på att dupera folk.
Vi vet ju inte vem/vilka som har framfört hoten men med pengar kan man få folk till mycket så det behöver inte handla om att Karin har duperat någon för att hota, misshandla, skjuta.
Redan 2013 så tror HOLs kompis (som anmälde att hon bet honom ) att det är fara för HOL s liv, "kan ha ihjäl honom" om "det fortsätter så här."
HOL vill inte medverka i den utredningen. Tycker det doftar domestic violence vilket inte är enkelt att tala om för mäns del.
Sen ger hon sig på barnen fysiskt.
Då har hon gått rejält överstyr.

KL slåss sen offentligt.
Hänger sig fast vid restauranggäster, vägrar lämna deras bord.
Där ute i nattlivet är nog inte folk värst toleranta heller om hon vill bestämma. Om det är ett annat klientel än folk som vill äta mat ifred vill säga.
Bryter armen x flera (ser ut som en illa läkt, snedställd radiusfraktur i intervjun), blåslagen på riche, blåtiror, sårskador som sägs härröra till kniv.

Märkligt att hon och FO kan dra jämt med tanke på hans historia med kvinnomisshandel, våldsamma utspel i rätten, helt rabiat.
KL är van att bestämma så hur de här kan kampera friktionsfritt i flera år är rent obegripligt.

Eller vad säger du E08 om.rara ängeln och busiga Emil?
Antar du läser också men svaren är tunna, mests bispår och kinkig att folk inte köper oskyldiga-rara--Karin-bilden.
Senast redigerad av develi 2019-10-10 kl. 14:23.
Citera
2019-10-10, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Redan 2013 så tror HOLs kompis (som anmälde att hon bet honom ) att det är fara för HOL s liv, "kan ha ihjäl honom" om "det fortsätter så här."
HOL vill inte medverka i den utredningen. Tycker det doftar domestic violence vilket inte är enkelt att tala om för mäns del.
Sen ger hon sig på barnen fysiskt.
Då har hon gått rejält överstyr.

KL slåss sen offentligt.
Hänger sig fast vid restauranggäster, vägrar lämna deras bord.
Där ute i nattlivet är nog inte folk värst toleranta heller om hon vill bestämma. Om det är ett annat klientel än folk som vill äta mat ifred vill säga.
Bryter armen x flera (ser ut som en illa läkt, snedställd radiusfraktur i intervjun), blåslagen på riche, blåtiror, sårskador som sägs härröra till kniv.

Märkligt att hon och FO kan dra jämt med tanke på hans historia med kvinnomisshandel, våldsamma utspel i rätten, helt rabiat.
KL är van att bestämma så hur de här kan kampera friktionsfritt i flera år är rent obegripligt.

Eller vad säger du E08 om.rara ängeln och busiga Emil?
Antar du läser också men svaren är tunna, mests bispår och kinkig att folk inte köper oskyldiga-rara--Karin-bilden.

På tal om misshandel så har jag varit i kontakt med Chefsadmin på Särskilda åklagarkammaren som hänvisade till Polisen, avdelningen för särskilda utredningar Sthlm, angående KLs misstänkta misshandel och barrikad i poliskvinnas bostad 2017/2018

Nu är det typiskt att jag inte kan dm:a förrän om tre dagar här men handlingarna (FUP) finns hos SU i Stockholm. Kontaktpersonen där visste ännu inte hur många sidor förundersökningen är på.
Ska de lämna ut handlingarna över disk eller per post (tyvärr inte per mejl) kräver de personnummer/orgnr, utlämnandeadress, fakturaadress. Ska SU lämna ut handlingarna så kräver de svar på ovan uppgifter innan de kan påbörja sekretessprövningen. De vill i samband med det att man godkänner kostnaden. De första 10 sidorna kostar 50:- och resterande sidor 2:-/sida.

Handlingarna går även att ta del av på plats hos SU. Utan kostnad.

Jag befinner mig långt från Stockholm och vill nog heller inte ha mitt personnummer m.m fladdrande runt hos SU bara för att få fupen postad.

Någon som känner sig manad att ta en sväng till SU, eller få dem postade/utlämnade så kan jag lämna ut kontaktuppgifterna till administratören på SU här. Kan lägga en skärmdump på MinFil med uppgifterna eller liknande.
Senast redigerad av Avel 2019-10-10 kl. 14:49.
Citera
2019-10-10, 15:43
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Du kan släppa Kjelle, han är gift med en finsk läkare och har 5 barn. Han har inget med Karin att göra annat än i arbetet. Känner honom mycket väl och vet att han inte uppskattar att bli uthängd här som någon som inte sköter sitt arbete. Detta näthat som pågår nu har helt dödat tråden och det känns som om det är 5 personer som tävlar i att krossa alla som haft något med Karin att göra. Vad är det för fel på er? Skrivs ut en skolläkares hela CV.
Citat från en annan tråd om Kjell Fahlgren på SU.
(FB) Man skjuten till döds av polis i Bagarmossen - 2016-06-22

1. Han var i 50 års åldern när frun 35 år fick cancer och dog. De hade 3 barn.
2. Han träffade en ny kvinna och fick 3 barn med henne.
3. Hon arbetar som geriatriker-läkare.
4. Hon arbetar på Ringens vårdcentral.
5. Hon har haft 2 stroke.
6. Hon har varit på anställningsintervju i Valhallavägen. Söker nytt jobb.
7. Ett av barnen har ADHD och behandlas med Concerta.
8. Familjen har haft en trevlig helg i Finland
9. Han berättade att han är lite över 60 år

Anhöriga tyckte att alla dessa privata detaljer om hans privatliv hade nog ingen koppling till utredningen. De visste inte varför han berättade så mycket om sin familj , de känner inte varandra. Han va trevlig att prata med men detta blev för mycket för den sörjande familjen.De skrev ett dokument och lämnade detta till SU. Kommissarien lyftes bort från utredningen.
Citat:
Jag har bara träffat 5 av hans barn, visste inte att han hade ett sjätte barn. Är det biologiskt eller fruns tidigare?
Citat:
Fråga honom.

"(..) Du kan släppa Kjelle, han är gift med en finsk läkare och har 5 barn. Han har inget med Karin att göra annat än i arbetet. Känner honom mycket väl (..)"
Känner man någon väl så frågar man den personen och man ställer inte frågan här till några som inte känner honom.
Tycker han synd om Karin, som ljuger om sin lilla stroke, för att Kjells fru har haft 2 stroke?
Citera
2019-10-10, 15:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Citat från en annan tråd om Kjell Fahlgren på SU.
(FB) Man skjuten till döds av polis i Bagarmossen - 2016-06-22

1. Han var i 50 års åldern när frun 35 år fick cancer och dog. De hade 3 barn.
2. Han träffade en ny kvinna och fick 3 barn med henne.
3. Hon arbetar som geriatriker-läkare.
4. Hon arbetar på Ringens vårdcentral.
5. Hon har haft 2 stroke.
6. Hon har varit på anställningsintervju i Valhallavägen. Söker nytt jobb.
7. Ett av barnen har ADHD och behandlas med Concerta.
8. Familjen har haft en trevlig helg i Finland
9. Han berättade att han är lite över 60 år

Anhöriga tyckte att alla dessa privata detaljer om hans privatliv hade nog ingen koppling till utredningen. De visste inte varför han berättade så mycket om sin familj , de känner inte varandra. Han va trevlig att prata med men detta blev för mycket för den sörjande familjen.De skrev ett dokument och lämnade detta till SU. Kommissarien lyftes bort från utredningen.
[/spoiler]
Känner man någon väl så frågar man den personen och man ställer inte frågan här till några som inte känner honom.
Tycker han synd om Karin, som ljuger om sin lilla stroke, för att Kjells fru har haft 2 stroke?
Citat:
Ointressant bs-fråga i sammanhanget. Vill väl sväva iväg i annan riktning.
Men som sagt. Ring.BFF Kjelle så faller alla barna på plats om nu E08 missat nån.
Senast redigerad av develi 2019-10-10 kl. 16:07.
Citera
2019-10-10, 15:54
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
SH som person intresserar inte mig heller.
Jag vill primärt få relationen till KL bättre beskriven.

I nästa omgång mail är det återigen hennes avsändare, snarlikt innehåll. Copycat?
Men nu ska hon istället, via sin oskuld, vittna för att SH har en annan måltavla.

Tycker du inte det är märkligt att SH kräver kontaktförbud på så lösa boliner när han (enligt dig) har älskarinnan KL som rådgivare?
Det är ju så vagt att klockorna stannar det han tar till rätten.

Det som vore intressant att veta om KL är insyltad i peddomailen. Inte som motiv till skjutning utan snarare om hon allierat sig med FO innan.
KL skröt väl över hans datakunskap enligt dig.
Om KL varit med och kokat soppa på en spik så tror jag SH är grundlurad, ovetande om intrigerna.

Bortom god man, änglalik och smart och under förutsättning att du känner KL - har det aldrig slagit dig att du också kan ingå i ett stall av nyttiga idioter?
Att hon ljuger dig full.

Vart hamnar JL i soppan? En medlöpare som lånat ut sin email? Ett tjuvnyp efter senaste svängen i TR och HovR för att få lite reaktiv ångest igen?
"Min tjej"... i överdos.

En person i HOLs nya familj dras inför rätta.

Via SH som KL var tillsammans med (enligt dig)
Via JL (mailadress) som misstänkte torpeden FO var tillsammans med.
...och KL och FO har (enligt dig) varit tillsammans sen långt innan 2013 som god man.
Det är mycket enligt "dig"! Är Efternamn08 en nyttig idiot som sprider felaktig info här för att få bort oss från huvudspåret... Karin lejer en torped som skjuter HOL?
Citera
2019-10-10, 16:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Det är mycket enligt "dig"! Är Efternamn08 en nyttig idiot som sprider felaktig info här för att få bort oss från huvudspåret... Karin lejer en torped som skjuter HOL?
KL är ju oskyldig. FO är ju troligen oskyldig nu också. Det säger KL.
Han ville bara hjälpa sin tjej enligt fule.
Rart.

Har de (JL/FO) en on/off relation fortfarande btw? Trots TR och sen HovR?
Citera
2019-10-10, 16:04
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Första inlägget från postaren Blixtsnille33 2019-09-06 kl 16:21, samma dag som HOL blir skjuten och som hade mycket rätt nu när vi har grävt fram fakta om Karin i tråden.
Jag kom in i tråden först 2019-09-07 kl 02:50.

Alkoholmissbruket är ju välkänt nu.

Det har vi sett i förhören med polisen som har LOBat Karin och från zooägarens berättelse.

Kan du svara på vems hans nya är frågar någon.

"Helt hundra"? Hur kan du vara det.

Ja så klantigt som det utfördes har vi flera gånger varit inne på en missbrukare...

Där har vi mutorna och dom har omtalats i rätten med.

Och jag tror precis tvärtom speciellt så här över en månad efteråt när vi sitter med en hel del info.

Jag skrev inte detta, det var en annan användare men det ser felaktigt ut som jag.
Du får lära dig att citera. Klicka på Citera längst till höger under inlägget.
Citerar du fel blir det fel när någon citerar det som du verkar ha skrivit.

Jag tycker att det är intressant att postaren Blixtsnille33 som kom in i tråden 2019-09-06 kl 16:21, samma dag som HOL blir skjuten, sista inlägget kommer 2019-09-06 kl 21:08, lämnar så mycket information som senare visar sig stämma när det har grävts fram mer om Karin.
Det var därför jag samlade hens inlägg för dom är trovärdiga.
(FB) Brottmålsadvokat Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9 -19. Länkar i trådstart.

Edit: och där blev det för igen så det såg ut som jag citerade mig själv för du citerar fel.
Har rättat det nu.
Senast redigerad av Timeout 2019-10-10 kl. 16:44.
Citera
2019-10-10, 16:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Du får lära dig att citera. Klicka på Citera längst till höger under inlägget.
Citerar du fel blir det fel när någon citerar det som du verkar ha skrivit.

Jag tycker att det är intressant att postaren Blixtsnille33 som kom in i tråden 2019-09-06 kl 16:21, samma dag som HOL blir skjuten, sista inlägget kommer 2019-09-06 kl 21:08, lämnar så mycket information som senare visar sig stämma när det har grävts fram mer om Karin.
(FB) Brottmålsadvokat Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9 -19. Länkar i trådstart.
Ja, det är detaljer i tidigt skede, vilket väl är andemeningen med dina citat.
Vart har hon dragit iväg med barnen?
Citat:
Henrik har ansökt om besöksförbud 2015 men det blev nekat. Däremot har hon kontaktförbud med honom och barnen men hon har vid flera tillfällen försökt spärra in Henrik samt kidnappat sina egna barn.
Citera
2019-10-10, 17:02
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Citat:
Ja, det är detaljer i tidigt skede, vilket väl är andemeningen med dina citat.
Vart har hon dragit iväg med barnen?
Ja var har Karin dragit iväg med barnen?
Enligt det mail jag har som Karin har skrivit när hon precis har blivit vräkt, som är fullt med lögner, tar hon hem dem till sin lägenhet våren 2016.
Det är då hon har besöksförbud i 4 månader enligt info i media.

Vilken lägenhet? Den som hon inte betalar hyran för och som hon har övergivit och lämnat så mycket saker kvar i, husgeråd, kläder, golfbagar mm och det blir totalt 12 flyttkartonger och några säckar när hennes saker packas ihop av andra 1 juni när hon vräks pga obetalda hyror.

Har hon fler lägenheter eller dräller hon runt på stan med barnen?
Citera
2019-10-10, 17:26
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
På tal om misshandel så har jag varit i kontakt med Chefsadmin på Särskilda åklagarkammaren som hänvisade till Polisen, avdelningen för särskilda utredningar Sthlm, angående KLs misstänkta misshandel och barrikad i poliskvinnas bostad 2017/2018

Nu är det typiskt att jag inte kan pm:a förrän om tre dagar här men handlingarna (FUP) finns hos SU i Stockholm. Kontaktpersonen där visste ännu inte hur många sidor förundersökningen är på.
Ska de lämna ut handlingarna över disk eller per post (tyvärr inte per mejl) kräver de personnummer/orgnr, utlämnandeadress, fakturaadress. Ska SU lämna ut handlingarna så kräver de svar på ovan uppgifter innan de kan påbörja sekretessprövningen. De vill i samband med det att man godkänner kostnaden. De första 10 sidorna kostar 50:- och resterande sidor 2:-/sida.

Handlingarna går även att ta del av på plats hos SU. Utan kostnad.

Jag befinner mig långt från Stockholm och vill nog heller inte ha mitt personnummer m.m fladdrande runt hos SU bara för att få fupen postad.

Någon som känner sig manad att ta en sväng till SU, eller få dem postade/utlämnade så kan jag lämna ut kontaktuppgifterna till administratören på SU här. Kan lägga en skärmdump på MinFil med uppgifterna eller liknande.
Har dom speciella regler för en fup som inte har gått till åtal? Varför ligger fupen hos SU???
Luktar skunk lång väg detta...

Normalt är det detta som gäller och jag har aldrig blivit tillfrågad om vem jag är och dessutom så ligger fupar numera på disk eller som pdf filer, speciellt en så ny fup.

Sveriges Domstolar
Beställ domar, beslut eller handlingar
"Om du vill läsa en dom eller beställa handlingar i ett mål ska du kontakta den domstol som har målet. Du har rätt att vara anonym. Du som är part i ett pågående mål behöver inte beställa, du får handlingarna skickade till dig.

Domstolen gör alltid en sekretessprövning innan en handling lämnas ut.

Ibland kostar det att få ut handlingar. Det beror bland annat på beställningens omfattning och om handlingarna finns elektroniskt, behöver skannas eller kopieras."
https://www.domstol.se/domar-och-beslut/bestall-domar-beslut-eller-handlingar/

Risken är att man får en handling lika den som vi fick i målet (FB) Mordet på Eva Magnusson från Nora (Misstänkt GM avliden) där MGM hängde sig i gymet innan rättegång, inte dömd men polisiärt uppklarat.
Den fupen var helt oläslig för allt som kunde ha varit någon form info var överstruket med tjocka svarta streck. Inget att ha med andra ord.
När SU har denna fup där Karin är misstänkt så blir jag misstänksam om att det blir samma sak. Karin ska ju skyddas av sin vän på SU! Varför den ligger just där är väldigt underligt

Jag bor också för långt ifrån för att kunna trava dit och hämta ut den... och jag hade vägrat att legitimera mig för det är jag i min fulla rätt att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in