2019-10-07, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Vakter överfallna, en skjuten ska ha skett i en källare? Vet man vad för typ av ”vakter” det rör sig om? Kan de tänkas att gänget attackerat vakterna och sedan tvingat mer dem
I källaren för att skjuta en av dem?
Finns många väktare som som har har/haft kontakt med kriminella gäng. ”Växt upp i orten”-väktare dvs.
Detta kan mycket väl vara något privat.
Citera
2019-10-07, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otroligtmesig
Finns många väktare som som har har/haft kontakt med kriminella gäng. ”Växt upp i orten”-väktare dvs.
Jo de klart, men jag tänkte mest om vakterna ska ha patrullerar i källaren eller hur de annars kommer sig att han blev skjuten i en källare. Väldigt Allvarligt att skjuta en tjänsteman.
Citera
2019-10-07, 22:20
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Jo de klart, men jag tänkte mest om vakterna ska ha patrullerar i källaren eller hur de annars kommer sig att han blev skjuten i en källare. Väldigt Allvarligt att skjuta en tjänsteman.

Kan nog tänka mig att bostadsbolagen anlitar vaktbolag för att patrullera både källare, trapphus, tvättstugor och liknande.
Citera
2019-10-07, 22:20
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Väldigt vanlig arbetsuppgift för väktare att rondera källargångar
Citera
2019-10-07, 22:21
Medlem
Wajis avatar
Frågan är viken väktarbolag BO är från?
Citera
2019-10-07, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Kan nog tänka mig att bostadsbolagen anlitar vaktbolag för att patrullera både källare, trapphus, tvättstugor och liknande.
Och som jag förstått de av att läsa ett öar fuppar så det inte alls ovanligt att gängen har sina Knarkgömmor och vapengömmor i källare? Kanske var påväg att lasta in/ut någonting, blir påkomna av väktare skjuter dessa för att de ej ska anmäla?
Citera
2019-10-07, 22:24
Medlem
Citat:
Och som jag förstått de av att läsa ett öar fuppar så det inte alls ovanligt att gängen har sina Knarkgömmor och vapengömmor i källare? Kanske var påväg att lasta in/ut någonting, blir påkomna av väktare skjuter dessa för att de ej ska anmäla?
Inte helt omöjligt. Troligts blev väktaren skjuten när GM försökte rymma.
Citera
2019-10-07, 22:24
Medlem
Fregrettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otroligtmesig

Eller så är det bara tramadoltuggande impulsnegrer som blev påkomna att göra narkotikaaffärer i källaren och sonika sköt väktaren.

De är väl medvetna om att könsöverskridande homopolisen + södertornsmarinerad blond hästsvansfeminist inte vågar göra något ändå och kommer inte utreda detta. De har fullt upp med att jaga Svenskar som cyklar mot rött eller tycker fel.
Senast redigerad av Fregretto 2019-10-07 kl. 22:29.
Citera
2019-10-07, 22:25
Medlem
itsallalies avatar
Källar bevakningar tillhör inte till favoriten.

Blivit mycket mer sådant sista åren, vissa adresser hittar vi knark på - återkommande gånger. Uppbrutna förråd och cykelrum fyllda med snodda saker.

När det är lite mer "allvar" går vi tre med hund. I vissa områden får den tredje sitta kvar ute - och vakta bilarna..

Men hört om väktare som utför detta ensamma på många håll, på vissa orter finns inte fler tillgängliga, och extra bevaknings cashen är god.

Så, inte helt oväntat att någon trampat in där de inte uppskattas. Såvida det inte handlar om någon annan personlig händelse riktad mot någon.
Citera
2019-10-07, 22:25
Medlem
Galet! Hoppas fler kan komma med info ifrån närområdet där händelsen inträffat.

Sverige är långt ifrån ett tryggt land, kriminella har verkligen etablerat sig i samhället. Polisen är chanslös i dagsläget.
Citera
2019-10-07, 22:26
Medlem
itsallalies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Frågan är viken väktarbolag BO är från?

sob.nu
Citera
2019-10-07, 22:29
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Fattar inte hur facket kan tillåta obeväpnade väktare att patrullera källare i Rinkeby. Man får inte utsätta anställda för den typ av risk. Man vet ju hur försiktiga polisen är när de jobbar förorter av Rinkebys karaktär. Händer det nåt så inväntar man fler bilar innan man ens ingriper. Vidrigt!

Hur försiktiga är poliser här? Varför skulle inte väktare kunna söka igenom källare obeväpnade? När sköts ett par väktare senast?

Insats där polis avvaktar beror väl på karaktär av brott m.m. Ibland åker dom in direkt, ibland inte. Är väl inte konstigare än någon annanstans? Sverige är litet och Rinkeby är bara unikt och annorlunda i media och här på Flashback. Ingen direkt skillnad på de yttre förorterna i valfri svensk stad eller på andra sidan Stockholm, hur mycket ni än vill det.

Att Rinkeby blev en symbol var för att de var tidiga med invandring, inget annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in