2019-10-06, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heropsychodreamer
360? Är det något slags karateslag eller?
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
kanske, men jag tror hen menar 360 grader vilket innebär att hen snurrar ett helt varv och står öga mot öga med feministen igen. Så hen ger feministen en chans till som jag tolkar det. Snurrandet är kanske ett sätt att imponera? En perfekt piruett.
Ett försök till att referera till en ganska gammal meme

https://i.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/001/265/714/fd1.gif
Citera
2019-10-06, 09:03
Medlem
Jag stödjer kvinnor i så måtto att de ska få söka jobb på precis samma villkor som män och ha precis samma rättigheter som män i form av rösträtt och yttrandefrihet. Detta är dock inte vad feminismen står för idag. Den står för kvotering (institutionaliserad sexism) och annan snedfördelningspolitik som enbart syftar till att missgynna män på olika sätt. Redan håller högskolorna på att bli kvinnodominerade samtidigt som män slås ut allt tidigare från både utbildningssystem och arbetsmarknad.

Det blir en svart men underhållande framtid när skola och vård (totalt dominerade av kvinnor) ska försöka trösta alla kåta och ensamma män som misslyckats med att etablera sig i samhället.
Citera
2019-10-06, 09:51
Medlem
För att försöka anlägga ett mer positivt synsätt får man väl anta att såna här saker går i vågor och att systemet kommer att självkorrigera förr eller senare. Jag undrar dock om vi verkligen har tid att vänta på det. Samhället står inför gigantiska strukturella problem i och med den allt snabbare tekniska utvecklingen.
Citera
2019-10-06, 10:59
Medlem
Ja och det inser majoriteten kvinnor också. Feminismen håller på att dö ut även om det inte syns i media och vid högskolorna. Alla människor som rör sig ute i riktiga världen ser att män och kvinnor är jämställda och att de är olika.

Min fru gick på ett hemligt feministmöte på sitt gamla företag för att komma på god fot med sin feminazi-chef. Vi satt och skrattade åt alla hjärndöda uttalande från de som satt där efteråt.
Citera
2019-10-06, 11:06
Medlem
TantRossins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillfkonto12
Jag stödjer kvinnor i så måtto att de ska få söka jobb på precis samma villkor som män och ha precis samma rättigheter som män i form av rösträtt och yttrandefrihet. Detta är dock inte vad feminismen står för idag. Den står för kvotering (institutionaliserad sexism) och annan snedfördelningspolitik som enbart syftar till att missgynna män på olika sätt. Redan håller högskolorna på att bli kvinnodominerade samtidigt som män slås ut allt tidigare från både utbildningssystem och arbetsmarknad.

Det blir en svart men underhållande framtid när skola och vård (totalt dominerade av kvinnor) ska försöka trösta alla kåta och ensamma män som misslyckats med att etablera sig i samhället.

Då är det en idé om dessa loser män, etablera sig i ett polyamoröst förhållande med en väl utbildad kvinna med stålar? Alltså 4 killar på en' kvinna låtar bra.
Citera
2019-10-06, 11:11
Medlem
Vad jag märker av feministernas senaste taktik.

De försöker få unga kvinnor att hata äldre män . genom att skapa en konflikt mellan Greta och Trump och Putin och andra män i beslutande positioner.

Det är konstruerat det hela.

Feministerna håller ständigt på med något som ska få kvinnor att hata män.

Det är först när feminister ser att de inte har råd att vara fiender med män som de kommer att stoppa. När de ser att de vinner något på att inte hata män.

Det finns absolut inga känsla hos de flesta kvinnor att män är till någon nytta i samhället utan pengar och resurser kommer av staten det har inget med män att gör. Jag tror att den dagen kvinnor förstår att det är mäns ansträngningar som gör att de har mat och kläder ,då kommer det bli en motreaktion mot det hat som skapas varje dag mot män.

Ett sätt som jag tycker skulle demonstrera för kvinnor att män är till nytta vore att föda fram ett överskott av flickor och se vad som händer.

Men tyvärr kommer detta aldrig hända för vi har Alfa-males och Beta-males. Alfa-males gör till nästan 100 % vad som är bäst för kvinnor.

Jag har aldrig sätt någon Alfa-male som gjort att det ska vara lättare för män .utan deras ide är att män ska konkurrera till döds för att driva upp tillväxten.

Detta gör att män i dagens samhälle nästan aldrig vinner , utan det mesta är konstruerat för att män ska förlora.
Citera
2019-10-06, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Då är det en idé om dessa loser män, etablera sig i ett polyamoröst förhållande med en väl utbildad kvinna med stålar? Alltså 4 killar på en' kvinna låtar bra.

Ah, en ärlig feminist. Uppfriskande.
Citera
2019-10-06, 12:01
Medlem
TantRossins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Vad jag märker av feministernas senaste taktik.

De försöker få unga kvinnor att hata äldre män . genom att skapa en konflikt mellan Greta och Trump och Putin och andra män i beslutande positioner.

Det är konstruerat det hela.

Feministerna håller ständigt på med något som ska få kvinnor att hata män.

Det är först när feminister ser att de inte har råd att vara fiender med män som de kommer att stoppa. När de ser att de vinner något på att inte hata män.

Det finns absolut inga känsla hos de flesta kvinnor att män är till någon nytta i samhället utan pengar och resurser kommer av staten det har inget med män att gör. Jag tror att den dagen kvinnor förstår att det är mäns ansträngningar som gör att de har mat och kläder ,då kommer det bli en motreaktion mot det hat som skapas varje dag mot män.

Ett sätt som jag tycker skulle demonstrera för kvinnor att män är till nytta vore att föda fram ett överskott av flickor och se vad som händer.

Men tyvärr kommer detta aldrig hända för vi har Alfa-males och Beta-males. Alfa-males gör till nästan 100 % vad som är bäst för kvinnor.

Jag har aldrig sätt någon Alfa-male som gjort att det ska vara lättare för män .utan deras ide är att män ska konkurrera till döds för att driva upp tillväxten.

Detta gör att män i dagens samhälle nästan aldrig vinner , utan det mesta är konstruerat för att män ska förlora.

Du måste vara nästan blind som en ett' ögat höna, om du inte kan se allt den hat, som är mot kvinnor. Särskilt kvinnor över en viss ålder. Gubbsjuka kallas det.
Citera
2019-10-06, 12:26
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Fast forward till 1994, Feminismen hade verkat i nästan ett halvt århundrade när Estonia sjönk, nästan bara män återfanns bland de överlevande. Nuff said!

Kontenta:
Män är de starka i samhället, de är samhällsbyggarna.
Män måste få vara stolta, det är våran plats i samhället(som kommer med mod och skyldigheter)
Makten tillhör oss män, och vi använder den för självuppoffrande syften och alltid för att sätta våra kvinnor och barn främst. Ansvar och makt går hand i hand för män.
Feminismen jävlas med den ordningen i naturen som är inrättad av Gud. Och resultatet är dagens samhälle. Makt är egokick för kvinnor, inte ansvar och självuppoffring som för män.
Diskussion: Feminusm är ondska, eller vad tänker ni?
Jag tänker att du inte har någon skam i kroppen som skymfar döda, överlevande och anhöriga med ditt trams.
Citera
2019-10-06, 12:40
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulitzer
Jag tänker att du inte har någon skam i kroppen som skymfar döda, överlevande och anhöriga med ditt trams.

Det gör jag inte. vi är alla offer för systemets hjärntvätt. Jag känner den största respekt för alla som var med på Färjan, såväl överlevande som omkomna.

Jag har dessutom intresserat mig för Estonia och skrivit en del i Estoniatråden. Jag blev bestört och helt matt när det hände. Att händelsen är omgärdad av lögner och mörkande gör mig heligt förbannad. Att så få överlevde(relativt sett) var fruktansvärt.
Citera
2019-10-06, 12:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svidden
Ja och det inser majoriteten kvinnor också. Feminismen håller på att dö ut även om det inte syns i media och vid högskolorna. Alla människor som rör sig ute i riktiga världen ser att män och kvinnor är jämställda och att de är olika.

Min fru gick på ett hemligt feministmöte på sitt gamla företag för att komma på god fot med sin feminazi-chef. Vi satt och skrattade åt alla hjärndöda uttalande från de som satt där efteråt.
Hemligt feministmöte med nazichef, det låter nåt det!

Vad planeras, den slutgiltiga lösningen? Har din fru kontaktat SÄPO eller var SÄPO också med på det hemliga mötet?
Citera
2019-10-06, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Du måste vara nästan blind som en ett' ögat höna, om du inte kan se allt den hat, som är mot kvinnor. Särskilt kvinnor över en viss ålder. Gubbsjuka kallas det.

Jo det förekommer hat mot kvinnor också.

Jag tycker inte män ska hata kvinnor eller ha låg respekt , speciellt är de gifta ska de verkligen
göra allt de kan för att frun ska känna sig bra.

Tycker det borde utarbetas ett sätt eller plan som leder till att gifta par kan leva med varandra utan att bli allt för uttråkade och att de utvecklas tillsammans.

Har du någon ide ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in