2019-10-04, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Kära lilla vän, det är svårt att träffa ett mål på det avståndet i mörker. Inte ens en Olympisk guldmedaljör hade tyckt att det var en bagatell.

Du vet absolut inte vad du pratar om, du är även en äkta pajas.

Nej och då om man är en erfaren polis kanske man överväger att inte dra iväg salvor som gör att allmänheten tar skada... Nu hade vi tur att ingen annan tog skada av kulregnet!!

"Kära lilla vän" är det härskartekniker jag ser? Haha sicken tönt
Senast redigerad av CCkane 2019-10-04 kl. 20:20.
Citera
2019-10-04, 20:20
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Jasså vart har jag skrivit att det jag menar med dåligt skytte hör till åtalspunkterna???? Sicket riksmongo, du har ju noll hjärna att förstå att jag inte har snackat om åtalet är riktigt eller EJ jag har nämnt att jag tycker det har varit dålig träffprocent... Sluta knarka eller ha sex i huvudet hela dagarna så kanske IQ tvättsvamp förstår vad jag menar... Jösses 3 gånger under dagen har jag förklarat för dig att MIN MIN MIN ståndpunkt har varit dåligt skytte, försök att ta in den informationen mellan öronen... Jag skiter fullständigt om poliserna gjorde rätt eller ej, JAG har hela tiden tyckt att träffprocenten varit dålig... Ursäkta men jag förstår om kåren är amatörmässiga när man har russin till förundersökningsledare!!!
Det är så tragiskt när du går till personangrepp när du förstår att du har fel.

Att vara andfådd och utsatt för upplevd livsfara gör att träffprocenten sjunker oerhört drastiskt.
Personligen tycker jag att det var bra gjort rent utbildningsmässigt av poliserna att fimpa honom under dessa omständigheter.
Citera
2019-10-04, 20:23
Medlem
Citat:
Det är så tragiskt när du går till personangrepp när du förstår att du har fel.

Att vara andfådd och utsatt för upplevd livsfara gör att träffprocenten sjunker oerhört drastiskt.
Personligen tycker jag att det var bra gjort rent utbildningsmässigt av poliserna att fimpa honom under dessa omständigheter.

Personangrepp det är exakt vad du och ondska har sysslat med genom hela tråden, "foliehattar" "störda" " pajas" "mupp" " efterbliven" det är ungefär vad ni sysslat med under hela tråden.. Jobbigt är det när ni själva får höra det, då hittar ni på egna argument om vad jag skrivit eller inte... Och oavsett vad du vill få fram ur hur bra det är att man sätter 3 av 23 så kommer jag ALDRIG att tycka det!! We move
Citera
2019-10-04, 20:24
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Nej och då om man är en erfaren polis kanske man överväger att inte dra iväg salvor som gör att allmänheten tar skada... Nu hade vi tur att ingen annan tog skada av kulregnet!!

"Kära lilla vän" är det härskartekniker jag ser? Haha sicken tönt
Hela du är som en enda stor härskarteknik.

Polisen skjuter i princip aldrig om det är fara för allmänheten, vilket det inte var på den bakgården mitt i natten.
Jag tror att hade det varit erfarna poliser på den platsen så hade han dött fortare.

Kommer du spy ur dig okunnighet och polishat den dagen snutjävlarna fimpar en beväpnad pundare utanför din dörr? Skulle inte tro det ditt klappmongo.
Citera
2019-10-04, 20:24
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Personangrepp det är exakt vad du och ondska har sysslat med genom hela tråden, "foliehattar" "störda" " pajas" "mupp" " efterbliven" det är ungefär vad ni sysslat med under hela tråden.. Jobbigt är det när ni själva får höra det, då hittar ni på egna argument om vad jag skrivit eller inte... Och oavsett vad du vill få fram ur hur bra det är att man sätter 3 av 23 så kommer jag ALDRIG att tycka det!! We move
Du är välkommen att tycka precis vad du vill om polisers resultat i prickskytte.
Citera
2019-10-04, 20:26
Medlem
Citat:
Du är välkommen att tycka precis vad du vill om polisers resultat i prickskytte.

Ja men vad bra att det löste sig så snabbt.. Tog bara en halv dag att förstå det
Citera
2019-10-04, 20:27
Medlem
Citat:
Hela du är som en enda stor härskarteknik.

Polisen skjuter i princip aldrig om det är fara för allmänheten, vilket det inte var på den bakgården mitt i natten.
Jag tror att hade det varit erfarna poliser på den platsen så hade han dött fortare
.

Kommer du spy ur dig okunnighet och polishat den dagen snutjävlarna fimpar en beväpnad pundare utanför din dörr? Skulle inte tro det ditt klappmongo.

Exakt och risken att allmänheten tar skada minimeras avsevärt
Citera
2019-10-04, 20:30
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ja men vad bra att det löste sig så snabbt.. Tog bara en halv dag att förstå det
Förstod det direkt om du undrar.

Det jag vänder mig emot är din totala okunskap kring skytte i skarpa situationer där man riskerar att dö själv. Du verkar tro att poliser ska vara några övermänniskor utan känslor eller rädsla?

Dessutom är pistoler oerhört svårt att skjuta prick med även på en skjutbana i en lugn situation, men det vet väl du som kan allt?
Citera
2019-10-04, 20:30
Bannlyst
Citat:
Oavsett hur du far med statistik så är 20 missar av 23 möjliga värdelöst!!!

Läs på pajasPelle :

Polis 1:hit rate på 8, 3 % på 18,6 m
Polis 2:hit rate på 12,5% på 17 m
Polis 3:Hit rate på 20 %på 15 m

Alltså inte bra men heller inte jättedålig hit rate, med tanke på att polis som säkerligen övat betydligt mera har en hit rate på 20-25%, och på kortare avstånd än detta i regel.

Ser du till polisman 3 så är det verkligen inte dålig hit rate.

Citat:
Finns flera vapenkunniga som intygat det, bara gå bakåt 2-3 sidor.
.

Javisst gör det, dessa experter som är så vanliga på internet, men aldrig syns i verkligheten

Citat:
Forskning från USA, vad har det för verklighetsförankring gemte Sverige??? Eller i detta specifika fallet???

Ja att det tex visar att det blir missar i sådana här situationer, dom fysiska förutsättningarna är ju liksom samma vart i världen du än befinner dig.

Citat:
USA har bättre utbildning och tar du din "hit rate" i Sverige så får du troligen en helt annan siffra, men då styrker det inte din tes

Ah, du fattade såpass ändå, imponerande

Då ser du ju också att det blir missar även för dom med den utbildningen, och att hit rate inte är så mycket bättre där, särskilt inte som avståndet här var längre än dom situationer som studierna är gjorda på, och särskilt som att en utav poliserna faktiskt hade en hit rate, fullt jämför med det studien visar är genomsnitt, men på längre håll

Citat:
Och blir därav helt irrelevant i ditt sammanhang...

Nej det är den inte eftersom den klart och tydligt visar att det BLIR missar i sådana här lägen
Citera
2019-10-04, 20:31
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Exakt och risken att allmänheten tar skada minimeras avsevärt
Fast de fick jobbet gjort, utan att allmänheten riskerade att skadas.

Anser du att det ska bli anställningsstopp inom polisen så att inga nya kan jobba ute på fältet?
Citera
2019-10-04, 20:33
Medlem
Citat:
Fast de fick jobbet gjort, utan att allmänheten riskerade att skadas.

Anser du att det ska bli anställningsstopp inom polisen så att inga nya kan jobba ute på fältet?

Nej det anser jag inte...
Citera
2019-10-04, 20:34
Bannlyst
Citat:

Håller med, perfekt.

Då kan du sitta där och "tycka" (läs bedriva onani i ditt egna retarderade känsloliv), och vi kan syssla med att konstatera fakta, vad FUP säger, och vad saklighetskunskapen säger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in