2019-10-04, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Jag har sagt det många gånger tidigare och jag säger det igen: Bellsan lajvar medelålders affärskvinna. Hon har inte en susning om hur man driver företag.

Det är så sjukt att hon ens fick tala i P1 sommarprat. De personer som tyckte att hon var så grym och fantastisk pga det, tycker de verkligen så fortfarande? Hela det snacket som skulle vara så naket och öppet blev ju bara återigen, som vi sa, ett skådespel och lögner utan dess like. Det fanns ingen sanning i det hon sa då, det visar ju sig tydligt. Hennes trovärdighet har varit noll länge enligt mig, och det är ju inte som att den bilden ändrats. Det finns ju ingen direkt framgång. Hon skriver ju även nu att det endast hade genererat plus minus noll och ingen direkt vinst i allt hon planerade. Som du säger, hon vet ju inte alls hur man driver ett företag...

Hon som älskar att skriva böcker (eller hon får ju hjälp med det också iofs, men ändå)... Varför skriver hon inte barnböcker? Där kan hon tänja på sanningen och vrida på historien hur hon vill utan att bli ifrågasatt! Behöver inte finnas någon som helst verklighetsuppfattning, alla kan flyga privatget, äga ett hus med stora fönster med en (fungerade) pool och flera bilar ståendes på uppfarten. Om inte annat så verkar dessa böcker kunna locka samma åldersgrupp som tror på hennes rabbel hon kör med nu, så nog kommer det finnas läsare som genererar henne pengar till det.
Senast redigerad av Smallshoes 2019-10-04 kl. 16:15.
Citera
2019-10-04, 15:49
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Som vi old-timers på fb säger: facts before fiction. Jag vet.
Åk ut själv till Grafair terminalen på Bromma och försök få fotton på kändisar.
Til lykke
Det artar sig, mer fakta nu, någon ringde t.ex. kronofogden och kollade
Fick en lista på PM med hennes bolagsengagemang, alla Isabellas konkursade bolag dyker tydligen inte upp i hennes bolagshistorik pa allabolag.se
Enligt PM:et jag fick så har hon en historik av att använda målvakter, dvs att överlåta bolag bara dagar innan konkurs till utfattiga stackare som mot betalning tar på sig hennes skulder
Har sagt att jag väntar med att publicera hela bolags-listan tills dess att hon dömts for skattebrott eller liknande
Trodde inte på det då, men det kanske ar sant
Senast redigerad av qutm 2019-10-04 kl. 15:57.
Citera
2019-10-04, 15:54
Avslutad
har egentligen inget emot Blondinbella, och hade gratulerat henne vid framgång,

men efter sista årets galna upptåg, och jag (som ägare och delägare till några företag), kan inte förstå hur NÅGON vill förknippas med henne. Då inkluderar jag samarbetspartners, partners, kollegor mfl. Finns ju MÅNGA andra influencers/bloggare/kollegor/arbetsplatser/partners att välja mellan, VARFÖR väljer man Blondinbella och därigenom devalverar sitt eget förtroendekapital..

Usch, sorglig historia detta..
Senast redigerad av MaddeBernadotte 2019-10-04 kl. 15:58.
Citera
2019-10-04, 15:59
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loqita
Varför i hela friden skulle han rädda huset för hennes barns skull? De går ingen nöd på dem utan en 30 miljoner kronors villa. Herregud.
Kanske för att normalt funtade människor inser att barn behöver stabilitet och trygghet?
Huset är deras hem när de är med sin mamma.
Det går inte att flytta runt barn som vore de resväskor.
Låt dem få tid att vänja sig vid ett annat liv.
Lite läskigt att du inte visar någon medkänsla med barnen.
Citera
2019-10-04, 15:59
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qutm
Det artar sig, mer fakta nu, någon ringde t.ex. kronofogden och kollade
Fick en lista på PM med hennes bolagsengagemang, alla Isabellas konkursade bolag dyker tydligen inte upp i hennes bolagshistorik pa allabolag.se
Enligt PM:et jag fick så har hon en historik av att använda målvakter, dvs att överlåta bolag bara dagar innan konkurs till utfattiga stackare som mot betalning tar på sig hennes skulder
Har sagt att jag väntar med att publicera hela bolags-listan tills dess att hon dömts for skattebrott eller liknande
Trodde inte på det då, men det kanske ar sant

På allabolag kan man väl via funktionen " avgränsa sökresultat " ange:
" inkludera inaktiva bolag "
Citera
2019-10-04, 16:01
Medlem
qutms avatar
Citat:
Sammer, men enligt PM sa ar inte heller den listan komplett
Enligt PM sa skrevs aktier over pa malvakter dagar innan vissa konkurser, sa hennes namn finns inte med, d.v.s. alla hennes nedlagda bolag dyker inte upp om du kickar inkludera inaktiva bolag
Citera
2019-10-04, 16:04
Medlem
qutms avatar
Citat:
ska se om jag kan komplettera med en lista med nedlagda projekt också
det är svensk ekonomisk historia som skrivs, det gäller att vara snabb om du ska skriva en bok eller göra en nutids-dokumentär om Isabella
I Raffa-traden fanns äkta mega society-medlemmar som sammanställde fotton, FUP-ar och annat kul i zip-filer som man kunde ladda ner
Jävligt suger pa att rycka upp mig och bestalla lite krämer och skicka pa analys och posta
Om efternamn postar kräm-fakturan ifrån Kina sa kan jag ordna bilder pa kram-tillverkningen som kanske sker i rostiga oljetunnor i ett garage, finns miljoner sådana 'fabriker' i hela Asien
Senast redigerad av qutm 2019-10-04 kl. 16:12.
Citera
2019-10-04, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Kanske för att normalt funtade människor inser att barn behöver stabilitet och trygghet?
Huset är deras hem när de är med sin mamma.
Det går inte att flytta runt barn som vore de resväskor.
Låt dem få tid att vänja sig vid ett annat liv.
Lite läskigt att du inte visar någon medkänsla med barnen.

Du, jag har en hel del medkänsla, men att låtsas som att hennes barn skulle vara jättefästa vid just det huset som de har varit i varannan vecka under ett år, det vill säga den tid de inte bott på diverse hotell och i diverse hyrda hus, det är ganska löjligt.
Citera
2019-10-04, 16:11
Medlem
Giant Squids avatar
Känns som en lågbudgetvariant av IT bubblan.
Typ boo.com om man drar bort ett par nollor.
Citera
2019-10-04, 16:15
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Känns som en lågbudgetvariant av IT bubblan.
Typ boo.com om man drar bort ett par nollor.
Jo, men Boo hade inte en historik med så många nedlagda bolag och blev inte valda till årets kvinna och utsedda till sommarpratare och blev inte vänner med kunga-familjen och politiker, t.o.m. Ulf Adelsohn
https://www.youtube.com/watch?v=vG3qmYeTvHc
På det sättet är Isabella's eventuella kollaps, om det nu stämmer, mycket större
Om en äkta reporter kunde få Isabella att ställa upp på en intervju på Gran Hotel, där frågor om kunga-familjen och politiker smygs in på slutet så att hennes personlighetsstörningar, eventuellt med aggressiva drag, träder fram så vore ju det den bästa intervjun i Sveriges historia
Smicker, smicker, smicker och sakta glida in på hennes vänskap med vår kunga-familj och våra politiker, och sen 'Ja, men jag har faktiskt talat med kunga-familjen, och hovet säger tvärt om att...
Senast redigerad av qutm 2019-10-04 kl. 16:30.
Citera
2019-10-04, 16:22
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loqita
Du, jag har en hel del medkänsla, men att låtsas som att hennes barn skulle vara jättefästa vid just det huset som de har varit i varannan vecka under ett år, det vill säga den tid de inte bott på diverse hotell och i diverse hyrda hus, det är ganska löjligt.
Du, jag har aldrig påstått att hennes barn skulle vara jättefästa vid huset .
Men visst, barnen kommer säkert att må jättebra av att utan förvarning hux flux byta hem. Igen.
Ju fler nya hem på kort tid desto bättre. Lägg därtill att människor hela tiden kommer och går i deras liv så blir det hela säkert jättebra för dem

För Sugardaddy är det ju inte frågan om någon större summa, även om det är väldigt stora pengar för dig.
Citera
2019-10-04, 16:25
Medlem
Giant Squids avatar
Jag har ju inte följt den här tragedin direkt men undrar har hon hållt på med kokain nånting?
Det är ju inte ovanligt i hennes kretsar sen så tänker jag närmast på det faktum att man inte inser sina begränsingar utan att allt är jetplan och agencys hit o dit utan täckning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in