2019-10-04, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Delvis, samt att det klart och tydligt visar att dina argument att han hade downs syndrom är retarderat känslomässigt svammel.

Den polis som vill komma hem levande funderar inte på om någon har downs syndrom då denne får vapen riktat mot sig

Återigen :https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch% 3Fv%3D4q4xkVr1uFA%26amp%3Bt%3D2s
”Delvis”? Nu kan du ju för fan inte mena allvar?!🤣🤣🤣
Citera
2019-10-04, 00:37
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkoholiste
Haft väldigt mycket med polisen att göra faktiskt, både positiva och negativa. Du är en MÖP som knappast har haft ett större ansvar i lumpen än att hjälpa till att ”omgruppera tält” alt ”nermontering” och åkt bandvagn eller 401a. Det är verklighet.

Har du "faktiskt" det. Jävla dåre...
Citera
2019-10-04, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Hur har du ingångsvärdet att det är ett plastvapen? Hur har du ingångsvärdet att det är ett Mongo?Jag gissar att du jättebra på matte om du har facit i hand du intellektuella jätte? Det är väl snarare så att du är ett exempel på att den mest korkade delen av befolkningen är omedveten om hur dumma de är. Sedan låtsas du vara vapenexpert...
Absolut inte matteexpert vilket min uträkning ovan visar, är ingen vapenexpert heller, men i ett skarpt läge, vilket jag HAR varit i, och inte du, hade jag inte fått stridspsykos, vilket du hade fått.
Citera
2019-10-04, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Har du "faktiskt" det. Jävla dåre...
Ja, du påstod att jag inte haft det?
Citera
2019-10-04, 00:40
Bannlyst
Citat:
”Delvis”? Nu kan du ju för fan inte mena allvar?!🤣🤣🤣

Titta på filmen, den visar rätt tydligt varför man inte tittar efter ev mongoloida drag i situationer som denna.

Och ja, en bomb/kula får samma skadeverkan, oavsett om det är en mongoloid som bär vapnet/bomben.

Och ha, det har skett vansinnesdåd här i Sverige, tom rätt nära denna plats.
Citera
2019-10-04, 00:43
Bannlyst
Citat:
Absolut inte matteexpert vilket min uträkning ovan visar, är ingen vapenexpert heller, men i ett skarpt läge, vilket jag HAR varit i, och inte du, hade jag inte fått stridspsykos, vilket du hade fått.

Du kan med dina uttalanden omöjligen ens ha en tillstymmelse till varken kunskap eller praktisk erfarenhet av situationer som involverar vapen. Det kan vem som helst se.

Det enda du har mer utav än oss andra är förmodligen antalet kromosomer
Citera
2019-10-04, 00:44
Medlem
Blundettos avatar
Citat:

Bara det faktum att jag har gått från att vara en malaj till att bli en MÖP visar att du inte har en jävla aning om vad du pratar om. Du är fullständigt dum i huvudet och borde lära dig den goda vanan att hålla käften. Du vet inget om vare sig militärt eller polisiärt arbete.
Senast redigerad av Blundetto 2019-10-04 kl. 00:49.
Citera
2019-10-04, 00:46
Medlem
Blundettos avatar
Citat:

Nej, jag konstaterade det din ljugande nollkupong.
Citera
2019-10-04, 00:48
Avstängd
Hemi57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradamus72
Vad i det inlägget säger att polisen handlat fel? Att de skjutit en ung man med autism och IF som hade en leksakspistol?
Du har uppenbarligen inte förstått händelseförloppet (som jag tidigare skrivit) Men du initierar att det inte är föräldrarnas fel, men likväl anser du att poliserna borde ha sett att det var ett utvecklingsstört barn, och därför inte skjutit..? har jag uppfattat dej rätt?
Citera
2019-10-04, 00:49
Medlem
walklikeacats avatar
Jag tänker osökt på den kvinnliga polisen i USA som sköt sin granne i hans lägenhet. Det är ett likartat scenario här, att polisen ifråga stänger av det som är uppenbart i en logisk händelsekedja. Att brist på avläsning utifrån synbara och faktiska referensramar skapar en vilt skjutande reptilhjärna som reagens.
Citera
2019-10-04, 00:52
Medlem
Sverige har ganska stor polisbrist man resonerar nog som så att hellre dåliga poliser än inga poliser alls.
Citera
2019-10-04, 00:57
Medlem
Som skyddsvaktsinstruktör och pistolinstruktör inom det militära kan jag tycka att träffprocenten är något låg. Inte anmärkningsvärt dock med tanke på vapentyp, avstånd och stressläge.
Vissa jämför med SIB träning. Och ja då har vi extremt mycket bättre träffbild men oavsett hur upphetsad man är på övning så fruktar man inte för sitt eller sina kollegers liv.
SIB övningar utförs oftast dessutom med automatkarbin på avstånd under 10m.
Pistol på runt 15 meter under uppfattat dödshot är något helt annat.

I övrigt är agerandet inte klandervärt.
Någon nämner att man kan skjuta mot ben eller varningsskott. Det gör man bara om man har dödslängtan när någon riktar något man tror är ett automatvapen mot dig.

Om jag höjer mitt gevär mot en polis i avsikt att skjuta och denne väljer att skjuta varningsskott eller siktar på mitt ben så är den polisen så gott som garanterat död.
Skjuter polisen mot bålen finns en chans att överleva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in