2019-10-04, 00:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alkoholiste
25 skott? Varav 2 träffar i ryggen. Du är i sanning ”a special kind of stupid”..,

Nej det är jag inte.

Återigen så har gärningsmannen troligen vridit på kroppen i samband med skott ögonblicket, det har dessutom konstaterats att kulorna inte gick in rakt bakifrån, utan från sidan, vilket stämmer med vad dom två poliserna säger.

Dessutom, om någon riktar vapen mot ens kollega, då kan det troligen mycket väl vara nödvärn att skjuta i ryggen med flit eftersom man ÄVEN äger rätt till nödvärn för annan persons räkning.

Misslyckas någon begripa detta enkla så kan vi nog även konstatera att det inte bara var Eric som hade Downs syndrom
Citera
2019-10-04, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Mängden skott som avlossats är inte uppseendeväckande för någon som har upplevt en situation där "måltavlan" skjuter tillbaka. Jämför man med de studier du hänvisar till är faktiskt träffprocenten inte så illa som jag tyckte tidigare.

Jag inser att jag jämfört äpplen och päron.

Min tolkning av förloppet baseras på mina egna erfarenheter och jag har ingen polisiär utbildning. Jag jämförde nog omedvetet med det sätt jag fick lära mig agera vid strid i bebyggelse under värnplikten.

På samma sätt bör det då vara med träffsäkerheten. Det blir liksom inte riktigt schysst när avståndet är oföränfy5ýf
I SIB fanns det ingen som använde sig av 8 skott när vi rensade rum på figurerna. Dock var träffprocenten bättre, då hade vi kastat in levande handgranater och sprungit i på 3 också 😁
Citera
2019-10-04, 00:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av walklikeacat
Vi har väldigt olika mening om detta och det respekterar jag.

Dessa individer som var uniformerade "poliser" anser jag vara helt puckade, det är ett lågvattenmärke och det är just detta som framträder så klart. Saknar man insiktsfullhet i sådana här speciella situationer så ska man inte bära vapen och vara polis.

I Sverige har vi vapenskåp i hemmet för automatvapen. Det kommer aldrig att ske eller hända att någon med Downs syndrom har brutit sig in och tillskansat sig ett sådant vapen. Men återigen, ingen av poliserna hade någonsin sett eller haft egen vetskap om att det finns och existerar personer med Downs syndrom. Den totala okunskapen borde ligga dem till last.

Nu är det ju varken din eller min mening att man inte kollar på saker som downs syndrom då vapen riktas mot en, det är ett fakta.

Återigen, titta på filmen.

Hade dom inte skjutit i detta fall skulle dom vara olämpliga att bära vapen och vara polis, så enkelt är det.

Aha, så innan polis försvarar sig mot någon måste dom veta hur han fått tag i vapnet

Du menar att dom illegala vapen som finns i omlopp i Sverige ALLA skulle förvaras på detta sätt? Du menar att det är omöjligt att någon gett honom vapnet och sagt åt honom att gå fram till polisen och trycka utav?

Du vet om att det HAR hänt att man utnyttjat mongoloider för sådana syften tidigare, även till våldsamma och destruktiva syften?

Det är ingen åsikt utan FAKTA att det inte spelar någon roll vad en gärningsman har för diagnoser, utgör denne ett hot har man rätt till nödvärn.
Citera
2019-10-04, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Då har försvaret förändrats. På min tid var det inte så att de som klarade peken som fick gå före och de andra som fick vänta. Som i ditt fall. På min tid var det så att alla skulle klara proven innan plutonen gick vidare. Men kanske är det så att försvaret fungerar som på min tid och att du är full av skit? Nån sorts tävling i vapenvårdsrummet...Tjena malajen.
Var faktisk så att när man skjuter jägarskott och dom andra ligger lite längre bak😁förstår att du inte vet vad jag menar 😄 ”nermonteringskungen” PS jag låg inne 98 pajas
Citera
2019-10-04, 00:08
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Intressant att dina befäl använde ”nermontering” när dom menade att du skulle ta isär ditt vapen i fall av strid. Det kan kanske ha med att göra att ha att befälet ville att dom andra i plutonen skulle klara sig.😄

Nej, just den utbildningsdetaljen handlade naturligtvis om något annat än min inkompetens. Ordern delades inte ut till mig personligen utan till hela plutonen. Vill herren med god vapenvana gissa vad denna utbildningsdetalj handlade om?
Citera
2019-10-04, 00:11
Medlem
Citat:
Nej, just den utbildningsdetaljen handlade naturligtvis om något annat än min inkompetens. Ordern delades inte ut till mig personligen utan till hela plutonen. Vill herren med god vapenvana gissa vad denna utbildningsdetalj handlade om?
Tror faktiskt att det gällde plutonens överlevnad i ditt fall. På riktigt
Citera
2019-10-04, 00:13
Medlem
Citat:
Tältet?😄
Citera
2019-10-04, 00:17
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Var faktisk så att när man skjuter jägarskott och dom andra ligger lite längre bak😁förstår att du inte vet vad jag menar 😄 ”nermonteringskungen” PS jag låg inne 98 pajas

Jag erkänner att jag var tvungen att fundera en stund. Det är ju trots allt du som är vapenexperten. Du hade hanterat Eric Thorell på ett mycket bättre sätt då du är så jävla bra. Men då du säger jägarskott...Menat du jaktskott? Hela grejen med att kalla allting för "jägare" är för att malajer som du ska känna stolthet.
Citera
2019-10-04, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Nu är det ju varken din eller min mening att man inte kollar på saker som downs syndrom då vapen riktas mot en, det är ett fakta.

Hade dom inte skjutit i detta fall skulle dom vara olämpliga att bära vapen och vara polis, så enkelt är det.

Aha, så innan polis försvarar sig mot någon måste dom veta hur han fått tag i vapnet

Du menar att dom illegala vapen som finns i omlopp i Sverige ALLA skulle förvaras på detta sätt? Du menar att det är omöjligt att någon gett honom vapnet och sagt åt honom att gå fram till polisen och trycka utav?

Du vet om att det HAR hänt att man utnyttjat mongoloider för sådana syften tidigare, även till våldsamma och destruktiva syften?

Det är ingen åsikt utan FAKTA att det inte spelar någon roll vad en gärningsman har för diagnoser, utgör denne ett hot har man rätt till nödvärn.
”Man har utnyttjat mongoloider i sådana syften tidigare” 😄 åh herregud! Vafan! Hahaaha
Citera
2019-10-04, 00:19
Medlem
walklikeacats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA

En person med Downs syndrom har så typiska särdrag att man direkt kan sätta fingret på, på 50 meters avstånd eller mer. En insiktsfull polis med socio-samhällleliga erfarenheter skulle ha värderat detta helt annorlunda och inte sett det som ett hot utan forslat honom hem istället.
Citera
2019-10-04, 00:20
Medlem
Citat:
Jag erkänner att jag var tvungen att fundera en stund. Det är ju trots allt du som är vapenexperten. Du hade hanterat Eric Thorell på ett mycket bättre sätt då du är så jävla bra. Men då du säger jägarskott...Menat du jaktskott? Hela grejen med att kalla allting för "jägare" är för att malajer som du ska känna stolthet.
Kan faktiskt ha hetat jaktskott, men det är också det enda rätt du haft på hela dan ”nermonteringskungen” var 21 år sen JAG gjorde lumpen, och jag är ingen MÖP som du.
Citera
2019-10-04, 00:20
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Tältet?😄

Nej, det kallades för omgruppering. Kan det vara så att du är en MP? Kanske en polishatande rättshaverist till och med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in