Citat:
Ursprungligen postat av
walklikeacat
Vi har väldigt olika mening om detta och det respekterar jag.
Dessa individer som var uniformerade "poliser" anser jag vara helt puckade, det är ett lågvattenmärke och det är just detta som framträder så klart. Saknar man insiktsfullhet i sådana här speciella situationer så ska man inte bära vapen och vara polis.
I Sverige har vi vapenskåp i hemmet för automatvapen. Det kommer aldrig att ske eller hända att någon med Downs syndrom har brutit sig in och tillskansat sig ett sådant vapen. Men återigen, ingen av poliserna hade någonsin sett eller haft egen vetskap om att det finns och existerar personer med Downs syndrom. Den totala okunskapen borde ligga dem till last.
Nu är det ju varken din eller min mening att man inte kollar på saker som downs syndrom då vapen riktas mot en, det är ett fakta.
Återigen, titta på filmen.
Hade dom inte skjutit i detta fall skulle dom vara olämpliga att bära vapen och vara polis, så enkelt är det.
Aha, så innan polis försvarar sig mot någon måste dom veta hur han fått tag i vapnet
Du menar att dom illegala vapen som finns i omlopp i Sverige ALLA skulle förvaras på detta sätt? Du menar att det är omöjligt att någon gett honom vapnet och sagt åt honom att gå fram till polisen och trycka utav?
Du vet om att det HAR hänt att man utnyttjat mongoloider för sådana syften tidigare, även till våldsamma och destruktiva syften?
Det är ingen åsikt utan FAKTA att det inte spelar någon roll vad en gärningsman har för diagnoser, utgör denne ett hot har man rätt till nödvärn.