2019-10-03, 22:52
Medlem
grey.eagles avatar
Ett bra kvitto på steffes ledarskap, hoppas han fortsätter.
2019-10-03, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Jag tror att SD lärt sig att komma med några konstiga förslag som aborträtten osv. Det var väl fler saker som sänkte deras resultat.

Absolut, det var dåliga beslut som de fick sota för, men det finns även ämnen som kan lyfta och det är kärnkraft, avveckla vindkraft och satsa på ny säker kärnkraft, inget 70-tals skit uträkningar.

Vindkraft är som en bromskloss för utveckling av ny kärnkraft, det finns inget kärnkraftverk i välden som kan gå i vinst om det bara ska fylla på el när vindkraften inte levererar.

Tänk dig ett elpriser som är bara 1/3 av idag, vad gör det för ett tillverkande land.
2019-10-03, 22:54
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
https://www.dn.se/sthlm/dnipsos-ras-for-liberalerna-i-stockholm/
DN/Ipsos: Ras för Liberalerna i Stockholm
Den blågröna majoriteten skulle sitta kvar i Stockholms stadshus om det vore val i dag. Det visar DN/Ipsos väljarundersökning.

– Det är ingen jättedramatik. En tydlig tillbakagång för Liberalerna, Sverigedemokraterna växer och Feministiskt initiativ riskerar att ramla ur kommunfullmäktige, säger Nicklas Källebring, opinionsanalytiker på Ipsos.

Trots avskaffandet av värnskatten, hehe

Vad gäller SD så:

S 24% (Valresultatet 2018 var 22.3%)
M 20% (21.0%)
V 14% (13.0%)
SD 11% (8.0%)
MP 8% (8.3%)
C 8% (7.9%)
L 7% (10.1%)
KD 5% (5.0%)
F! 1% (3.3%)

Detta är fan sjuka siffror om man tänker efter. S på 24 (!) men ännu värre V på 14(!?!)

Måste vara ungdomar som inte har några som helst problem i världen med rika föräldrar som är med i anti-fa osv. Men ändå 14 procent i Stockholm stad. Herregud.
2019-10-03, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
S kan alltid försöka rädda sig med att tidigarelägga bytet av partiledare. Dock lär de få göra avsteg från sin “varannan damernas”-policy som instiftades med Mona Sahlin. Finns liksom inga tunga namn kvar där nu när Ylva Johansson dragit till Bryssel och Wallström har lämnat politiken. Bara Ygeman eller Damberg skulle ha en sportslig chans nu när de hårda frågorna smäller högst.
" Byte av partiledare.. ", ja var gömmer sig denne / - a? Någon vettig sosse ute i en kommun? Det finns nog någon. Om inte Ylva klarar inträdet i kommissionen finns ju hon .
Men jag kan inte se någon ljusning för dem. Jag vill inte ha något ljus där. Ygeman är absolut ingen stjärna. Jag brukar följa frågestunder i riksdagen, och interpellationsdebatter där. Ygeman uppför sig ytterst dåligt och nonchalant. Han hänvisar alltid till den dåliga Alliansregeringen. Ungefär som Morgan.
Nej framtiden för sossarna stavas Nysvenskarna. Och de får nu eget parti Nyans att rösta på.

Framtiden heter SD. De är oanvända och fräscha. + möjligtvis Ebba.
2019-10-03, 23:00
Bannlyst
I media kallar vi dem rasister och behandlar dem som sådana. Om de skulle anpassa sig till agendan slutar vi kanske med det.
2019-10-03, 23:03
Medlem
Engelitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Ett bra kvitto på steffes ledarskap, hoppas han fortsätter.

Svetsarmongot va så sugen på statsministerposten att han riskerar hela partiets chans att vara den största maktfaktorn för all framtid.

Snart förstår även de mest inbitna traditionella socialdemokratiska väljarna att dagens SAP har väldigt lite att göra med va partiet var för 30-40 år sedan. . Efter att Göran Persson försvann så är partiet i fritt fall. .
2019-10-03, 23:06
Medlem
F.Hansens avatar
S och SD är jämnstora. Folk gillar tydligen inte S massinvandringsfiasko.
2019-10-03, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Hur fick du fram siffran 52% (26% män + 26% kvinnor = 52%)? Så jag gjorde liknande. 26% män + 13% kvinnor (39%).

Vi får inte glömma att SD har cirka 18% hos pensionärerna också, så 70% lär det bli vid ett extraval.
2019-10-03, 23:08
Medlem
TheAlamos avatar
Fast vad spelar det för roll när man vill rösta SD mellan valen och inte i valen? Meningslöst att svänga fram och tillbaka som en idiot. Har sedan jag var liten undrat vad det är för fel på personer som byter åsikter. Korkade eller ingen integritet?

Förävntar mig för övrigt at Powergirl ska visa för oss att SD egentligen minskar.
2019-10-03, 23:17
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Målande kollage i Aftonbladet just nu. SD och S jämnstora och rubriken nedanför. Polisen släpper bilder på misstänkta våldtäktsmän Och föga förvånande ser dessa två gärningsmän ut som varandes personer som övriga partier lockat hit.

SD och S jämnstora måste varit tufft att skriva för Aftonbladet, undra om de skrev under pistolhot
2019-10-03, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
S och SD är jämnstora. Folk gillar tydligen inte S massinvandringsfiasko.

Och vi har bara sett början på det fiaskot än...
2019-10-04, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
Fast vad spelar det för roll när man vill rösta SD mellan valen och inte i valen? Meningslöst att svänga fram och tillbaka som en idiot. Har sedan jag var liten undrat vad det är för fel på personer som byter åsikter. Korkade eller ingen integritet?

Förävntar mig för övrigt at Powergirl ska visa för oss att SD egentligen minskar.

Väldigt många verkar bestämma sig sista veckan, sista dagarna eller till och med på valdagen. De svarar inte på opinionsundersökningar vilket gör att SD lojala röstare numera övervärderas i undersökningar. Det är min gissning.

Back in the day uppgav ingen att de var SD-röstare och de var undervärderade, men det verkar inte stämma längre.

Angående senaste valet var ju utspelet om mer restriktiv abort och Åkessons inte super imponerande valspurt sista veckan knappast till SD-hjälp.

Spännande att se om SD kan gå om S även i mer traditionella mätningar, det skulle vara en riktigt stor grej.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in