2019-10-03, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Såvidt jeg husker var det brukeren MinniMus som henvendte seg til VG. VG endret da informasjon i tidslinjen.
Takk!
Citera
2019-10-03, 22:27
Medlem
Citat:
Såvidt jeg husker var det brukeren MinniMus som henvendte seg til VG. VG endret da informasjon i tidslinjen.
Noen godtar ikke fakta uansett fordi det ikke passer til deres hypoteser.
Citera
2019-10-03, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg
"Anne-Elisabeth Hagen snakket med ektemannen sin klokken 09.14, ifølge politiet. Kort tid senere skal et annet familiemedlem ha ringt til henne, får VG opplyst.
BJØRNAR TOMMELSTAD, MARIANNE VIKÅS, KARI SPETS, MORTEN S. HOPPERSTAD, GORDON ANDERSEN, HANNA HAUG RØSET, ERLEND OFTE ARNTSEN og ÅDNE HUSBY SANDNES
Oppdatert 15. januar"
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/BJamVg/familiemedlem-ringte-skal-ikke-ha-faatt-svar

Takk. Ser det nevnes at man allerede har kontaktet VG så da har enten journalisten misforstått evt fått beskjed om å ikke kommentere dette videre.
Citera
2019-10-03, 22:29
Avslutad
Citat:
Jeg vet ikke om det er nytt for deg, at folk gjør seg opp en mening ut fra den informasjon som er tilgjengelig. Folk har forskjellige erfaringer, og de tenker forskjellig. Hvis du er sunn og normal gjør du deg opp en mening om hva som er sant. Ut fra tilgjengelig info og ut fra egen bakgrunnskunnskap.

I veldig mange tilfeller så skorter det på informasjon, man må gjøre seg opp en mening uten å ha tilstrekkelig informasjon.

Og vi sliter også med å vurdere våre medmennesker. Det er vanlig at etter forferdelige hendelser har skjedd, så sier naboer at forbryteren var stille og rolig og høflig og at de aldri kunne tenke seg at vedkommende kunne gjøre en flue fortred. Vi sliter med å vurdere fremmede, vi sliter med å vurdere folk vi kjenner overfladisk, og vi sliter med å vurdere mennesker vi tror vi kjenner svært godt.

Og vi har vanskelig for å tro ondt om mennesker vi kjenner godt.

Så. Det er ikke galt å gjøre seg opp en mening om hva som har skjedd. Det som kan bli galt er å tviholde på feiloppfatninger etter at vi har forstått, eller burde ha forstått, at vi har tatt feil.

Jeg anbefaler deg å overse og ikke svare på mine innlegg her. Fordi, jeg orker ikke ta denne leksen én gang til.
Du försöker att saga att du bygger på fakta och att andra inte gör det.

Personligen tycker jag att du verkar ta bort det som inte passar, och lägger upp det som passar bättre - oavsett om det är uttalanden från polisen i media eller vad det än kan vara.

Jag tycker att du åtminstone bör försöka följa samma regler som du ger andra här på forumet. Kanske hjälper det - men det är inte säkert.

Du verkar att vara en otrevlig människa, därför behöver jag inga leksa från dig.
Citera
2019-10-03, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fbc37
Takk. Ser det nevnes at man allerede har kontaktet VG så da har enten journalisten misforstått evt fått beskjed om å ikke kommentere dette videre.

Takk! Det kan være slik som du sier Marianne Vikås (en av VG's journalister på saken) svarer på spørsmål som man kan sende inn her. Hun kan kanskje spørres om det som du nevnte?
https://www.vg.no/spesial/2019/direkte-anne-elisabeth-hagen-savnet/sporsmal
Citera
2019-10-03, 22:37
Medlem
Citat:
Takk! Det kan være slik som du sier Marianne Vikås (en av VG's journalister på saken) svarer på spørsmål som man kan sende inn her. Hun kan kanskje spørres om det som du nevnte?

Jeg mener i alle fall at denne informasjonen kan snu saken helt på hodet med tanke på at siste sikre livstegn kan justeres tilbake til kl 20 kvelden før. Da forsvinner også alibiet.
Citera
2019-10-03, 22:39
Medlem
Citat:
Jeg mener i alle fall at denne informasjonen kan snu saken helt på hodet med tanke på at siste sikre livstegn kan justeres tilbake til kl 20 kvelden før. Da forsvinner også alibiet.
Kan ikke noen tipse politiet om at det finnes en auto-oppringings app, det er slettes ikke sikkert at de vet at den finnes.
Citera
2019-10-03, 23:58
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Det var nettopp Marianne Vikås jeg spurte; om de kunne avklare forvirringen om hvem 9:14 samtalen var til. Ettersom VG og de andre mediene skrev ulikt. Det var etter det at informasjonen i tidslinjen ble endret. Samtidig ble det lagt ut detaljer om 09;48 anropet. Men jeg vet at media også hadde et infomøte med Brøske den samme dagen, så endringene kom nok ikke som følge av mitt spørsmål.
Citera
2019-10-04, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jag tycker att det finns mycket indisum på att AE inte hade några planer på att flytta, t.ex. hund, underhåll både inifrån och ut, nytt larm.

Larmet kan justeras i förhållande till evt djur i huset. På nya larm kan du också välja att endast använda skalsäkring.

Rykten om att grannar hörde gräl från Sloraveien 4 kvällen innan, är inte heller trovärdigt - på grund av ovädret/vind och regn* som var kvällen innan, skulle det ha varit svårt.
Jeg var usikker på om jeg hadde lest at ekteparet Hagen også hadde hund tidligere, før den nye hunden. Det hadde de altså, leste jeg her:
" 12. januar. Her er Anne-Elisabeth Hagen med familiens tidligere hund"
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/A2aGyE/nrk-familiens-valp-funnet-sperret-inne
Citera
2019-10-04, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Det var nettopp Marianne Vikås jeg spurte; om de kunne avklare forvirringen om hvem 9:14 samtalen var til. Ettersom VG og de andre mediene skrev ulikt. Det var etter det at informasjonen i tidslinjen ble endret. Samtidig ble det lagt ut detaljer om 09;48 anropet. Men jeg vet at media også hadde et infomøte med Brøske den samme dagen, så endringene kom nok ikke som følge av mitt spørsmål.
Takk for informasjon! Hva skrev hun ev i svar til deg?
Citera
2019-10-04, 00:23
Avslutad
Citat:
Jeg var usikker på om jeg hadde lest at ekteparet Hagen også hadde hund tidligere, før den nye hunden. Det hadde de altså, leste jeg her:
" 12. januar. Her er Anne-Elisabeth Hagen med familiens tidligere hund"
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/A2aGyE/nrk-familiens-valp-funnet-sperret-inne
Okej, jag hade missat det - det visas i bildtexten. Trodde att hunden på bilden var valpen.

Någon nämnde att AE hade flera hundar, men jag kunde inte hitta källa. Jag såg att THjr hade en svartvit whippethund i sin profilbild på FB. Det var nog denna som är/var AE:s hund då - jag trodde att det var THjr:s.
Tack, det var upplysande.
Citera
2019-10-04, 00:33
Avslutad
Citat:
Hur tänker du då?

Det sista säkra livstecknet är fortfarande klockan 09:14 samma dag - inte kl 20:00 dagen innan.

Dessutom står det att AE har sagt att hon var ensam i huset.
Citat:
Siste sikre livstegn fra Anne-Elisabeth Hagen er en telefonsamtale hun har med en slektning klokken 09.14. Hun skal da ha vært alene i huset. Nest siste livstegn er samme morgen.*

Elektroniske spor fra basestasjoner gjør at politiet plasserer ektemannens mobiltelefon på arbeidsplassen.

Citat från tidslinjan i VG
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in