Citat:
Ursprungligen postat av
kornblomst
Jeg vet ikke om det er nytt for deg, at folk gjør seg opp en mening ut fra den informasjon som er tilgjengelig. Folk har forskjellige erfaringer, og de tenker forskjellig. Hvis du er sunn og normal gjør du deg opp en mening om hva som er sant. Ut fra tilgjengelig info og ut fra egen bakgrunnskunnskap.
I veldig mange tilfeller så skorter det på informasjon, man må gjøre seg opp en mening uten å ha tilstrekkelig informasjon.
Og vi sliter også med å vurdere våre medmennesker. Det er vanlig at etter forferdelige hendelser har skjedd, så sier naboer at forbryteren var stille og rolig og høflig og at de aldri kunne tenke seg at vedkommende kunne gjøre en flue fortred. Vi sliter med å vurdere fremmede, vi sliter med å vurdere folk vi kjenner overfladisk, og vi sliter med å vurdere mennesker vi tror vi kjenner svært godt.
Og vi har vanskelig for å tro ondt om mennesker vi kjenner godt.
Så. Det er ikke galt å gjøre seg opp en mening om hva som har skjedd. Det som kan bli galt er å tviholde på feiloppfatninger etter at vi har forstått, eller burde ha forstått, at vi har tatt feil.
Jeg anbefaler deg å overse og ikke svare på mine innlegg her. Fordi, jeg orker ikke ta denne leksen én gang til.
Du försöker att saga att du bygger på fakta och att andra inte gör det.
Personligen tycker jag att du verkar ta bort det som inte passar, och lägger upp det som passar bättre - oavsett om det är uttalanden från polisen i media eller vad det än kan vara.
Jag tycker att du åtminstone bör försöka följa samma regler som du ger andra här på forumet. Kanske hjälper det - men det är inte säkert.
Du verkar att vara en otrevlig människa, därför behöver jag inga leksa från dig.