2019-10-03, 22:12
Medlem
Du skämta aprillo?

De är dagens gräshoppor som kommer beta av Sverige till en steril öken, sen sätter de sig o ber och sträcker ut handen och ber om mat, som de gjort i all tid.

Glöm bort muslimerna och ayatollorna , de har ingen chans emot somalierna där kossorna sprutar ut barn car 9 onde månad
Vart 20 de år tiodubblas de.
2.
10
100
1000
10 000
100 000

...och de började inte med två...
50 000
500 000
5 000 000
... ... ....
Citera
2019-10-03, 22:13
Medlem
Det är synd om de flesta människor, inklusive somalierna. Livet är kort, hårt och människorna är elaka, inklusive de människor det är synd om. Ja, tycker man synd om den som dör, så är det rimligtvis synd om alla åtminstone en gång i livet.

Edit: Något som slår mig med människor som gör stort nummer av hur synd de tycker om en del människor, som t.ex. PK-svenskar, en del vänstermänniskor o.s.v., är hur extremt synd de tycker om vissa, medan hur likgiltiga de är för andras lidanden. De kännetecknas i första hand av att de tycker väldigt selektivt synd om andra, i regel utifrån helt andra premisser (t.ex. klass, ras, kön, etnicitet o.s.v.) än faktiskt lidande, i vilken mån personen utsätts för lidande på grund av egna eller andras val, i vilken mån man bär ett mer konkret ansvar för personens mående o.s.v.
Senast redigerad av Inte-nog-PK 2019-10-03 kl. 22:28. Anledning: Edit
Citera
2019-10-03, 22:13
Medlem
Johan_08s avatar
Nej jag tycker inte synd om Somalierna och deras handikapp men det är samtidigt inte dessa jag skyller på.
Det är politikerna som har gjort det möjligt för Somalierna att komma hit och utnyttja vårat välfärdssystem.
Det är inte bara Somalierna som utnyttjar detta, långt ifrån.

Politikerna gjorde det möjligt.

Men ser man fysiskt sett till deras låga IQ, nej jag tycker inte synd om dessa personer och jag känner ingen sympati för dessa bortsett från de hemska saker som sker i krig och onödiga dödsfall i brist på vård.
Man kan leva ett gott liv med ett lågt och normalt IQ - däremot känner jag empati för personer med högre värden IQ då dessa tenderar att vara mer deprimerade eftersom vad jag tolkar det som att dessa har en förståelse för en större överblick av världsbilden och faktiskt kunna se hur grovt självskadebeteendet egentligen är - vilket allt som oftast leder till en depression grundat till sin egen överlevnad/sina medmänniskor.
Depression, dödsfall och krig kan och kommer troligen drabba alla typer av grupper dock - men likt förbannat om man är en person utan psykosomatiska drag så bör man känna någon typ av medlidande när det kommer till krig mm.
Senast redigerad av Johan_08 2019-10-03 kl. 22:15.
Citera
2019-10-03, 22:50
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Registrerad.Medlem
Även om jag inte gillar somalier generellt sätt så tycker jag faktiskt lite synd om dem. De har en IQ på 68 och har inte någon djup förståelse vad de ens gör här. De lever enkla liv och de flesta är snälla och lugna. De är som en grupp vuxna glada barn. En typisk spinkig somaliegubbe som kör buss har jag inget emot. Somalier får så mycket skit i Sverige, kanske lite överdrivet mycket faktiskt.

Tycker ni också lite synd om somalier?

Har de hänt att ni känt någon sympati för någon invandrargrupp i Sverige?

Tycker du synd om somaliska ungdomsgäng som rånar svenska ungdomar? Tycker du synd om somalier som skjuter vilt i gänguppgörelser? Eller somalier som går runt och ställer till med trubbel, höga på khat? Som bråkar och knivhugger folk? Som bränner bilar och kastar sten på blåljuspersonal?

Somalier har inte mina sympatier, Sverige kan utvisa varenda en.
Senast redigerad av Mongoprofeten 2019-10-03 kl. 23:39.
Citera
2019-10-03, 22:52
Medlem
Citat:
Även om jag inte gillar somalier generellt sätt så tycker jag faktiskt lite synd om dem. De har en IQ på 68 och har inte någon djup förståelse vad de ens gör här. De lever enkla liv och de flesta är snälla och lugna. De är som en grupp vuxna glada barn. En typisk spinkig somaliegubbe som kör buss har jag inget emot. Somalier får så mycket skit i Sverige, kanske lite överdrivet mycket faktiskt.

svensk somalisk national ekonom är i somalia och ska försöka få iordning på hela somalias ekonomiska system .

– Alla frågar sig: Varför ska jag betala skatt? Man förstår inte innebörden av att betala skatt, säger Abukar Omarsson.

https://www.na.se/artikel/lars-stroman-somalia-ett-steg-till-pa-vagen-mot-att-bli-ett-normalt-land
Citera
2019-10-03, 22:55
Medlem
varför ska svensk polis lägga sig 1000 åriga klanbråk som aldrig upphör??

Relationen till rättsväsendet
i socialt utsatta områden
https://www.bra.se/download/18.10aae67f160e3eba6293067b/1521032613477/2018_6_Relationen_till_rattsv%C3%A4sendet_i_social t_utsatta_omr%C3%A5den.pdf
Citera
2019-10-03, 22:57
Medlem
2018 får somalia sin första lag mot sexuellt våld.
https://www.hrw.org/world-report/2019/country-chapters/somalia
Citera
2019-10-03, 22:58
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:

Nej ingenting, de beter sig som kräk i lägren i Kenya. De ljuger o köper folk i FN för att fortare få komma till Europa. De driver bank i lägren o skuldsätter andra, riktiga kräk är dem. Skicka hem ASAP
Citera
2019-10-03, 23:02
Medlem
rese råd från australien om somalia:

Do not to travel to any part of Somalia because of armed conflict, the ongoing very high threat of terrorist attack and kidnapping, and dangerous levels of violent crime.

Terrorist attacks could happen anywhere and at any time in Somalia. Attacks frequently target – and kill – westerners and those working for western and international organisations

There is a very high threat of kidnapping in all parts of Somalia, including Somaliland and Puntland. Several foreigners (including aid workers, journalists and religious representatives) have been kidnapped in Somalia in recent years.

There is no effective police force in Somalia; lawlessness, violent crime, clan violence, banditry and looting are common.

Civil unrest and political tension can prompt demonstrations that may quickly turn violent. Avoid protests, rallies, demonstrations and other public gatherings.

homosexuality – Sharia law applies, possible punishments include flogging or the death penalty

Lawlessness, violent crime, clan violence, banditry and looting are common. There is no effective police force in Somalia.

Anti-Western attitudes are strong in some parts of Somalia, which can result in violent harassment of foreigners, including foreigners of Somali descent.

https://smartraveller.gov.au/Countries/africa/east/Pages/somalia.aspx
Citera
2019-10-03, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Samtidigt håller inte den traditionella genetiska teorin heller; för tittar vi på den genetiska processen DNA-RNA-Protein-Celler-Beteende ser vi att det räcker med att en person får en förkylning så ändras personen från att bli ett geni till att inte ens bli född. Dvs. Förklaringen till folks beteenden ligger i många olika områden och inte bara i personens DNA.

En persons genetik säger egentligen inte ett skvatt mer än att det är en byggritning på hur det är tänkt att proteinerna skall kodas och celler byggas. Allsköns tolkningsfel i denna ritning och i byggnationen kan resultera i att personen inte alls ser ut eller beter sig som det står i generna.

Och vi kan se allsköns vita män som misshandlar svarta afrikaner. Är det då i våra "vita gener" att vi nödvändigtvis måste misshandla afrikaner?

Trådens rubrik är nog lite missvisande i att den endast fokuserar på somaliers IQ. Den lägre förmågan en ganska självklar prediktor på utfallet, men är inte hela förklaringen. Men ändå så ser vi att oavsett om somalier är i Europa eller Nordamerika så uppför de sig på ungefär samma sätt. Vi kan också vänta oss att östasiater som japaner, koreaner och kineser uppför sig på liknande sätt oavsett var de är.

Poängen är att när somalier eller MENA-folkslag introduceras till ett värdland så ser vi omedelbart destruktiva mönster såsom våldsamhet och lättja. Det har inte bara med IQ att göra, men det har definitivt att göra med IQ + kultur + utbildning + sociala strukturer + mer. Att tro att somalier kommer bete sig på ett annorlunda sätt än vad somalier redan gör är befängt.

Det är ingen bra idé att ta in inkompatibla folk i ett annat land, oavsett hur stor påverkan genetik eller epigenitik har, eftersom resultatet är extremt förutsägbart.
Citera
2019-10-03, 23:09
Avslutad
Citat:

Kort svar - NEJ
Citera
2019-10-03, 23:46
Medlem
Sympati för ett folk där merparten antingen skaffar 10 ungar på svenskarnas bekostnad och/eller begår brott??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in