Citat:
Hur vet du att kladdbolaget är helt värdelöst utan Bellsan?
"Löwengrip" är inte det första varumärket som grundats av en person med samma namn och sedan drivits vidare av helt andra personer. Bellsan kommer naturligtvis inte att ges fria händer att säga och göra varsomhelst om hon sas tvingas bort. Om hon gör det väntar sanktioner eller en fet stämning.
Märkligt att du inte känner till detta.
Det är som qutm skriver:
"Löwengrip" är inte det första varumärket som grundats av en person med samma namn och sedan drivits vidare av helt andra personer. Bellsan kommer naturligtvis inte att ges fria händer att säga och göra varsomhelst om hon sas tvingas bort. Om hon gör det väntar sanktioner eller en fet stämning.
Märkligt att du inte känner till detta.
Det är som qutm skriver:
Jag tyckte jag förklarade varför, men jag kan göra det igen. Bolaget har bara en enda tillgång, och det är dess brand. De har ingen IP, inga processer, inget humankapital, inga värdefulla anställda, och produkten är en commodity. Folk köper den enbart pga av kopplingen till Bella. Om Bella har ett starkt varumärke men exempelvis är jobbig att ha att göra med, vilket man kan tänka sig, så är det rimligt att försöka göra sig av med henne. Om det däremot är så att hennes brand är på väg att tappa sitt värde, vilket det lät som att ni menade, och vilket man mycket väl kan tänka sig händer, då löser det ju inte så mycket att köpa eller manövrera ut henne. Brandet är ju ändå förstört, och utan hennes brand har man ingenting. Och sparkar man ut henne kommer hon säkert sabotera det ännu mer.
Det går inte str jämföra med bolag som Chanel eller Tommy. Där har namnen kvar sin lyster, och det spelar ingen roll vem som äger dem eller om grundaren ens lever. Men det är ju en helt annan situation, här är det tvärtom. Brandet är på väg att bli värdelöst.