2019-10-03, 14:56
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Det här är säkert den version SD har kört med, eller en av versionerna. Vi får väl se när FUP:en kommer.

Det som fascinerar mig med detta pm är att det finns en sorts trovärdighet över det som får mig att tro att det måste vara skrivet av någon som är inblandad på ena eller andra sättet.

Om nu någon inblandad satt på denna information och ville få sanningen att komma fram, vad skulle hen göra då? Gå till polisen med det? (Förhoppningsvis!) Hen ville tydligen få ut det i tråden, men ville inte posta direkt. Istället väljer hen att skicka det i pm.

Om jag skulle sitta på denna info och ville pm:a det till någon, vem skulle jag då välja? Knappast en postare som Snor-Johan. Det faller på sin egen orimlighet. Varför skulle någon med den insynen välja att skicka detta till dig av alla postare? Varför tror du att du fick det och inte honan, panzer, strof, modesty?

Om fler har fått samma pm, träd då gärna fram med det! Det är väl bra om alla får veta detta? Sanningen behöver väl komma fram, eller...?

Jag vill ju tro att de flesta människor är ärliga i en förhörs-situation hos polisen, utom möjligen den skyldige. Det händer att personer ljuger för att skydda en misstänkt, särskilt händer det inom den kriminella världen.

Jag tror att de flesta vänner till SD berättar ärligt för polisen vad SD har sagt till dom om olika händelser.

Det ska bli intressant att höra om de olika versionerna överensstämmer med varandra.
Citera
2019-10-03, 15:04
Medlem
notknapparens avatar
Jag väntar med otålighet på vad de goda nyheterna var som HD hade fått 1/10?

[...]"..och inte blev det sämre av att jag fått positiva nyheter under morgonen."[...]

https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=c72f2859-720c-44dc-9a71-9d67d652cbc5&IID=23e01603-117f-431e-a368-8ebce464ead4
Citera
2019-10-03, 15:14
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag vill ju tro att de flesta människor är ärliga i en förhörs-situation hos polisen, utom möjligen den skyldige. Det händer att personer ljuger för att skydda en misstänkt, särskilt händer det inom den kriminella världen.

Jag tror att de flesta vänner till SD berättar ärligt för polisen vad SD har sagt till dom om olika händelser.

Det ska bli intressant att höra om de olika versionerna överensstämmer med varandra.

Håller med. Det ska verkligen bli intressant.
Citera
2019-10-03, 15:15
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Se där. För en gångs skull håller jag med dig helt. (Det fetade.)

Okey , så långt är vi ense. Vilket föraneder frågan av vilken anledning du tror att mördaren ville sätta LW på plats?

Du kan väl inte mena att någon av paret som är misstänkta för mordet ville sätta LW på plats för att hon inte ville fortsätta med SD? Det är nämligen vad några av trådens sämre tänkare har framfört som motiv för mordet.
Citera
2019-10-03, 15:20
Medlem
notknapparens avatar
DN:s artikel serie om våld i nära relationer fortsätter. Idag om psykiskt våld:

Länk:
Experten: Alla kan hamna i en relation med psykisk misshandel

"Kan alla hamna i destruktiva relationer med psykisk misshandel?

– Ja, det är viktigt att förstå att det här är något som kan hända precis alla. Och eftersom det är så skambelagt och så många som lider av detta i ensamhet och tysthet är det också ett så viktigt ämne att lyfta.
"

//

"Från starkt kärleksrus till känslan av att vara ett jagat djur. En destruktiv relation med psykisk misshandel börjar nästan alltid med passion, menar psykologen Anna Bennich:

– Det är viktigt att förstå att det här är något som kan hända precis alla.
"

//

"– Men en bit in i relationen kanske det händer något oväntat, som skaver. Det kan vara en okontrollerad och obegriplig ilskeattack, märkliga elakheter, eller ett bråk som känns konstigt i magen. Det är ofta något som smygs in i allt det underbara, men eftersom personen i övrigt är så fantastisk så glöms det snabbt bort eller ursäktas, säger Anna Bennich.

Sedan fortsätter förhållandet att vara ”fantastiskt”, men blir allt mer av en berg- och dalbana.
"

//

"– Till slut blir man som ett jagat djur. Man försöker hela tiden förebygga problemen i relationen och har en ständigt förhöjd vaksamhet inför hot."

//

"Sammantaget verkar normaliseringsprocessen som ett långsamt nedbrytande gift som påverkar självkänslan."

"Psykisk misshandel
Citera
2019-10-03, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
God eftermiddag @ JokerMannen.

Då hittade polisen efter en snabb genomsökning hemma hos HD läkemedel som endast sjukhusen tillhandahåller?
Därav genomgång av läkemedelsskåp?

Att HD inte visste om USA resan är ytterst intressant.
Att HD inte visste om USA resan är absolut inget nytt. Det diskuterades mångt mycket tidigare i tråden..
Citera
2019-10-03, 15:23
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag har inte fått samma PM men andra med liknande och även motsatta uppgifter.
Det är dock inget man vill dela med alla i tråden, om inte uppgiftslämnaren specifikt ber om det.

I detta fallet har uppenbarligen S-J blivit ombedd att dela uppgifterna i tråden.
Naturligtvis, Rosamund.
Man lär nog ha något vaj på sin moraliska kompass om man ens kommer på tanken att jag skulle posta något som delgetts mig i förtroende utan att det är sanktionerat från vederbörande.
Citera
2019-10-03, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Okey , så långt är vi ense. Vilket föraneder frågan av vilken anledning du tror att mördaren ville sätta LW på plats?

Du kan väl inte mena att någon av paret som är misstänkta för mordet ville sätta LW på plats för att hon inte ville fortsätta med SD? Det är nämligen vad några av trådens sämre tänkare har framfört som motiv för mordet.

Hahaha det var det dråpligaste jag hört
Du är ju helt väck! Stef*an sitter på sannolika därför att han är skyldig. Någon annan än paret har inte den vreden, det motivet. Det är bara Stef*n bland de möjlig som inte har alibi....
Trodde jag hört allt skitprat du kan prestera, men du är faktiskt ... knäpp i huvudet
Citera
2019-10-03, 15:34
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Hahaha det var det dråpligaste jag hört
Du är ju helt väck! Stef*an sitter på sannolika därför att han är skyldig. Någon annan än paret har inte den vreden, det motivet. Det är bara Stef*n bland de möjlig som inte har alibi....
Trodde jag hört allt skitprat du kan prestera, men du är faktiskt ... knäpp i huvudet

Det är nog motivet som ifrågasätts inte vem/vilka som är GM. Det vore märkligt att både SD och HD skulle vilja döda Lena p.g.a. att hon lämnade SD. Åtminstone HD borde ha tyckt att det var bra. Så varför är hon misstänkt för medhjälp? Ett annat motiv tror jag som t.ex. ekonomiska oegentligheter.
Citera
2019-10-03, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Ger dig cred för dina kloka ord om att LW stalkat paret D.

Det mesta talar för att det är LW ,s vägran att lämna paret ifred som gav motivet till mordet.
Nej det var inte LW ,s trånad efter SD som var orsaken till hennes vägran att ge upp det var för att bli avvisad provocerande hennes ökända tävlingsinstinkt.

Sen kan man tycka att T34Pantzar som nyligen spädde på trådsanningen med att SD misshandlat LW, trots att hon vet att det inte är sant, kunde ligga lite lågt med att anklaga dig för att fara med osanning.
Varför skulle SD ogilla LW:s resa till Norge (som han mordkvällen hade en dialog med henne om) om han besvärades så av hennes efterhängsamhet och stalking?
Citera
2019-10-03, 15:39
Medlem
Citat:
Det är nog motivet som ifrågasätts inte vem/vilka som är GM. Det vore märkligt att både SD och HD skulle vilja döda Lena p.g.a. att hon lämnade SD. Åtminstone HD borde ha tyckt att det var bra. Så varför är hon misstänkt för medhjälp?

Motivet? Är inte det uppenbart? SD mördade LW därför att hon ville ha honom? Eller var det för att hon skulle till Norge med en annan man och ville avsluta sin 6 åriga relation med SD, hon ville inte ha honom?

Välj själv vilket motiv du finner rimligast, och försök hitta någon annan med motiv.
Visst ekonomiska motiv kan ha spelat in, det har du helt rätt i, men det kan inte vara det enda.
Citera
2019-10-03, 15:39
Medlem
Citat:
Det är nog motivet som ifrågasätts inte vem/vilka som är GM. Det vore märkligt att både SD och HD skulle vilja döda Lena p.g.a. att hon lämnade SD. Åtminstone HD borde ha tyckt att det var bra. Så varför är hon misstänkt för medhjälp? Ett annat motiv tror jag som t.ex. ekonomiska oegentligheter.
Hon behöver ju inte ha medverkat vid mordet men däremot skyddat gärningsmannen..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in