2019-10-02, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Men lägg av! Jag har läst tråden och Fupen och mer därtill. Allt detta tjafs började med att jag skrev att jag MYCKET VÄL FÖRSTÅR HUR DENNA TRAGEDI KUNDE SKE! En rad olyckliga omständigheter, som du förhoppningsvis känner till med tanke på att du har mage att påstå att jag inte är påläst, varav EN var leksaksvapnet. Min poäng är att det är just en rad olyckliga omständigheter, och inte bara pappans fel som ”släppte ut mongot”! Det är jävligt svårt att hålla folk inlåsta! Ta dig nu en kopp kaffe och så några djupa andetag på det
Förändrar inte det enkla faktum att om muppen varit hemma så hade de andra omständigheterna inte spelat någon roll.

Domen kommer imorgon, torsdag. Blir intressant att läsa den här tråden efter att poliserna friats.
Senast redigerad av Jkpg73 2019-10-02 kl. 00:25.
Citera
2019-10-02, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Förändrar inte det enkla faktum att om muppen varit hemma så hade de andra omständigheterna inte spelat någon roll.

Domen kommer imorgon, torsdag. Blir intressant att läsa den här tråden efter att poliserna friats.

Varför skulle det vara intressant?? Vill du sträcka på dig och känna att du haft rätt???
Oavsett om kling och klang aka fartrand blir friad, så ändrar inte det faktum att de sket på sig när det väl hettade till ... Sen får de dra hur mycket snyftare de vill...
Citera
2019-10-02, 12:05
Medlem
Livsstilsparasits avatar
I USA finns ett liknande fall av närmast förbluffande inkompetens. En polis kommer hem fullt inbegripen i ett snuskigt sexsamtal med sin pojkvän. Upptäcker en neger som gör inbrott i lägenheten, och som naturligtvis skjuts på fläcken.

Problemet är att polisen tog fel lägenhet, och åtalas nu för mord.
Citera
2019-10-03, 09:11
Medlem
Lian.Vendls avatar
Idag kl 14 kommer domen. Blir intressant!
Citera
2019-10-03, 14:03
Medlem
Poliserna friades!
Citera
2019-10-03, 14:04
Bannlyst
Samtliga tre poliser frikända

Nu oxiderar foliet i rättshaveristernas hattar här, det ska gudarna veta.

Men kunde detta ha slutat på annat sätt? Nej, kändes som inte ens tingslottot hade kunnat komma på den dumma iden döma dessa poliser.

Vi kan inte ha ett samhälle där polis inte skall kunna ingripa för att gärningmannen kan vara utvecklingsstörd med vapenreplika i plast

Vi kan inte ha ett samhälle där polis måste utgå från att vapen är leksaker tills man vet motsatsen, samt fundera över folk diagnoser innan man ens får försvara sig.

Ang tugget om att det minsann syntes så väl att han hade downs syndrom ( varpå man sedan visar en bild på Eric då han sitter och flinar och dom mongoloida dragen är tydligt framträdande) så såg jag nyligen en rätt intressant film som pöbeln kanske borde se...

https://www.youtube.com/watch?v=4q4xkVr1uFA

Vi kan härmed konstatera att man INTE funderar över en gärningsmans ev fysiska anomalier i det läge som var.

Man får ju bara hoppas att fokus nu riktas åt rätt håll, och att polisens arbete inte utarmas mera än vad det redan gjort. Det är dags att allmänheten lär sig att man skall ge fan i att leka med vapen i stan, det är dags att att vi inser att vi måste se till att se efter psykiskt eftersatta i samhället så att dom inte löper vind för våg.

Sen vill jag passa på att be om ursäkt till mina fans här på forumet( ni vet vilka ni är) för min utevaro i denna tråd, som nu kommer att höjas såväl kvalitet som kvantitetsmässigt ifrån min sida.

...oj, jag höll på att glömma: Frågor på det?

På återseende

Mvh Afvrenondska
Citera
2019-10-03, 14:04
Medlem
Givetvis ska dom frias.
Man kan inte springa runt med automatvapen utan konsekvenser.
Citera
2019-10-03, 14:05
Medlem
Doktorphils avatar
Skönt att lagen fungerar som den ska.
Är det någon som skall skuldbeläggas så är det ju första hand föräldrarna som brustit sin sitt ansvar

Dock mycket tragiskt allting
Citera
2019-10-03, 14:06
Medlem
Lian.Vendls avatar
Alla friade. Inte oväntat.
Citera
2019-10-03, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Samtliga tre poliser frikända

Nu oxiderar foliet i rättshaveristernas hattar här, det ska gudarna veta.

Men kunde detta ha slutat på annat sätt? Nej, kändes som inte ens tingslottot hade kunnat komma på den dumma iden döma dessa poliser.

Vi kan inte ha ett samhälle där polis inte skall kunna ingripa för att gärningmannen kan vara utvecklingsstörd med vapenreplika i plast

Vi kan inte ha ett samhälle där polis måste utgå från att vapen är leksaker tills man vet motsatsen, samt fundera över folk diagnoser innan man ens får försvara sig.

Ang tugget om att det minsann syntes så väl att han hade downs syndrom ( varpå man sedan visar en bild på Eric då han sitter och flinar och dom mongoloida dragen är tydligt framträdande) så såg jag nyligen en rätt intressant film som pöbeln kanske borde se...

https://www.youtube.com/watch?v=4q4xkVr1uFA

Vi kan härmed konstatera att man INTE funderar över en gärningsmans ev fysiska anomalier i det läge som var.

Man får ju bara hoppas att fokus nu riktas åt rätt håll, och att polisens arbete inte utarmas mera än vad det redan gjort. Det är dags att allmänheten lär sig att man skall ge fan i att leka med vapen i stan, det är dags att att vi inser att vi måste se till att se efter psykiskt eftersatta i samhället så att dom inte löper vind för våg.

Sen vill jag passa på att be om ursäkt till mina fans här på forumet( ni vet vilka ni är) för min utevaro i denna tråd, som nu kommer att höjas såväl kvalitet som kvantitetsmässigt ifrån min sida.

...oj, jag höll på att glömma: Frågor på det?

På återseende

Mvh Afvrenondska
Eric led av down syndrom, han visste inte bättre.
Citera
2019-10-03, 14:08
Medlem
Sveriges rättssystem visar återigen hur jävla illa situationen i Sverige är. Skillnad mellan mord och att frias är tydligen en uniform.

Att man känner sig hotad och att vara hotad är två helt olika saker.

Nu känner jag mig lite hotad.... får jag göra vad som helst i självförsvar?

Folk kan alltså mörda utan minsta lilla konsekvens. Och det värsta är att poliserna sagt de mått illa under hela året. Hur har dom mage till att säga så? Tänk då förfan hur illa hans familj mår. De har förlorat en familjemedlem.

De här poliserna borde spendera resten av sina liv inlåsta på Kumlaanstalten. De är en fara för samhället.

När man fildelar kan man få böter på tiotals miljoner samt flerårigt fängelsestraff. Men när man av "misstag" som polis skjuter dussintals skott mot en oskyldig (och dessutom utvecklingsstörd) person och avrättar personen i fråga... så går man fri?!
Senast redigerad av Hampost 2019-10-03 kl. 14:16.
Citera
2019-10-03, 14:09
Medlem
Stones avatar
Skräckslagna poliser som skjuter 25 skott mot en utvecklingsstörd kille. Om man är så ängslig skall man inte vara polis. De får leva med att de dödade honom. Det svider livet ut. (kanske, de är ju lika mentaltstörda som pojken så man vet ju inte).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in