Samtliga tre poliser frikända
Nu oxiderar foliet i rättshaveristernas hattar här, det ska gudarna veta.
Men kunde detta ha slutat på annat sätt? Nej, kändes som inte ens tingslottot hade kunnat komma på den dumma iden döma dessa poliser.
Vi kan inte ha ett samhälle där polis inte skall kunna ingripa för att gärningmannen kan vara utvecklingsstörd med vapenreplika i plast
Vi kan inte ha ett samhälle där polis måste utgå från att vapen är leksaker tills man vet motsatsen, samt fundera över folk diagnoser innan man ens får försvara sig.
Ang tugget om att det minsann syntes så väl att han hade downs syndrom ( varpå man sedan visar en bild på Eric då han sitter och flinar och dom mongoloida dragen är tydligt framträdande) så såg jag nyligen en rätt intressant film som pöbeln kanske borde se...
https://www.youtube.com/watch?v=4q4xkVr1uFA
Vi kan härmed konstatera att man INTE funderar över en gärningsmans ev fysiska anomalier i det läge som var.
Man får ju bara hoppas att fokus nu riktas åt rätt håll, och att polisens arbete inte utarmas mera än vad det redan gjort. Det är dags att allmänheten lär sig att man skall ge fan i att leka med vapen i stan, det är dags att att vi inser att vi måste se till att se efter psykiskt eftersatta i samhället så att dom inte löper vind för våg.
Sen vill jag passa på att be om ursäkt till mina fans här på forumet( ni vet vilka ni är) för min utevaro i denna tråd, som nu kommer att höjas såväl kvalitet som kvantitetsmässigt ifrån min sida.
...oj, jag höll på att glömma: Frågor på det?
På återseende
Mvh Afvrenondska