Citat:
Ursprungligen postat av
microscopium
Det var det jag menade, du har inga pengar att bli blåst på, således har ingen kunnat blåsa dig hur motiverade dom än varit.
Att kalla inslaget värdelöst, när det i själva verket säkerligen har stort värde för många, är så urbota dumt att jag la 5 sek på att kolla din historik av rent allmänintresse för knäppa människor.
För övrigt så finns det en betydande skillnad i detta fall jämfört med vanliga nigeriabrev, och det är att en svensk bankman är avsändaren. Det gör det hela lite mer förståeligt, att vanliga människor gått i fällan.
Nä, det finns ingen förståelse för hur man kan va så dum så man går på nåt sånt här.
Om du följt efterlyst i TV3 så pågår nu där ett reportage om en amerikansk överste som knyter kontakter med äldre svenska kvinnor och ber om hjälp att frakta 10 miljoner som dom beslagtagit från IS då han är stationerad i Syrien.
Många kvinnor har gått på detta och skickat miljoner till bidragaren som verkar sitta i Nigeria och kommunicera på halvtaskig svenska.
Är man så jävla dum så man frivilligt lämnar bort sina pengar så får man skylla sig själv.
Jag har själv blivit kontaktad av skojare på nätet, jag svarar alltid med att dom först ska överföra pengar till mig så jag kan se om jag kan lita på dom.
Då försvinner 99% direkt.
Kul att du fick lära dig nått nytt, ksk även att svensk polis är totalt värdelös.