2019-10-02, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gothus
Vad är oddsen för att Gene Tatum ljuger?
Vem betalar hans lön nu?
Tyvärr lyser det igenom.
Rich, Pincus Green och Gutman var av ryskjudisk härkomst.
Om du vill hitta anknytning till SA så ska du leta inte bara efter Rich utan även efter Pincus Greens släktingar i Sydafrika.

Gutman åkte förbi mordplatsen mitt i natten.
Luntmakargatan 34 är adressen till Mexicos ambassad. Vet inte om den låg där 1986?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Andrés_Rozental_Gutman

Gene Tatum ljuger "så ögonen blöder" på honom så det är obehövligt att räkna på odds. Vad han inte kan ljuga om är hans liv i de falska identiteterna och framträdandena i olika intervjuer.

Eftersom han "gick och dog" i den näst senaste falska identiteten jag känner till med begravning och allt och har blivit avslöjad för myndigheter i den senaste och där jag har ett foto av hans "Sheriff's Sergeant badge" från Edmond som var en del av den falska identiteten så vet jag inte vem som betalar men skulle tro att det är staten Israel på något sätt, medan staden Edmond inte har en aning om någonting.

Jag söker inte anknytning till Sydafrika på något sätt, det finns redan så det räcker och blir över på den operativa och den överpripande planeringsnivån. Som anstiftare blir med det som framgår av mitt inlägg både CIA och Mossad intressanta särskilt som judinnan Jelena Rennerova verkar ha kört en av gärningsmännen till flygplatsen.

De anknytningarna skulle jag var intresserade av att klarlägga i detalj.
Citera
2019-10-02, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Jag intresserar mig fortsatt för AB:s vandringar eftersom de kan kasta ljus över två saker:

1) Den man IM såg vanka "vid Dekorima" några minuter före mordet.
2) "Tensonmannen" som gick bakom paret Palme i höjd med Skandias entré. Vittne NF.

Enligt egen utsago (och han kan omöjligt ha varit dyngrak med tanke på de timmar som gått sedan drickandet på restaurangen) befann sig AB aldrig mer än 10 meter norr om Bankomaten.

Han borde ju ha märkt att han var 10 meter norr om Skandia om han var det.

När du säger att AB:s gäng befann sig vid Bankomaten ca 23.17-23.19 så är min fortsatta misstanke att IM såg AB vanka före mordet. AB bör ha uppehållit sig ungefär vid reklampelaren fram till ca 23.21. Efter några sekunders promenad söderut hamnade han sedan bakom sällskapet.

Tiden 23.19-23.21 måste då förklaras med att han stod och väntade rätt länge på eftersläntrarna. De hade åkt förbi honom i bil men det visste han ju inte.

Att det sedan var en annan man än AB som sköt Palme kunde inte IM förstå eftersom han inte tittade mot Dekorima hela tiden och eftersom han inte kunde urskilja detaljer på det avståndet i motljuset.

Det knallade runt en kille i mörkblå täckjacka och stickad mössa på platsen. Att det fanns två sådana män i direkt anslutning till mordplatsen var inget han kunde gissa. Varför skulle han gissa det?

Det här sätter då fortsatt "Tensonmannen" i spel. Vem var han? Karln befann sig ca 10 meter norr om Skandias entré ca 23.20.30. Iklädd mörkblå längre vinterjacka. Gående söderut i riktning Dekorima. Om han inte var mördaren - var tog han vägen?

Håller i övrigt med dig om mordtiden och om GS ankomsttid. Långvariga ingående studier leder till den slutsatsen.

Finns det någon bildöversikt hur IM uppfattade Dekorima från sin position?
Tänker främst på hans beskrivning av "aktivitet" vid reklamskylten samt uppgifter om WT man mittemot dekorima, dvs samma sida som IM fast en bit till vänster om hans synfält.
Citera
2019-10-02, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Finns det någon bildöversikt hur IM uppfattade Dekorima från sin position?
Tänker främst på hans beskrivning av "aktivitet" vid reklamskylten samt uppgifter om WT man mittemot dekorima, dvs samma sida som IM fast en bit till vänster om hans synfält.
Har ingen bra bild, och tyvärr är rekonstruktionsfotot beskuret vid trottoarkanten och inte vid huslivet som det borde ha varit. Efter egen efterforskning i verkligheten har jag kommit fram till att hans synfält borde sträckt sig ca 15 meter till vänster om annonspelaren, vilket betyder att han haft stora möjligheter att se både AB och hans vänner då de eventuellt skildes eller om de samtalade.
Kan ha varit dem han sett när han tyckte att ”det är nåt med den jävla annonspelaren”

Om en man med WT stått där vid post-hörnet är det inte alls säkert att han reflekterat över honom, och som Borgnäs skriver så var han ju vänd ifrån IM och hade således WT:n dold för honom.
Senast redigerad av MacMackay 2019-10-02 kl. 20:20.
Citera
2019-10-02, 21:09
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Gene Tatum ljuger "så ögonen blöder" på honom så det är obehövligt att räkna på odds.

Eftersom han "gick och dog" i den näst senaste falska identiteten jag känner till med begravning och allt och har blivit avslöjad för myndigheter i den senaste och där jag har ett foto av hans "Sheriff's Sergeant badge" från Edmond som var en del av den falska identiteten så vet jag inte vem som betalar men skulle tro att det är staten Israel på något sätt, medan staden Edmond inte har en aning om någonting.

Som anstiftare blir med det som framgår av mitt inlägg både CIA och Mossad intressanta särskilt som judinnan Jelena Rennerova verkar ha kört en av gärningsmännen till flygplatsen.

Det är i så fall en sensation.
Hur säkra är dessa uppgifter?
Citera
2019-10-02, 21:45
Medlem
Citat:
Det är i så fall en sensation.
Hur säkra är dessa uppgifter?
Jag har det från den som Jelena Rennerova var nanny för och som var tillsammans med henne på Sveavägen och såg MOP och hörde skotten.

Efter det åkte de och plockade upp en man som kommit till den tydligen förutbestämda mötesplatsen i en annan bil. Mannen bytte om till kostym och körde de tre till flygplatsen där han tog ett plan till Sydafrika. Det finns foton bevarade från bilfärden och flygplatsen tillsammans med inspelat "vittnesförhör" över telefon.

Så är historien jag fick berättat för mig. Det finns fler detaljer som jag väljer att inte skriva ut.

Det är dags för PU att sluta med den här cirkusen de hållit på med.
Citera
2019-10-02, 22:26
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Jag har det från den som Jelena Rennerova var nanny för och som var tillsammans med henne på Sveavägen och såg MOP och hörde skotten.

Efter det åkte de och plockade upp en man som kommit till den tydligen förutbestämda mötesplatsen i en annan bil. Mannen bytte om till kostym och körde de tre till flygplatsen där han tog ett plan till Sydafrika. Det finns foton bevarade från bilfärden och flygplatsen tillsammans med inspelat "vittnesförhör" över telefon.

Så är historien jag fick berättat för mig. Det finns fler detaljer som jag väljer att inte skriva ut.

Ja att släppa namnet är ju rent av farligt för mannen i fråga men ge namnet till en seriös journalist som du litar på.
Säkert en intressant story iaf även om PU inte vill reda ut detta.
Kanske de redan gjort?
Nationaliteten kan du berätta om du vet och vill ,för oss nyfikna läsare?
Senast redigerad av Gothus 2019-10-02 kl. 23:05.
Citera
2019-10-02, 22:53
Moderator
OYs avatar
Citat:

När lyfte planet, före eller efter rikslarmet?
Citera
2019-10-02, 23:12
Medlem
Nu behöver jag hjälp igen.

Jag har lyssnat igenom : vittnesförhör i hovrätten del 7 med Lisbet Palme.

Jag förstår inte vilka personer hon sett vid mordplatsen, en spensligt byggd person, någon med studsande steg.osv?

Sedan landar hon tvärsäkert i Christer P.

Det enda jag tror att jag förstår det är att Lisbet Palme tydlgen hela tiden, utgick ifrån vad som skulle passa henne bäst och vad hon trodde var bäst för rättegången oavsett vad försvarsadvokat och åklagare sa.

Kan någon vänlig själ lyssna på poddavsnittet och ge synpunkter på vad som sägs i podden?

https://www.ilikeradio.se/podcasts/palmemordet/
Lisbet Palme i hovrätten del 7.
Citera
2019-10-02, 23:37
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Nu behöver jag hjälp igen.

Jag har lyssnat igenom : vittnesförhör i hovrätten del 7 med Lisbet Palme.

Jag förstår inte vilka personer hon sett vid mordplatsen, en spensligt byggd person, någon med studsande steg.osv?

Sedan landar hon tvärsäkert i Christer P.

Det enda jag tror att jag förstår det är att Lisbet Palme tydlgen hela tiden, utgick ifrån vad som skulle passa henne bäst och vad hon trodde var bäst för rättegången oavsett vad försvarsadvokat och åklagare sa.

Kan någon vänlig själ lyssna på poddavsnittet och ge synpunkter på vad som sägs i podden?

https://www.ilikeradio.se/podcasts/palmemordet/
Lisbet Palme i hovrätten del 7.
Tar bara upp artikeln för att visa den tydliga vänskapen mellan Lisbet och Jelena 2006.
Läs gärna hela. En bra artikel.

1949: Ingår skenäktenskap med den tjeckiska studentskan Jelena Rennerova för att hon ska få möjlighet att lämna Tjeckoslovakien. Äktenskapet varar formellt till 1952. Vänskapen mellan Jelena och familjen Palme lever än i dag.

Men i övrigt är det påfallande tyst. Allra tystast verkar det vara inom socialdemokratin. När det gamla s-gardet får frågor om Olof Palme skyndar de sig att understryka hur annorlunda världen, och därmed politiken, är i dag.

När före detta finansminister Kjell-Olof Feldt, 74, i förrgår kommenterade Olof Palmes hårda kritik av USA:s krig i Vietnam och diktaturens Tjeckoslovakien var det inte beundran han gav uttryck för:

–Musen som röt, he he, sa han till Sveriges Radio.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OnoJ5V/palme-i-dag-en-kultfigur
Citera
2019-10-02, 23:37
Medlem
Citat:
Jag söker inte anknytning till Sydafrika på något sätt, det finns redan så det räcker och blir över på den operativa och den överpripande planeringsnivån. Som anstiftare blir med det som framgår av mitt inlägg både CIA och Mossad intressanta särskilt som judinnan Jelena Rennerova verkar ha kört en av gärningsmännen till flygplatsen.

Är uppgiften om att Bernt Carlssons amerikanska flickvän har berättat, att BC sade att endast 4 eller 5 personer, han inklusive, kände till vad som egentligen hände med OP, något att lita på? Med mycket god "compartmentalization" kan det kanske vara tänkbart?
Citera
2019-10-02, 23:43
Medlem
Citat:
Är du säker på, att dom verkligen håller på som förut? Eller kan signalen tolkas på flera sätt?
Citera
2019-10-02, 23:46
Medlem
Citat:
Tar bara upp artikeln för att visa den tydliga vänskapen mellan Lisbet och Jelena 2006.
Läs gärna hela. En bra artikel.

1949: Ingår skenäktenskap med den tjeckiska studentskan Jelena Rennerova för att hon ska få möjlighet att lämna Tjeckoslovakien. Äktenskapet varar formellt till 1952. Vänskapen mellan Jelena och familjen Palme lever än i dag.

Men i övrigt är det påfallande tyst. Allra tystast verkar det vara inom socialdemokratin. När det gamla s-gardet får frågor om Olof Palme skyndar de sig att understryka hur annorlunda världen, och därmed politiken, är i dag.

När före detta finansminister Kjell-Olof Feldt, 74, i förrgår kommenterade Olof Palmes hårda kritik av USA:s krig i Vietnam och diktaturens Tjeckoslovakien var det inte beundran han gav uttryck för:

–Musen som röt, he he, sa han till Sveriges Radio.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OnoJ5V/palme-i-dag-en-kultfigur

Varför skulle Jennerova hjälpa till med en konspiration mot OP?
Hon borde väl i rimlighetens namn känna tacksamhet mot OP för att han hjälpte henne.

"1949: Ingår skenäktenskap med den tjeckiska studentskan Jelena Rennerova för att hon ska få möjlighet att lämna Tjeckoslovakien. Äktenskapet varar formellt till 1952. Vänskapen mellan Jelena och familjen Palme lever än i dag."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in