Den 21 september skrev jag detta inlägg.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vresrosen
Äntligen en ny vinkel.
Jag har funderat i samma banor men tycker att det är orimligt att en person som HOL vill dö. Han är en gränslös person när han hanterar privatlivet yrkesmässigt. Att han vill framstå som ett offer, har han visat när han bearbetar soc, polisen, domstolar m.m.
Utifrån ditt inlägg vågar jag också spekulera. Att ha tur när man blir skjuten på 3 vitala ställen på kroppen är faktiskt lite för mycket tur.
Det finns vapen, där ett enda skott dödar och sliter sönder människor. Sen finns det mer eller mindre ofarliga vapen som luftpistoler, startpistoler, paintball m.m. Att bli träffad innebär inte döden eller bestående men. Om inte offret träffas i ögonen eller med mycket stor kraft, dör de inte av skott från ett luftvapen och liknande.
Nu vet vi att det inte var en riktig pickadoll i denna spektakulära skjutning. Och vi vet också att HOL angivet KL som misstänkt, trots att han visste att hon är oskyldig. Det var HOLs leksaksvapen. Och det handlar om det övriga patrasket HOL och hans flickvän har beröringspunkter med.
Med konsekvens att KL blev frihetsberövad. Ett allvarligt brott att sätta dit oskyldiga. Men praktiskt om KL sitter inlåst för anstiftan till mord, då behöver HOL inte erlägga den nedprutade summan i bodelningen. Han är fiffig denne HOL. Men mig lurar han inte!
Inte undra på att HOL inte är ett brottsoffer som nöjer sig med random målsägarbiträde som resten av buset gör. Han vänder sig direkt till den bäste Olsson, Th*omas Olsson!
.