2019-09-30, 20:59
Medlem
Hemligheten är att inte äta mer än 3 - 4 ggr om dagen och borsta tänderna morgon och kväll med tandtråd på kvällen. Sen är det bara att plocka lite tandsten en gång om året.

Om man småäter får tänderna aldrig "vila" så saliven kan neutralisera och rensa.
Citera
2019-09-30, 21:59
Medlem
Närmar mig 40, aldrig haft ett hål.
Snusat sen jag var 12.
Har inte varit hos tandläkaren på 3 år, brukar gå dit var femte för att plocka tandsten och röntga.
Borstar varje morgon och i stort sett varje kväll men har slarvat en del när jag var yngre.
Använder aldrig tandtråd eller mellanrumstandborste.
Äter inte så mycket godis och dricker knappt läsk.
Citera
2019-09-30, 22:09
Medlem
tryggtochbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaydar
Cigarettrökning orsakar inte karies - lika lite som att jäntor med stor byst skulle vara extra dåliga på matte!
Vida spritt Mytologiskt strunt som inte har med fakta och verklighet att göra alls - och som vissa doo-gooders här älskar att hålla vid liv!

Sorry för att göra dig så besviken

Kan finnas en korrelation även om det inte finns en kausalitet. Typ att rökare som grupp även har andra vanor eller ovanor som ökar risken för hål i tänderna. Men du har rätt i sak, så vitt jag vet.
Citera
2019-09-30, 22:31
Medlem
richfucks avatar
Jag har aldrig heller haft några hål, är 40+ år..

Har aldrig snusat, har aldrig rökt, har aldrig använt tandtråd. Troligen jävligt bra gener 😁
Citera
2019-09-30, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan
Sant, men isåfall så bekräftar detta i alla fall till en viss del min teori, tandkräm och allt vad Flour baserade tanvårdsprodukter heter är skräp!

Snusar du?
Citera
2019-09-30, 22:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz
Snusar du?
Japp, sedan ca 30år tillbaka, och jag vet att detta kan inverka!
Citera
2019-09-30, 23:45
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Aldrig haft hål och borstar tänderna morgon och kväll, aldrig tandtråd. Aldrig rökt eller snusat, dricker inte alkohol. Samma med syrran, fast hon dricker alkohol och brukar röka ibland. Jag drack uppemot 2 liter Coca-Cola varje dag i 12-15 år och slutade för att jag hade lust att prova något annat.

Föräldrarnas tandhälsa är dålig och det är bara en massa lagningar i deras käftar, så jag vet inte hur jag och syrran ärvt detta.
Citera
2019-10-01, 00:15
Medlem
Copypastas avatar
Är mellan 25-30 och har alltid haft usel tandhälsa. Har nog inte helt fel om jag påstår att jag haft lika många hål som jag har tänder (alla är kvar åtminstone)

Röker/snusar inte, dricker inte läsk och borstar tänderna 2 ggr/dag. Är nog småätande och dåliga gener som är problemet för min del.
Citera
2019-10-01, 00:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Copypasta
Är mellan 25-30 och har alltid haft usel tandhälsa. Har nog inte helt fel om jag påstår att jag haft lika många hål som jag har tänder (alla är kvar åtminstone)

Detta talar också för min "forskning" Flour har inget med tandhälsa att göra, det är ett gift som "de" har fått att smaka bra och göra munnen "fräsch".... Men att bara köra tandborste och vatten borde ju kunna göra samma jobb lika bra? Varför ska Flour in i bilden för, ska länka några videos om det snart.. OCH ni som är ANTI denna info kan ju kommentera........

En video FÖR Flour https://www.youtube.com/watch?v=wBtuWiBdVnw
En video EMOT Flour https://www.youtube.com/watch?v=wfnxZUrGvs8
Senast redigerad av Kalk-Allan 2019-10-01 kl. 00:45.
Citera
2019-10-01, 00:50
Avslutad
Denna tråden skulle delvis kunna sammanfogas med en tråd om sötningsmedel, då det är same shit different day.. Material!

Allt tror jag grundar sig i bl.a Georgia guidestones https://en.wikipedia.org/wiki/Georgia_Guidestones
Citera
2019-10-01, 03:05
Medlem
Grollarens avatar
Antingen har man tänder som lätt får hål, eller också får man tandlossning.
Så blessed eller ej... Det kan diskuteras.
Citera
2019-10-01, 05:01
Medlem
moderator-hatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Hur många har aldrig haft hål i tänderna när dom fyllt 40?
Känner mig blessed som sluppit tandläkarräkningar och borren.

45 utan hål... borstar typ inte alltid på kvällen men på morgonen
snusar o röker inte... dricker en del öl dock
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in