2019-09-29, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det har jag förstått men BO borde
ha gjort det.

Min värdeskala har inget med saken att göra.
Jag försöker förstå hur LW tänkte och försvarade
sina val inför sig själv.

Lena Wesström har ingen skuld till att hon blev bragt om sitt liv, den enda som bär skuld i detta fallet är den individ som samhällsmedborgare vilken tog lagen i egna händer och sedan bringade sitt offer om livet genom att utföra en brutal och hänsynslös dödsmisshandel med hjälp av ett tillhygge bakom ett bullerplank.

Enligt mig handlade det om två personer under den då aktuella måndags-kvällen den 14 Maj år 2018, det vill säga, en Gärningsperson samt en medhjälpare som kort därefter då lämnade den aktuella mordplatsen, vilket i sin tur ifrån min sida säger, det finns omständigheter som tyder starkt på detta.

Mvh/ @J🅾kerMannen
Citera
2019-09-29, 22:42
Medlem
Citat:
När det gällde andras synder men inte sina egna?

Hyckleri kallas det.

Vilka synder hade hon?
Att hon hade en hade en relation med SD kanske var en synd utifrån religiöst perspektiv, är inte så duktig på det - men hon hade slutat jobba som pastor när de hade en relation? Jag tänker att det möjligen gör skillnad på hur hon såg på det. Om hon ens tänkte i de banorna.
Annars är det han som syndar som jag ser det, som är i ett äktenskap.
Man kan diskutera i lämplighet från hennes sida, möjligen också moral eftersom hon vigde dem en gång i tiden.

Idealist har inget med hyckleri att göra. Det är ett sätt att se på världen, i detta fall menade jag att rätt ska vara rätt.
Citera
2019-09-29, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
SD behöver (förutom pengar till pellets) gofika, gotte och FTF:er. Eftersom hans mamma tyckte han var gullig, tror han att om han fjantar tillräckligt mycket för HD och SW så klättrar de högre och löser svårare myster på det att han kan fortsätta att peta ned plastburkar och kuta runt i kaffestugorna och fortsätta skryta och snacka skit. - Någon älskarinna har han aldrig behövt; det är bara spel för galleriet.

Titta så ledsen man kan vara:
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/d062a82b-7bd9-4f12-870d-514c1a8ba849_l.jpg
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/3ae8a97b-bcb4-45d1-88ed-daa20e3ed0f8.jpg
https://coord.info/GLGNFXA9
https://coord.info/GLGQG8T3
...när man inte fick det där lånet man väntat på.

Usch! Tycker han ser extremt barnslig och löjlig ut på bilderna, men hans mamma gillar honom antagligen... Det ligger en aura av oärlighet över dessa men även andra (ibland leende) bilder jag har sett av honom. Något är iaf allvarligt fel.

Av HD har jag bara sett flinande bilder men inte heller där visar det någon typ av känsla vilket bara gör det sk leendet till en grimas där ögonen inte hänger med.

(Jajo, jag har träffat såna personer IRL flera ggr.)
Citera
2019-09-29, 22:46
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idealistjavisst
Vilka synder hade hon?
Att hon hade en hade en relation med SD kanske var en synd utifrån religiöst perspektiv, är inte så duktig på det - men hon hade slutat jobba som pastor när de hade en relation? Jag tänker att det möjligen gör skillnad på hur hon såg på det. Om hon ens tänkte i de banorna.
Annars är det han som syndar som jag ser det, som är i ett äktenskap.
Man kan diskutera i lämplighet från hennes sida, möjligen också moral eftersom hon vigde dem en gång i tiden.

Idealist har inget med hyckleri att göra. Det är ett sätt att se på världen, i detta fall menade jag att rätt ska vara rätt.

Det fetade: Det var vad jag också menade.

Rätt ska vara rätt.

Hon krävde att andra skulle göra rätt
men själv kunde hon göra som hon ville.
Det är hyckleri.
Citera
2019-09-29, 22:48
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Lena Wesström har ingen skuld till att hon blev bragt om sitt liv, den enda som bär skuld i detta fallet är den individ som samhällsmedborgare vilken tog lagen i egna händer och sedan bringade sitt offer om livet genom att utföra en brutal och hänsynslös dödsmisshandel med hjälp av ett tillhygge bakom ett bullerplank.

Enligt mig handlade det om två personer under den då aktuella måndags-kvällen den 14 Maj år 2018, det vill säga, en Gärningsperson samt en medhjälpare som kort därefter då lämnade den aktuella mordplatsen, vilket i sin tur ifrån min sida säger, det finns omständigheter som tyder starkt på detta.

Mvh/ @J🅾kerMannen

Häromdagen så trodde du att LW blivit påkörd på motorvägen.

Om så vore fallet: att hon gick på motorvägen mitt i natten
så skulle hon väl ha viss skuld till att hon blev påkörd?
Citera
2019-09-29, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen

Mvh/ @J🅾kerMannen

Precis ingen skuld att bli mördad oavsett vad religiösa extremister anser om att hon som fd pastor blivit förälskad i en av sina tidigare klienter. Det händer hela tiden inom andra yrken, ibland får man lov att byta arbetsplats, tex om chefen blir kär i en av sina anställda eller läkaren i sin patient. Lena slutade arbeta som pastor och jag tror en ev gud för länge sedan hafe förlåtit henne. Men det verkar inte glorious life och vissa andra i den inskränkta församlingen göra. Ingen nåd från de ”fromma”.
Citera
2019-09-29, 22:51
Medlem
Citat:

Rätt ska vara rätt.

Det är hyckleri.

Ok tala om för mig vad du menar att hon gjorde fel på ett rättsvidrigt sätt. Hur hon var en hycklare?
Citera
2019-09-29, 22:51
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
SD behöver (förutom pengar till pellets) gofika, gotte och FTF:er. Eftersom hans mamma tyckte han var gullig, tror han att om han fjantar tillräckligt mycket för HD och SW så klättrar de högre och löser svårare myster på det att han kan fortsätta att peta ned plastburkar och kuta runt i kaffestugorna och fortsätta skryta och snacka skit. - Någon älskarinna har han aldrig behövt; det är bara spel för galleriet.

Titta så ledsen man kan vara:
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/d062a82b-7bd9-4f12-870d-514c1a8ba849_l.jpg
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/3ae8a97b-bcb4-45d1-88ed-daa20e3ed0f8.jpg
https://coord.info/GLGNFXA9
https://coord.info/GLGQG8T3
...när man inte fick det där lånet man väntat på.

Vem hade inte velat vara en fluga på väggen under förhören. Han är nog inget lätt intervjuobjekt. Och de hade ju enligt ÅK ”mycket omfattande skriftligt material” som han ska ställas mot.

MV skrev ju att han milt sagt ”slirade på sanningen” och anpassade sin historia

” Men i den informationen jag tagit del av så kan jag milt uttrycka mig att SD gillar att slira på sanningen. Han har inte kommit med några egna sanningar i första hand utan efter att fått läsa om vad förundersökningsledaren har fått fram så ändrar han sin version.”
Källa

Texten under en av bilderna, du lade upp är rätt passande för hans nuvarande, och troligen kommande, situation:

”Synd vara inne när ute finns som alternativ.”
https://forumbilder.com/i/rdM6
Senast redigerad av T34Panzer 2019-09-29 kl. 23:04.
Citera
2019-09-29, 22:52
Medlem
Citat:

Rätt ska vara rätt.

Det är hyckleri.

Den som är utan synd kastar första stenen..
Senast redigerad av flashbackfollower 2019-09-29 kl. 22:54.
Citera
2019-09-29, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Precis ingen skuld att bli mördad oavsett vad religiösa extremister anser om att hon som fd pastor blivit förälskad i en av sina tidigare klienter. Det händer hela tiden inom andra yrken, ibland får man lov att byta arbetsplats, tex om chefen blir kär i en av sina anställda eller läkaren i sin patient. Lena slutade arbeta som pastor och jag tror en ev gud för länge sedan hafe förlåtit henne. Men det verkar inte glorious life och vissa andra i den inskränkta församlingen göra. Ingen nåd från de ”fromma”.

Exakt så.
Citera
2019-09-29, 22:58
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idealistjavisst
Ok tala om för mig vad du menar att hon gjorde fel på ett rättsvidrigt sätt. Hur hon var en hycklare?

Inte på ett rättsvidrigt sätt.

Hon utgav sig för att vara kristen.
Hon arbetade fortfarande som pastor ibland.

Ändå hade hon ett förhållande i 6 år
med en gift man.
Enligt bibeln ska sex hållas inom äktenskapet
och man ska inte ha begärelse till sin nästas make.

Att inte leva som man lär är hyckleri, enligt mig.
Citera
2019-09-29, 23:02
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Den som är utan synd kastar första stenen..

Ja, det bibelordet kan tydligen alla utantill.

Bekvämt att ta till i alla lägen.

Det betyder inte att man inte får ha en åsikt.

Jag undrar bara hur hon tänkte?

Dessutom så kunde LW ha tänkt på det när hon
bråkade med HD om en geo-logg.
Hon var ju inte direkt utan synd själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här