2019-09-29, 17:48
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
LW kunde inte låta bli, när någon nära vän kritiserade henne blev hon ursinnig.
Men hon visste att hon gjorde fel och skämdes för det.
SD kunde inte heller låta bli, trots att hon anmälde honom. Han fortsatte att hota och ofreda henne.

Honans rotande efter ekonomiska oegentligheter är väldigt intressant, SD verkar ha levt över sina tillgångar och hade stora skulder.

Varför blev hon ursinning när hennes vänner bara påpekade att hon förtjänar bättre än en gift man?
Det är bra vänner som säger ifrån tycker jag. Mesiga vänner gillar inte jag.
Citera
2019-09-29, 19:09
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
LW kanske inte följde med frivilligt till staketet.
Eller så anade hon bråk/gräl och ville inte väcka grabben.
Men det är ju en bit att gå till staketet och lämna dörren på glänt

Ja han kunde inte hantera att bli lämnad av bägge.
När ni läser fup kommer ni se hur sliskigt äcklig han var med sitt ofredande.

Jag tror dig.

Nu har vi hört från många postare i tråden att det var väldig grova saker (@Strof), och det "finns mer (18carat tror jag det var som skrev något åt det hållet).

Jag blev påmind om inlägget nedan när jag letade efter ett av dina tidigare inlägg idag. Jag litar på att bilincidenten inte alls vara bara ett "pojkstreck" eller något som L*ena skulle ha skrattat åt, som någon påstod.

Läs var 18carat skriver om hoten och bilincidenten.
:

Citat:
Ursprungligen postat av 18carat
Detta visar att åklagaren köpte mannens version. Det är tråkigt att de ofta väljer att göra det i fall av hot mot kvinnor. Vilket inte bara i det här fallet fått ödesdigra konsekvenser. Hur många liknande mord har vi inte läst om där kvinnan har anmält, ansökt om besöksförbud, personer runt kvinnan varit oroliga, men allt har lagts ner?

Det finns människor runt de här två personerna som vet att det funnits en allvarlig hotbild och vet att det förekommit mycket mera än befogat lätt våld en gång för att avhysa henne ur bilen (och det var ju därför han la armen runt henne, höll fast henne och böjde ner henne - för att hon skulle komma ut ur bilen fortare???! Och nu har en hemlig teori som han inte vill tala om för nån ... ehhh).

Det fanns väl grundade orsaker till att polisen direkt vände sina misstankar mot SD, och att de agerade mycket snabbt, t ex klassade händelsen som människorov genast och inte väntade ett tag och sa "att hon kommer nog snart tillbaks", vilket brukar vara kutym.
Citera
2019-09-29, 19:11
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Tack för svar.
Ändå fortsatte SD att kontakta LW, så sent som samma kväll. Bara någon dag innan han och HDs planerade USA-resa.
Ett frågetecken är den enligt uppgift ovanligt sena ESTA-ansökan - om hon hade ertappat SD med att återigen söka upp LW kunde det ha rört sig om en tveksamhet in i det sista. - Eller var det LW som meddelat HD att hon var besvärad över att SD inte förmådde släppa taget? En spekulation är att HD konfronterar sin make och att han blir ursinnig.

Upprepade fysiska angrepp och hot låter i mina öron som en mera trovärdig anledning till avståndstagandet.

En inte alls dålig spekulation!
Citera
2019-09-29, 19:17
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det var inte min avsikt alls, jag hade helt enkelt inte koll. Självklart har båda partner ansvar, SD även gentemot sin fru och barn.

Fast jag har för mig att någon som hade lite mer insyn i LWs liv skrev något om just denna sårbarhet efter hennes skilsmässa? Att det var en period i hennes liv som var jobbig.

Eller är det bara något som jag tänkt själv?
Citera
2019-09-29, 19:19
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
LW kanske inte följde med frivilligt till staketet.
Eller så anade hon bråk/gräl och ville inte väcka grabben.
Men det är ju en bit att gå till staketet och lämna dörren på glänt

Ja han kunde inte hantera att bli lämnad av bägge.
När ni läser fup kommer ni se hur sliskigt äcklig han var med sitt ofredande.

Så har mina tankar gått hela tiden. LW förstår att det kommer bli bråk och vill inte att sonen ska vakna. Det är anledningen till att hon lämnar dörren på glänt när hon går. Hon kanske inte tänker följa med SD utan lugna honom utanför dörren. SD kanske tar henne i armen och tvingar med henne mot planket. Hon vill inte ställa till en scen inför grannar utan följer med. Min spekulation.
Citera
2019-09-29, 19:46
Medlem
SD var väl frustrerad när han hade tappat kontrollen på kvinnorna. Han fick inte ens komma och laga minis cache för det skulle någon annan man fixa? LW hotade med att avslöja något hon hade sparat i mobilen. Han tog sig dit, hon öppnade och han tog mobilen ur hennes hand. Hon följde efter....

(En spekulation vi sett varianter på tidigare i tråden)

HD vet allt. Hon är nöjd och kan fortsätta fuska utan att en illmarig koreanska hotar ta bort hennes loggningar.
Citera
2019-09-29, 20:01
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
SD var väl frustrerad när han hade tappat kontrollen på kvinnorna. Han fick inte ens komma och laga minis cache för det skulle någon annan man fixa? LW hotade med att avslöja något hon hade sparat i mobilen. Han tog sig dit, hon öppnade och han tog mobilen ur hennes hand. Hon följde efter....

(En spekulation vi sett varianter på tidigare i tråden)

HD vet allt. Hon är nöjd och kan fortsätta fuska utan att en illmarig koreanska hotar ta bort hennes loggningar.

Fast var det verkligen fusk?

HD löste mysten och SD gick ut och loggade
den medan hon stannade hemma hos barnen.
Det var väl samarbete i teamet?

Med tanke på alla gånger HD varit hemma och tagit hand
om barnen medan SD och LW var ute och cachade m.m.
så var det väl något småsint av LW att bråka om en
loggning?
Det var ju inte som att hon inte hade "fuskat" själv
när hon haft en affär med HDs man i 6 år.
Citera
2019-09-29, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife

loggning?

Ja när de delade på kontot fuskade hon, man måste logga irl också.
Verkar som LW hade en låg tolerans om fusk, inom geo och mot HD.
Man kanske kan gissa att de inte var de bästa vänner.

Nja det var väl ändå SD som var otrogen och "fuskade ".
Citera
2019-09-29, 21:00
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
LW kunde inte låta bli, när någon nära vän kritiserade henne blev hon ursinnig.
Men hon visste att hon gjorde fel och skämdes för det.
Var det inte så att LW gav SD upprepade chanser att respektera spelreglerna? - Ändå ser man hur SD i sina loggar och bildtexter försöker insinuera en massa saker; som om han på LW:s bekostnad ville spela en roll han knappast hade täckning för.

Här i tråden talas om hemliga kärleksmöten bakom bullerplanket... - Var det den typen av snack som LW utsattes för?

Varje nobbande, undanflykt eller hävdande av andra aktiviteter bör av SD ha upplevts som ett hot mot hans framtida möjligheter till ett ökat antal FTF:er; han hade en FTF-drift som överskuggade alla andra drifter. - Betr. t.ex. Sverige-cacherna, FTF:ade LW ett tiotal varav tre tillsammans med HTD. - HTD, å sin sida, FTF:ade 5 varav 3 tillsammans med LW. Betr. YD så FTF:ade han 2 varav 1 tillsammans med LW. - T.o.m. efter sin skidolycka låg LW i och hämtade hem ett flertal FTF:er. Ett flertal gånger snuvade SD:s "svarthåriga bekant" honom på FTF:er han bespetsat sig på - vilket inte kan ha fallit i god jord.

Ej heller detta kan ha gjort SD på gott humör:
https://web.archive.org/web/20161014224440/http://www.theheartofsweden.com/geotour/distributed-coins/

LW hade en topposition och SD behövde såväl HD:s som LW:s hjälp med kanske främst mysteriecacherna.

För LW bör det in i det längsta ha varit viktigt att söka upprätthålla ett kamratligt förhållande, inte minst för att man träffades i olika geosammanhang.
Citera
2019-09-29, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife

loggning?

Både SD och HD har orättvisande personlig statistik sen spliten av kontot.
Jag tycker nog att det var ogint av LW att ta bort logg för HD, om hon nu gjorde det. Det kan ha handlat om att hon gav igen för något HD gjort mot henne? Jag vet inte, men kanske det var en massa mobbning och tjafs i arrangörsgruppen för THOS?

När det gäller borttagningen som LagAmi* gjorde, så bevisade den sörjande JG att cacheloggningar var viktigare än LW:s död. Usch!
Citera
2019-09-29, 21:11
Bannlyst
Citat:
Ja när de delade på kontot fuskade hon, man måste logga irl också.
Verkar som LW hade en låg tolerans om fusk, inom geo och mot HD.
Man kanske kan gissa att de inte var de bästa vänner.

Nja det var väl ändå SD som var otrogen och "fuskade ".

Spelar ingen roll att du försöker förklara för det nicket.
Enligt nicket är det Lenas fel att Stefan var otrogen.
Stefan hade tydligen ingen egen vilja utan han blev lurad av Lena att ligga med henne.
Ingen idé att ta det igen med just det nicket.
Vi är flera som har försökt.
Enkelt... Om en man är otrogen, så är det älskarinnans fel.
Ha ha ha.... Herregud så korkat.

Jag har inte läst ett enda av dina "bra inlägg" men folk i tråden anser dig som trovärdig med mycket info, så även jag får tacka att du lägger ett inlägg då o då.
Hoppas att du kan föra tråden framåt.
//Avd.9
Citera
2019-09-29, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Var det inte så att LW gav SD upprepade chanser att respektera spelreglerna? - Ändå ser man hur SD i sina loggar och bildtexter försöker insinuera en massa saker; som om han på LW:s bekostnad ville spela en roll han knappast hade täckning för.

Här i tråden talas om hemliga kärleksmöten bakom bullerplanket... - Var det den typen av snack som LW utsattes för?

Varje nobbande, undanflykt eller hävdande av andra aktiviteter bör av SD ha upplevts som ett hot mot hans framtida möjligheter till ett ökat antal FTF:er; han hade en FTF-drift som överskuggade alla andra drifter. - Betr. t.ex. Sverige-cacherna, FTF:ade LW ett tiotal varav tre tillsammans med HTD. - HTD, å sin sida, FTF:ade 5 varav 3 tillsammans med LW. Betr. YD så FTF:ade han 2 varav 1 tillsammans med LW. - T.o.m. efter sin skidolycka låg LW i och hämtade hem ett flertal FTF:er. Ett flertal gånger snuvade SD:s "svarthåriga bekant" honom på FTF:er han bespetsat sig på - vilket inte kan ha fallit i god jord.

Ej heller detta kan ha gjort SD på gott humör:
https://web.archive.org/web/20161014224440/http://www.theheartofsweden.com/geotour/distributed-coins/

LW hade en topposition och SD behövde såväl HD:s som LW:s hjälp med kanske främst mysteriecacherna.

För LW bör det in i det längsta ha varit viktigt att söka upprätthålla ett kamratligt förhållande, inte minst för att man träffades i olika geosammanhang.

Det kan säkert ha spelat in att LW överglänsde de besatta SD-HD inom geocaching.
Att hon sedan var del i att förstöra deras äktenskap gjorde inte saken bättre.

Men några kärleksmöten bakom planket kan ni glömma.
De träffades hos LW, ute på caching, SD tog även med LW till visnings lägenheter för sexmöten.
De hade live track på varandra, så de kunde ses när läge uppstod.
SD tog sena promenader när HD sov, han gick dock inte så långt, bara över till grannen...
Sedan kröp han nöjd ner i sängen med HD.
Och tänk att JG älskar honom för det....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in