2019-09-28, 10:35
Medlem
Jan-As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Dubbelmoralens rätta ansikte. Förstås.
Intressant blir om det nu flyttar en del M-väljare som fick reinfäll´s politik inpå knuten.
Var skall M nu ragga nya väljare?
Lägg till att H&M och Åhlens båda har sålt slöjor i den stil som muslimer har på sig. Man vill uppenbarligen sprida vidare muslimers kvinnoförakt.
Citera
2019-09-28, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Avundsjukan och bitterheten är riktigt äcklig. Man måste vara ganska svagbegåvad om man ser något som helst positivt i detta. Eller snarare, man har inte tänkt klart tror jag. Känslostyrda individer.
Nja.. Visst ser vi avundsjuka och bitterhet. Rika människor har inte sällan jobbat hårt och skapat nånting men kanske inte tänkt på att de varit beroende av ett säkert och fungerande samhälle (liksom vi alla). Hittills har våldet bara drabbat någon annan. De har nog varit oinformerade om sakernas tillstånd. Plötsligt har rika mest att förlora på mångkulturkaoz. Svennebanans Opel Astra har redan brunnit upp. Det sker uppvaknanden nu. Rikemanseliten är smart och stark. Svennebanan är trots allt sårbar.

Delar av rikemanseliten kanske vågar gå emot media o politiker och vända opinionen.

Om en vd går ut i DI och berättar att en arbetsplats flyttas till annat land, inte pga lägre lönekostnader, utan pga att invandrarvåld omöjliggör säker verksamhet, så blir det så svart på vitt. Om skattebaserna faller, om Östermalm ej längre är trevligt, om Östermalmarna inser att just de kommer att drabbas allra hårdast i de skattehöjningar som ska betala invandringen, om man inte på något sätt kan skydda sig från våld, ens med pengar - ja då har just de rika råd att fly. Men då är de ingen elit längre. All status de byggt upp nollas. De vill vara kvar. Därför hoppas jag lite mer på Östermalmarna än andra med inflytande. Vi drabbas alla. Om även starka, som tidigare var tysta, drabbas kan vi allesamman enas lättare.
Citera
2019-09-28, 10:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
true shit, många som blivit rånade i sina egna hem också. Tänk mysig fredag kväll och två st kommer in med pistol och tvingar till sig bilen, klockor och smycken. Tråkigt att bli av med sina dyra grejer men måste ju kännas mer kränkande att någon kommit in i ens egna hem under hot.

Skötsamma människor ska inte bli straffade av oskötsamma människors handlingar, dags för liberalare vapenlagar här med så man kan försvara sig mot packet.

Inte så kul heller när rånarna smeker frun på fittan inför ögonen på hipstern till make. Men jag kan inte sörja över packet, inte med tanke på vad de ställt till med och deras dryga, äckligt självgoda attityd de gått omkring med alla dessa år. Jag kräks av förakt.

Karl-Johan Persson på H&M tex. En sådan vidrig djävel.
Citera
2019-09-28, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Den säkerhet som behövs på en avsides gård är för betydande.

Fyra maskerade och beväpnade förövare tar sig in i ett hem efter att ha haft span under en kort tid. Vilken säkerhetsnivå krävs för att förhindra ett sådant intrång.

Råkar du vara hemma under tidpunkten och har ett säkerhetssystem som varnar dig i tid för att beväpna dig och genomföra planerad försvarspositionering etc. och dessutom har rätt mentalitet och vapenträning så har du goda chanser.

GSM-larm avskräcker inte längre. Förövare är maskerade så vad som än fastnar på kameror är värdelöst. Dessutom är GSM-störare billiga och effektiva. Väktare som är kopplade till dessa larm har inga som helst planer på att konfrontera eventuella brottslingar. Skulle de mot all förmodan råka komma så tidigt att intrånget inte reda är över så stannar de i bilen för administrativa hittepåuppgifter länge nog för att säkerställa att inga förövare finns kvar när de lämnar bil.

Polis har inte heller något intresse av att konfrontera eventuellt våldsamma förövare. Även inom hyfsat bebyggda områden kan det döja flera timmar innan polis kommer efter larm om pågående intrång. På en avsides gård är det knappt lönt att ringa polisen alls.

Gårdsägaren riskerar att bli rånad på ägodelar och en fortsatt livslång skam. Dessutom riskeras familjens hälsa kraftigt. Fallen där gårdsägare hittas torterade och mördade ökar markant.

Är du beväpnad och skulle behöva göra dig av med förövarna så vill du inte behöva sitta för det och lämna din familj utan beskydd under din fängelsetid, även om det bara skulle handla om ett par månader i häktet. SGT låter smart men är krävande för en normal person och borde lämna efter sig en lång period av oro.

En mindre ort övre medelklass med bra och uttalade relationer med grannar är bästa alternativet för normalsvensken. I alla fall innan riktiga grindsamhällen finns på plats.

Rydbo Gustaf har gatat in sig rätt bra på sitt slott med staket och sina ägor med rejäla bommar.

Bommade vägar är bra busar går inte så långt. Fler och fler har det. Ett gated villaområde med 70 hus känner jag till det är flera kilometer för buset att gå så där är det säkert lugnt.
Citera
2019-09-28, 10:51
Medlem
Tradens avatar
Äter popcorn när jag läser det här För oss som kan något om ekonomi och hur banksystemet fungerar inser man att det snarare är finanseliten som rånar folket och inte tvärt om. Dessutom är en stor andel av dessa lite finare människor som röstar på det lite finare partiet Liberalerna™ som förespråkar öppna gränser så att man kan anställa utlänningar till en billig peng.

Grattis, kan lova att en stor andel av dessa nyliberala egoister bara bryr sig om sin egen karriär och sitt ego med inställningen "not in my backyard". Så går det när man fullständigt skiter i vad som händer i resten av sin stad/land, av ren självupptagenhet.
Citera
2019-09-28, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
För jag vet att mitt trygga hem är bara någon timma bort. Jag kan fly i de kläder jag står och går i. Det är inte många som kan.

Låter lockande. Var bor du?
Citera
2019-09-28, 10:59
Medlem
Mullrets avatar
Snart ser det ut som i Sydafrika.

För den som vill fördjupa sig finns här några videor

https://www.google.com/search?q=south+africa+violence&prmd=inv&source=lnm s&tbm=vid&sa=X&ved=2ahUKEwjnqMn9kvPkAhWtwsQBHfDRCJ cQ_AUoA3oECA4QAw&biw=360&bih=631#ip=1

Heja Sverige. Det går bra nu.
Citera
2019-09-28, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
true shit, många som blivit rånade i sina egna hem också. Tänk mysig fredag kväll och två st kommer in med pistol och tvingar till sig bilen, klockor och smycken. Tråkigt att bli av med sina dyra grejer men måste ju kännas mer kränkande att någon kommit in i ens egna hem under hot.

Skötsamma människor ska inte bli straffade av oskötsamma människors handlingar, dags för liberalare vapenlagar här med så man kan försvara sig mot packet.

Man måste ha sitt vapen laddat och tillgängligt i princip alltid. Det kräver rätt mycket beredskap att det ska hållas borta från barnen, besökare och att du är först att möta angriparna etc. Alltid på vakt och se faran i god tid samt larm och kameror är viktigare.
Citera
2019-09-28, 11:07
Medlem
TruckerKings avatar
Initialt tänker man att ju snabbare vi kommer till den oundvikliga botten desto bättre. Först då kan vi med en gemensam syn på sakernas tillstånd börja arbeta för ett bättre Sverige.

Men, jag tror inte vi kommer upp från hålet. Swedistan är experimentet som slog fel. Hundratals konfliktande nationaliteter på gator och torg, och en urbefolkning som saknar kulor i pungen. Det är kört och jag tror vi kommer att få se hemska saker utspelas i svenska villaidyller. Tänk mexikanska knarkkarteller som avrättar folk på öppen gata, en korrumperad och svag polis kombinerat med den svenska rädslan för att stå upp för sig själv.

Reinfeldt, Lööf och Björklund har stött dolken i ryggen på oss alla.
Citera
2019-09-28, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Douche-chill
Det öppna Sverige med utbredd digital insyn i rika människors ekonomi och engagemang står i direkt konfrontation med nya Sveriges verklighet. Ett tecken på den ökade hotbilden mot samhällets mer kapitalstarka befolkning är att styrelsemedlemmarna i dom mer framgångsrika bolagen allt som oftast ansöker om personuppgiftsskydd.

Kollar man t ex. upp Ramsbury Invest AB´s bolagsstyrelse (H&M familjens huvudbolag) på dom flesta kommersiella bolagskollstjänsterna så är medlemmarna för det mesta personskyddade - alternativt så är dom borttagna från listan helt.

Detta står i pikant kontrast till H&M:s vd Karl-Johan Perssons uttalande förra året då han angrep SD-väljarna för att ha en konstig människosyn och för att vara "rädda".

https://www.dn.se/ekonomi/hm-chefen-om-sds-framsteg-bygger-pa-radsla-och-konstig-manniskosyn/

Det verkar som om H&M:s vd Karl-Johan Persson och resten av hans familj själva är ganska rädda. Varför då får man väl då fråga?

Snyggt! Bra beskrivning
Citera
2019-09-28, 11:13
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Jag säger som finnen som fick se svensken ösa vatten på bastuaggregaget och sen resa sig för att gå för att det blev för hett, Den som lägger på sitter kva-ar.

Jaså öppna gränser passar inte längre?
Citera
2019-09-28, 11:15
Medlem
Många inom finanseliten har själva varit väldigt positiva till globalisering, mångkultur och massinvandring. Men nu får de känna av effekterna.
Men de som tillhör eliten kan ju så enkelt flytta någon annan stans. Många flyr väl utomlands till något miljonärsområde vid Medelhavet eller något.
Det som man kan undra är varför det fortfarande knappt finns grindsamhällen i Sverige. Det borde helt klart finnas en efterfrågan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in