2019-09-28, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Av vem/vilka då?

Ekonomiska intressen i ukrainskt gasbolag.
Saxat från Boomberg. Men du vill nog inte läsa hela, även om du skulle kunna:

Hunter Biden gick in i Cypern-registrerat gasbolag i Ukraina (Burisma) som gav honom loaths of cash för att sitta i styrelsen, med ringa koppling till själva verksamheten:

Hunter Biden’s compensation for serving on the board was apparently routed through Rosemont Seneca Bohai LLC, a U.S. company set up by one of his business partners, Devon Archer, who also served as a Burisma director. Bank records from 2014 and 2015, disclosed in unrelated litigation, show the company receiving funds from Burisma and paying more than $850,000 to the younger Biden. He remained on the board until this year.

The company was at a sensitive point. Mykola Zlochevsky, who founded Burisma in 2002, later served as Ukraine’s environment minister under President Viktor Yanukovych. In February 2014, mass protests swept Yanukovych from power. Western governments encouraged Ukraine’s new leaders to investigate corruption”.

Detta var 2014. Och då styrde inte Trump USA.

Västerländska ledare oroade. Då. Huuu

Trump blåser i visslan. Nu. Västerländska ledare : huuu. Mot Trump.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2019-09-25/here-s-what-we-know-about-joe-and-hunter-biden-in-ukraine
Citera
2019-09-28, 00:41
Medlem
PrivateBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
Var i texten säger han att de får ekonomiskt stöd om de utreder Biden? Tönt. Hur är det med läsförståelsen? Ukraina säger själva att:

1. De visste inte ens om detta ekonomiska stöd föränn 1 månad efter samtalet.

2. Ingen quid pro quo förekom enligt Ukrainas president.

Är det något mer i ditt drömscenario du vill lufta?

Bidens son fick jobb i styrelsen utan någon som helst erfarenhet, lön på nästan en halv miljon i månaden i ett främmande land, enbart 4 mån efter att ha blivit påkommen som crackmissbrukare. Han har även utan erfarenhet fått liknande miljonjobb i Kina.
Självklart bör man kolla hur det kommer sig.
Du stöttar korruption ditt patrask.

Han fick 83 000 $ i månaden = 810 962,81 SEK

Inte nog med det:

"At the time, Shokin's office was investigating Burisma. Shokin told me he was making plans to question Hunter Biden about $3 million in fees that Biden and his partner, Archer, collected from Burisma through their American firm. Documents seized by the FBI in an unrelated case confirm the payments, which in many months totaled more than $166,000."

https://thehill.com/opinion/campaign/463307-solomon-these-once-secret-memos-cast-doubt-on-joe-bidens-ukraine-story?amp&__twitter_impression=true
Citera
2019-09-28, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
Bevisa?
Trump erkände ju själv att han strypt ukrainas militära bistånd och sedan krävt att de ska utreda Biden och hans son. Han sa själv att han instruerat rudy giuliani att träffa PM Zielinsky.
Allt är offentligt.
Här är mina källor:https://intelligence.house.gov/uploadedfiles/20190812_-_whistleblower_complaint_unclass.pdf?utm_source=To day%27s+Headlines&utm_campaign=d070d0780c-EMAIL_CAMPAIGN_2016_12_12_COPY_01&utm_medium=email &utm_term=0_b04355194f-d070d0780c-79933453&fbclid=IwAR1UCo3iKCO6f1lzw8sq2ZBURRTirZiY OUTLpSZtx5XihcJe3j-mhchHkwY

Att de gjort det eller inte, är inte väsentligt. Att han däremot ber ukraina om hjälp i att utreda en politisk kandidat är bestämt olagligt.

Det är inte olagligt att utreda korruption.

Citera gärna Trumps exakta ord angående det militära biståndet och bidens son.

Citat:
Tack för att du kallar mig för ett lättlurat får. Jag tycker inte du ska bemöda dig att diskutera med någon så lättlurad som jag. vi trycker nog på ignorera-knappen härnäst?

Tryck på vad du vill, jag gömmer mig inte.

När man hakar på en sådan här kampanj baserat på en "visselblåsare" som uppenbarligen bara sprider rykten utan källor, efter att man nyss har sett en konspirationsteori om Trump och ryssar avslöjas som bluff, då är man mer lättlurad än ett får.
Citera
2019-09-28, 01:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OtherBarry
Trump Har inte krävt någonting alls, Ukraina visste inte ens att biståndet skulle frysas. Detta fick man reda på en månad ish efter telefonsamtalet.

Ukrainas PM poängerade flera gånger i samtalet att han hade för avsikt att köpa Javelin-raketer.
Det kom inget svar ifrån Trumpeten eller hans utsände "Mick Mulvaney".

Därefter ringde telefonen den 25e juli och Trump ville då be om en tjänst.

Det här med Quid Pro Quo funkar inte så som tänkt.

Det räcker med att Trump ber om hjälp att utreda en opponent , för att det ska vara ett lagbrott.
Citera
2019-09-28, 01:17
Medlem
DRAVKCABs avatar
Intressant att man i tråden här får veta att man inte kan bli föremål för brottsutredning för tex korruption om man skulle råka vara presidentkandidat. Man får helt enkelt inte utredas för brott
förrän efter valet då?? Gäller det mordanklagelser med?? När startar förhören med Hillary Clinton
som betalade för en fake dossier i samarbete med främmande makt för att hindra en politiskt motkandidat?? Lagen verkar "in mysterious ways".
Citera
2019-09-28, 01:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LifeIsElectric
Det är inte olagligt att utreda korruption.

Citera gärna Trumps exakta ord angående det militära biståndet och bidens son.

Jag borde inte nappa på betet.Jag borde ochså svara på alla dina blanka påståenden med "Källa på det tack?" men jag förstår att det inte är fakta du vill avhandla. Snarare en känsla av att ge igen för "rysslandsaffären" Jag kommer heller inte besvara något mer du skriver , såvida du inte tänker diskutera med hjälp av fakta.

Det du lögnaktigt kallar för korruption (trump talking point ifrån förrigår) är flera länders försök att avsätta en korrupt åklagare. En som EU ,Kanada, och USA försökt få bort i ett år.

lutsenkoaffären- en timeline
juli 2018

John Solomon skriver i The Hill att enligt den ukrainska åklagaren Yuriy Lutsenko, gav en ambassadör till Ukraina som utsågs av president Barack Obama honom en så kallad "åtala inte" lista. Där Hunter Biden mfl. ska ha ingått.

Det får följande reaktion. Baserat på något Infowars rapporterat.

trumpeten twittrar

det får även hans utrikesdepartement att gå ut med en dementi. En officiell dementi.

18 april 2019: Lutsenko, den ukrainska åklagaren, återkallar sitt påstående och säger att han aldrig fått en sådan lista

Tror ni Trump och Fox bryr sig om sådant?

Trump gör en intervju på Hannitys tv-program där han han hävdar att den forne vicepresidenten Joe Biden har tryckt på för att få Lutsenko att göra denna dementi, och att den är falsk.
(se trumps intervju den 7e maj på FOX)

21 augusti 2019: New York Times redogör för upprepade ansträngningar av Giuliani för att uppmana den ukrainska regeringen att utreda Bidens, inklusive ett möte i Madrid med Andriy Yermak, en representant för den ukrainska presidenten, strax efter samtalet i juli 2019 mellan Trump och Zelensky.
Under det mötet krävde Giuliani enligt uppgift att Ukraina skulle starta en förundersökning mellan familjen Biden och Burisma (hedgefonden där Hunter är styrelsemedlem i)

Samt den mest löjligaste av anklagelser: Att ukrainska tjänstemän försökte blanda sig i Trumps kampanj 2016 genom att hacka DNC och stjäla clintons emails. (den sk.crowdstrike affären)
Time magaszine rapporterar att Giuliani rest till madrid i egenskap av presidentens advokat

22 augusti 2019: Rudy Giuliani bekräftar till NBC News att utrikesdepartementet fixat mötet med Yermak, den ukrainske PM:s rådgivare.

Jag ser 4 olika försök att avleda den amerikanska allmänheten och istället få till en utredning mot Trumps politiske motståndare i det stundande presidentvalet.
Det är olagligt då utländsk kampanjhjälp är åtalbart enligt amerikansk lag.

Jag bifogar med nöje här de talking points som vita huset av misstag råkade skicka till demokraterna igår.
Där ser man att punkt nummer 1 är att betona att trump bara vill utreda korruption
punkt nr 2 verkar vara att det inte finns något quid pro quo.

https://twitter.com/BillPascrell/status/1176900159227269122/photo/1
Citera
2019-09-28, 01:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen

Joe Bidens son misstänks fortfarande vara gravt kriminell.

Problemet är att Joe Biden själv kampanjar för presidentämbetet. Vem bör utredas, egentligen?

Gravt kriminell eller grovt kriminell? Det finns en semantisk skillnad.

Blir mer och mer övertygad om att det sitter troll i en trollfarm och skapar kaos här på flashback.

Det går inte ge replik på anklagelser utan fakta.

Hypotes: Trump kommer ställas inför riksrätt i oktober och processen kommer mala långsamt tills primary season är över. Även om Trump frias i Senaten så kommer de senatorer som går upp för omval behöva rösta emot hans riksrättsåtal vilket inte bådar gott för de oberoende väljare de försöker vinna över. Varför tror ni annars att Timingen är så perfekt. En 10månader lång riksrättsutredning med öppna vittnesförhör på prime time tv-tid, och med drip drip drip läckor. Vad tror ni händer med the GOP då? Vad tror ni Trumps opinionssiffror kommer hamna?

När hans siffror nere vid 40-30% approval och han kan omöjligt vinna i de 13 swing states han måste vinna för att kunna bli omvald. För nöjes skull kan republikanerna heller inte nominera någon annan. Det såg trump till igår genom att blanda in Mike Pence i denna ukraina-affär. Det var hans sätt att tala om för RNC att de inte ska försöka fronta Mike Pence i nästa års val. Då Pence snart blir toxic.

Efter en kort smekmånad år 2021, blir Trump snart åtalad i New York för försäkringsbedrägeri, baserat på de dokument och vittnesuppgifter Michael Cohen ska ha levererat igår i sitt samtal med new yorks åklagarämbete.

https://www.cnbc.com/2019/09/11/michael-cohen-cooperating-in-probe-into-whether-trump-organization-falsified-records.html

haha..Trump och hans anhängare kommer inte gilla att 2020 är året då allt nystas upp.
Citera
2019-09-28, 01:41
Medlem
Citat:
Jag borde inte nappa på betet.Jag borde ochså svara på alla dina blanka påståenden med "Källa på det tack?" men jag förstår att det inte är fakta du vill avhandla. Snarare en känsla av att ge igen för "rysslandsaffären" Jag kommer heller inte besvara något mer du skriver , såvida du inte tänker diskutera med hjälp av fakta.

Ge igen? Ni slog ju er själva på käften, Trump gick ju helskinnad ur det och motståndarna blev ju helt bortgjorda.

Nej, jag vill att du själv visar exakt vad Trump sa och vad du anser det innebär.

Citat:
Det du lögnaktigt kallar för korruption (trump talking point ifrån förrigår) är flera länders försök att avsätta en korrupt åklagare. En som EU ,Kanada, och USA försökt få bort i ett år.

Visa då exakt vad Trump sa angående detta i samtalet.

det får även hans utrikesdepartement att gå ut med en dementi. En officiell dementi.

18 april 2019: Lutsenko, den ukrainska åklagaren, återkallar sitt påstående och säger att han aldrig fått en sådan lista

Citat:
Tror ni Trump och Fox bryr sig om sådant?

Hur är detta relevant?

Citat:
Trump gör en intervju på Hannitys tv-program där han han hävdar att den forne vicepresidenten Joe Biden har tryckt på för att få Lutsenko att göra denna dementi, och att den är falsk.
(se trumps intervju den 7e maj på FOX)

Ok.

Citat:
21 augusti 2019: New York Times redogör för upprepade ansträngningar av Giuliani för att uppmana den ukrainska regeringen att utreda Bidens, inklusive ett möte i Madrid med Andriy Yermak, en representant för den ukrainska presidenten, strax efter samtalet i juli 2019 mellan Trump och Zelensky.
Under det mötet krävde Giuliani enligt uppgift att Ukraina skulle starta en förundersökning mellan familjen Biden och Burisma (hedgefonden där Hunter är styrelsemedlem i)

Ja, det kanske är vettigt att reda ut det hela eftersom det finns frågetecken?

Citat:
Samt den mest löjligaste av anklagelser: Att ukrainska tjänstemän försökte blanda sig i Trumps kampanj 2016 genom att hacka DNC och stjäla clintons emails. (den sk.crowdstrike affären)
Time magaszine rapporterar att Giuliani rest till madrid i egenskap av presidentens advokat

Du må tycka det är löjligt, men det är väl bra om det blir utrett?

Citat:
Jag ser 4 olika försök att avleda den amerikanska allmänheten och istället få till en utredning mot Trumps politiske motståndare i det stundande presidentvalet.
Det är olagligt då utländsk kampanjhjälp är åtalbart enligt amerikansk lag.

Jag tror inte det är olagligt att utreda korruption. Att det gynnar Trump, tja vad ska man säga? Smart drag?

Visar det sig att Biden är smutsig så gör han ju folket en tjänst. Om han blir rentvådd så är ju det bra.

Citat:
Jag bifogar med nöje här de talking points som vita huset av misstag råkade skicka till demokraterna igår.
Där ser man att punkt nummer 1 är att betona att trump bara vill utreda korruption
punkt nr 2 verkar vara att det inte finns något quid pro quo.

https://twitter.com/BillPascrell/status/1176900159227269122/photo/1
[/quote]

Du tror alltså att sådana misstag sker.
Citera
2019-09-28, 01:43
Medlem
Citat:
Det räcker med att Trump ber om hjälp att utreda en opponent , för att det ska vara ett lagbrott.

Det tror jag inte.
Citera
2019-09-28, 01:45
Medlem
Giuliamo är den svagaste länken i kedjan. Han är lösmynt så om Trump ska kicka honom kommer han att prata, om han får vara kvar så kommer han att prata.

Men jag tror att Trumps kontakter med Giuliani i frågan är små, om inte obefintliga. Frågan är bara om de på FBI och State Department kommer att prata. Om det nu är så som Giuliano säger.

Guilionos kontaker, som han själv kallar försvar av Trump, verkar ha varit ganska vittomfattande. Frågan är mot VAD Trump behöver försvaras emot?

Jag ser mycket fram emot att Giuliano utreds. NOGA. Det ska bli kul.
Citera
2019-09-28, 01:52
Medlem
Och Pompeo är subpoenad. Giuliano kanske har pekat ut honom? Giuliano säger att han har över 40 textmeddelanden. Hero Rudy!

https://www.youtube.com/watch?v=ctMZE1quXc8
Senast redigerad av ertil 2019-09-28 kl. 01:54.
Citera
2019-09-28, 02:03
Medlem
Citat:
Gravt kriminell eller grovt kriminell? Det finns en semantisk skillnad.

Blir mer och mer övertygad om att det sitter troll i en trollfarm och skapar kaos här på flashback.

Det går inte ge replik på anklagelser utan fakta.

Hypotes: Trump kommer ställas inför riksrätt i oktober och processen kommer mala långsamt tills primary season är över. Även om Trump frias i Senaten så kommer de senatorer som går upp för omval behöva rösta emot hans riksrättsåtal vilket inte bådar gott för de oberoende väljare de försöker vinna över. Varför tror ni annars att Timingen är så perfekt. En 10månader lång riksrättsutredning med öppna vittnesförhör på prime time tv-tid, och med drip drip drip läckor. Vad tror ni händer med the GOP då? Vad tror ni Trumps opinionssiffror kommer hamna?

När hans siffror nere vid 40-30% approval och han kan omöjligt vinna i de 13 swing states han måste vinna för att kunna bli omvald. För nöjes skull kan republikanerna heller inte nominera någon annan. Det såg trump till igår genom att blanda in Mike Pence i denna ukraina-affär. Det var hans sätt att tala om för RNC att de inte ska försöka fronta Mike Pence i nästa års val. Då Pence snart blir toxic.

Efter en kort smekmånad år 2021, blir Trump snart åtalad i New York för försäkringsbedrägeri, baserat på de dokument och vittnesuppgifter Michael Cohen ska ha levererat igår i sitt samtal med new yorks åklagarämbete.

https://www.cnbc.com/2019/09/11/michael-cohen-cooperating-in-probe-into-whether-trump-organization-falsified-records.html

haha..Trump och hans anhängare kommer inte gilla att 2020 är året då allt nystas upp.
Och så kommer du med foliehattsteorier direkt därpå.

Avdelningen inte alla hästar hemma.

Och nej jag tror inte Hunter är anklagad för grov kriminalitet. Det jag vet dock är att hans far tafsarJoe stängde ner en utredning av det ökända och korrupta bolag som hans son fick 5 miljoner usd av. Tafsarn ligger risigt till och antagligen kände Obama till vad som skede då TafsarJoe refererade till Obama i sin utpressning av Ukrainas ledare. Allt enligt Tafsarns egna ord.

Definitivt finns det en trollfarm aktiv på FB, det är ju omöjligt att försvara korruption, utpressning och tom pedofili utan att få betalt för detta vidriga beteende som dagligen uppdagas bland demokrater.
Senast redigerad av MorbrorFranz 2019-09-28 kl. 02:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in