Citat:
Ursprungligen postat av
LifeIsElectric
Det är inte olagligt att utreda korruption.
Citera gärna Trumps exakta ord angående det militära biståndet och bidens son.
Jag borde inte nappa på betet.Jag borde ochså svara på alla dina blanka påståenden med "Källa på det tack?" men jag förstår att det inte är fakta du vill avhandla. Snarare en känsla av att ge igen för "rysslandsaffären" Jag kommer heller inte besvara något mer du skriver , såvida du inte tänker diskutera med hjälp av fakta.
Det du lögnaktigt kallar för korruption (trump talking point ifrån förrigår) är flera länders försök att avsätta en korrupt åklagare. En som EU ,Kanada, och USA försökt få bort i ett år.
lutsenkoaffären- en timeline
juli 2018
John Solomon skriver i The Hill att enligt den ukrainska åklagaren Yuriy Lutsenko, gav en ambassadör till Ukraina som utsågs av president Barack Obama honom en så kallad "åtala inte" lista. Där Hunter Biden mfl. ska ha ingått.
Det får följande reaktion. Baserat på något Infowars rapporterat.
trumpeten twittrar
det får även hans utrikesdepartement att gå ut med en dementi. En officiell dementi.
18 april 2019: Lutsenko, den ukrainska åklagaren, återkallar sitt påstående och säger att han aldrig fått en sådan lista
Tror ni Trump och Fox bryr sig om sådant?
Trump gör en intervju på Hannitys tv-program där han han hävdar att den forne vicepresidenten Joe Biden har tryckt på för att få Lutsenko att göra denna dementi, och att den är falsk.
(se trumps intervju den 7e maj på FOX)
21 augusti 2019: New York Times redogör för upprepade ansträngningar av Giuliani för att uppmana den ukrainska regeringen att utreda Bidens, inklusive ett möte i Madrid med Andriy Yermak, en representant för den ukrainska presidenten, strax efter samtalet i juli 2019 mellan Trump och Zelensky.
Under det mötet krävde Giuliani enligt uppgift att Ukraina skulle starta en förundersökning mellan familjen Biden och Burisma (hedgefonden där Hunter är styrelsemedlem i)
Samt den mest löjligaste av anklagelser: Att ukrainska tjänstemän försökte blanda sig i Trumps kampanj 2016 genom att hacka DNC och stjäla clintons emails. (den sk.crowdstrike affären)
Time magaszine rapporterar att Giuliani rest till madrid i egenskap av presidentens advokat
22 augusti 2019: Rudy Giuliani bekräftar till NBC News att utrikesdepartementet fixat mötet med Yermak, den ukrainske PM:s rådgivare.
Jag ser 4 olika försök att avleda den amerikanska allmänheten och istället få till en utredning mot Trumps politiske motståndare i det stundande presidentvalet.
Det är olagligt då utländsk kampanjhjälp är åtalbart enligt amerikansk lag.
Jag bifogar med nöje här de talking points som vita huset av misstag råkade skicka till demokraterna igår.
Där ser man att punkt nummer 1 är att betona att trump bara vill utreda korruption
punkt nr 2 verkar vara att det inte finns något quid pro quo.
https://twitter.com/BillPascrell/status/1176900159227269122/photo/1