2019-09-27, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Det er en kum på gårdsplassen. Mulig bare fir avrenning?
Ja det finnes syrer som oppløser et lik fullstendig, til og med bein.

Det finnes video av dette på youtube men det tar flere dager selv med tynne kjøttstykker.
Citera
2019-09-27, 22:39
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
https://www.nrk.no/norge/politiet-bekrefter-konvolutt-undersokelser-i-forsvinningssaken-1.14721075

Tack.
Det här (en annan artiklarna där) hade jag missat, det var en tanke som slog mig själv ett tag tillbake:

” Det tettskrevne brevet skal etter det NRK får opplyst være skrevet på gebrokkent norsk. Språkviteren vil heller ikke kommentere dette av hensyn til etterforskningen, men forklarer at det norske språket er spesielt velegnet for slike analyser.

– I Norge er denne typen analyse ekstra interessant, siden vi har så mange dialekter. Fordi mange skriver slik de snakker, er det mulig å spore dialektale trekk i språket.”

Att det kanske inte ger så mycket i det här fallet, annat än att det kanske utesluter exv talare ur lägre sociala kretsar, är en annan sak. Och att resultatet knappast kan vara av ngn definitiv natur. Dock kunde ju exv vissa ord elelr skrivmåter tänkas vara svåra för GM att tänka runt som säregna för honom eller hans hemtrakt. Och att det kan slå igenom.

Sen är där en fin bild på brøske i polismössan sin, på brøske sin møsse.

https://www.nrk.no/norge/sprakeksperten-som-analyserte-trusselbrevet_-_-kan-avslore-alder-og-hvor-du-kommer-fra-1.14430350
Senast redigerad av Lonnrot 2019-09-27 kl. 22:44.
Citera
2019-09-27, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg
Vil det ikke i et slikt tilfelle kunne finnes rester av offerets dna innvendig i kummens vegger?
Jo det vil det, det første som skjer hvis en kropp løses opp i syre er at fettet flyter opp og fester seg i betongen, det vil også ta mange dager og det vil lukte kjemi lang vei.
Citera
2019-09-27, 22:56
Medlem
Lonnrots avatar
Nu bör ju det vara undersökt, men vad tror ni om möjligheten att hon murats in i huset i källaren? Alltså nåt lønn(!)rum eller hålrum eller blindgrundshål eller under salsgolvet? Och sen upp- eller övermurat? Likhundar borde väl klara det där iofs. Han finge kanske hälla soda på henne först då.
Citera
2019-09-28, 03:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Nu bör ju det vara undersökt, men vad tror ni om möjligheten att hon murats in i huset i källaren? Alltså nåt lønn(!)rum eller hålrum eller blindgrundshål eller under salsgolvet? Och sen upp- eller övermurat? Likhundar borde väl klara det där iofs. Han finge kanske hälla soda på henne först då.
Kanske...
Men vad tycker du om detta då?

Kan det tänkas att TH är GM?

Min hypotes är baserad på att AE dödades utomhus, när AE och TH var på promenad med hunden kvällen innan, och att brottet var planerad i föreväg.

Kunde TH ha lyckats att fått hjälp från darkweb? Kan de två männen på övervakningskameran hjälpt till med att dumpa kroppen, arrangerar kidnapping och att ta emot flera mobilsamtal från AE:s mobil?

- att AE:s och TH:s mobiltelefoner är avstängd och plasserat dagen innan, nära där TH vanligtvis parkerar vid Futurum-byggnaden.

- mann nr 1 plockar upp AE:s och TH:s mobiltelefoner vid parkeringsplatsen, vender och går till Sloraveien 4.

- mann nr 2 tar emot TH:s mobil, när han träffar mann nr 1, som är på väg till Sloraveien.

- mann nr 1 ringer med AE: s mobil till TH:s mobil (flera anrop innan kl 09:14), när han ankommit Sloraveien (för kl 09:14).

- mann nr 2 tar emot anropet på TH:s mobil (för kl 09:14), när han är på väg till TH:s arbetsplats (flera anrop innan kl 09:14).

- TH har ankommit till sin arbetsplats, och har fått tillbaka sin mobil från mann nr 2 (ca kl 09:00-09:10).

- mann nr 1 arrangerar kidnapping; slepspår, strips och hotbrevet ect i Sloraveien 4.

- mann nr 2 ankommer Sloraveien 4 i en silvergrå SUV-liknande bil innan kl 09:14.

- mann nr 1 ringer från AE:s mobil till TH:s mobil från huset i Sloraveien 4 kl 09:14, när han ser att mann 2 har ankommit.

- TH tar emot anropet från AE:s mobil kl 09:14.

- mann nr 1 och TH snakker inte tillsammans, men det finns ljudupptak (på TH:s eller AE:s mobil).

- mann nr 2 backar bilen, nära tujahäcken, så långt in på platsen som möjligt.

- mann nr 2 möter mann nr 1, vid fönstret till vänster på första våningen, på den sida av huset som vender emot vattnet i Sloraveien 4.

- AE:s kropp ligger på gräset under fönstret, inslaget i byggplast.

- mann nr 1 och mann nr 2 bär kroppen runt huset, intill skogen, in i bilen och kör bort från platsen.

- männen lämnar bostadsområdet på Fjellhamar via den asfalterade delen av Sloraveien.

- männen dumpar kroppen på en okänd plats inom en timme.
Citera
2019-09-28, 04:30
Medlem
TH ville aldri tatt sjansen å spørre/involvere ukjente.

Det ville utgjort altfor stor risiko.

Om han hadde spurt noen, og de sa nei ville de stått frem nå.

Han kunne heller ikke spørre noen om å skaffe hjelp, da blir det et mellomledd som ville stått frem..

Enten er det alene, eller sammen med en som står veldig nær.
Citera
2019-09-28, 04:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 960
TH ville aldri tatt sjansen å spørre/involvere ukjente.

Det ville utgjort altfor stor risiko.

Om han hadde spurt noen, og de sa nei ville de stått frem nå.

Han kunne heller ikke spørre noen om å skaffe hjelp, da blir det et mellomledd som ville stått frem..

Enten er det alene, eller sammen med en som står veldig nær.
Ja, du har rätt. Hjälparna kom kanske inte från darkweb, men de var någon han hade använt vid andra tillfällen. På så sätt hade han något att pressa dem med.
Citera
2019-09-28, 05:06
Medlem
En teori jeg har hatt hele veien er at AE hadde noe på TH som hun truet med å anmelde.
Kanskje i forbindelse med skilsmisse, hvis hun ikke fikk det hun ville ha.

Derfor måtte hun vekk.

(Tenker økonomisk kriminalitet, som det antagelig har vært mye av)

Hvis det skulle være en hjelper, så måtte det vært en som stod TH meget nær, som kom til å "ryke" sammen med TH.
Citera
2019-09-28, 05:32
Avslutad
Citat:
En teori jeg har hatt hele veien er at AE hadde noe på TH som hun truet med å anmelde.
Kanskje i forbindelse med skilsmisse, hvis hun ikke fikk det hun ville ha.

Derfor måtte hun vekk.

(Tenker økonomisk kriminalitet, som det antagelig har vært mye av)

Hvis det skulle være en hjelper, så måtte det vært en som stod TH meget nær, som kom til å "ryke" sammen med TH.
Mitt fetade:
Det tycker jag är mer trovärdig än bara en skilsmissa.

Ja, kanske någon hjälpar i en lika stressad situation.

Min hypotese gör också att TH har många timmar innan han går till jobbet cirka kl 09:00.

Det betyder att han själv kunde bli av med kroppen. Detta minskar risken, när medhjälparna inte vet var kroppen befinner sig.

Han kunde också ordna "kidnappningen" själv; hotbrevet, slepspår och strips.

I den situationen behöver han bara hjälp med telefonsamtal.
Citera
2019-09-28, 05:56
Medlem
Ja, jeg tror alle de nødvendige tingene har ligget klart lenge, og at denne planen er tenkt ut i årevis, med tanke på alle risikofaktorer.

Det som er vanlig for en psykopat, er mangel på konsekvensanalyse.
Jeg tror ikke TH hadde sett for seg hvor massiv denne saken har blitt, i sin egne lille verden med planleggingen av det perfekte drap.

I denne planen tror jeg han har vært sikker på å aldri bli mistenkt.

I en så perfekt plan, så blir transporten en faktor han ikke har full kontroll over.

Derfor tror jeg mye heller han har jobbet i timevis med å partere, og få alt i avløpet.
Citera
2019-09-28, 07:37
Medlem
Citat:
Ja, jeg tror alle de nødvendige tingene har ligget klart lenge, og at denne planen er tenkt ut i årevis, med tanke på alle risikofaktorer.

Det som er vanlig for en psykopat, er mangel på konsekvensanalyse.
Jeg tror ikke TH hadde sett for seg hvor massiv denne saken har blitt, i sin egne lille verden med planleggingen av det perfekte drap.

I denne planen tror jeg han har vært sikker på å aldri bli mistenkt.

I en så perfekt plan, så blir transporten en faktor han ikke har full kontroll over.

Derfor tror jeg mye heller han har jobbet i timevis med å partere, og få alt i avløpet.

Partering er ikke en ren og ryddig jobb, har ingen tro på at han har gjort dette på få timer og rengjort åstedet, så de ikke finner spor, selv etter flere uker. Da er det ikke gjort i huset og da er hele grunnlaget for teorien din borte.
Citera
2019-09-28, 08:30
Medlem
Hvis det er grundig nok planlagt/gjort på riktig måte, på et rom som er lett å rengjøre tror jeg det er fullt mulig.

Alt avhenger om det finnes et egnet rom med sluk som kunne vært brukbart til det.

Jeg sier ikke at det er slik det er gjort, men det ville vært sikreste alternativ..

Nå sier jo faktisk politiet at de har funnet spor som gjør at de mener hun ble drept hjemme...?
Senast redigerad av 960 2019-09-28 kl. 08:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in