2019-09-27, 17:13
Medlem
Upprinnelsen till mordet gällde en skuld på 3500kr, araben kanske hade köpt studieböcker av negern.
Citera
2019-09-27, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Don-Vinton
Upprinnelsen till mordet gällde en skuld på 3500kr, araben kanske hade köpt studieböcker av negern.
Mycket troligt. Jag är dessutom 100% säker att lokalmedia kommer framstå MGM som en lovande fotbollsspelare, glöm inte var ni läste det först.
Citera
2019-09-27, 17:38
Medlem
TrueBeautys avatar
Citat:

Det är ju inte så att man får tillbaka pengarna då. Chansen minimeras enormt... kanske inte GM tänkte på 😋
Citera
2019-09-27, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Oväntat ^^

Droger han sysslat med?

Stöld, narkotikabrott, (drog-)rattfylleri.
Citera
2019-09-27, 17:44
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:

Haha haha där slog du huvudet på spiken!!
Citera
2019-09-27, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ompiliompi
Mycket troligt. Jag är dessutom 100% säker att lokalmedia kommer framstå MGM som en lovande fotbollsspelare, glöm inte var ni läste det först.
Han har en bror som spelar i allsvenskan iaf.
Citera
2019-09-27, 18:21
Medlem
Koyaks avatar
Citat:
Han har en bror som spelar i allsvenskan iaf.
För vilket lag?
Citera
2019-09-27, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koyak
För vilket lag?
Kalmar FF
Citera
2019-09-27, 19:41
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrueBeauty
Det är ju inte så att man får tillbaka pengarna då. Chansen minimeras enormt... kanske inte GM tänkte på 😋

Pengar är ju inte allt här i världen. Det gäller att hålla sin heder och statuera exempel. "Mig blåser man inte på pengar om man inte vill dra på träfracken!".
Detta kan han ju sitta och fundera på dom kommande 10-15 åren på Kumla eller var han nu hamnar.
Citera
2019-09-27, 20:21
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Pengar är ju inte allt här i världen. Det gäller att hålla sin heder och statuera exempel. "Mig blåser man inte på pengar om man inte vill dra på träfracken!".
Detta kan han ju sitta och fundera på dom kommande 10-15 åren på Kumla eller var han nu hamnar.
Hur många groggar har du hunnit med ikväll?

Räknar högst med 1 år för dråp, kanske vållande till annans död. Släpps antagligen med nån straffrabatt efter halva tiden. Det här är Sverige, inte USA. Eller Kina för den delen, där packet får dingla i en snara.
Citera
2019-09-27, 21:04
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Hur många groggar har du hunnit med ikväll?

Räknar högst med 1 år för dråp, kanske vållande till annans död. Släpps antagligen med nån straffrabatt efter halva tiden. Det här är Sverige, inte USA. Eller Kina för den delen, där packet får dingla i en snara.

Ursäkta??
Frågan är hur många puffar du hunnit me??¨

Om han döms så räkna kallt med livstid mannen!!
Citera
2019-09-27, 21:13
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Ursäkta??
Frågan är hur många puffar du hunnit me??¨

Om han döms så räkna kallt med livstid mannen!!
Kan aldrig tänka mig att det blir mer än dråp, vilket är 6-10 år. Med tanke på GM:s ålder, samt socioekonomiska och etniska status, så är det 6 år. Sedan kan du räkna med att han släpps efter halva tiden (om han sköter sig på kåken).

Om 3 år är han ute och promenerar på Kungsgatan igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in