2019-09-27, 17:44
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Nej, han hänvisade nog mer till texterna. Att vara ett geni, har han aldrig varit upptagen av att vara.

Fortfarande ett ganska styvt pensum...
Citera
2019-09-27, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 960
Vet ikke hva jeg skal tro om hvordan han ble kvitt henne.

Han har spekulert og planlagt i måneder, kanskje år.

Transporten vil uansett innebære en stor risiko.

Han kan bli observert(Det kan skje hvor enn han drar), bli stanset av politi, bilulykke, motorstans og alle tenkelige risikofaktorer.

Det mest sannsynlige i en så grundig planlegging er at AE aldri forlot eiendommen.

Enten oppløst i en kloakk-kum eller partert nok til å bli kvitt alt i avløpsrøret..
Tror dere at etterforskerne undersøkte og merket seg det hvis et eller flere områder i huset (f.eks områder ved avløp) var nylig og grundig rengjort?
Citera
2019-09-27, 17:50
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Her er beste bildet jeg fant, av baksiden.

https://www.nrk.no/norge/lorenskog-forsvinningen_-blant-disse-butikkene-kan-en-mulig-gjerningsperson-ha-kjopt-sko-1.14677886? fbclid=IwAR1UvzYYWQ1LAkVDmFnX5-VMPhQPm6AOPvw1P07NdT295RyZM2HP_RmdSXc
Ser ju lite upptrampat ut där vid träden nära vattnet. Och muren där, är det en jordkällare tro?
Om fotot är färskt.
Senast redigerad av TaxenSixten 2019-09-27 kl. 17:54.
Citera
2019-09-27, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Ser ju lite upptrampat ut där vid träden nära vattnet. Och muren där, är det en jordkällare tro?
Om fotot är färskt.
Jeg vet ikke når det ble fotografert. Her er et foto som viser mer av det området
https://www.aftenposten.no/norge/i/pLXE1E/Forsvinningssaken-Politiet-jakter-pa-fluktbil-Naboer-kalt-inn-til-nye-avhor

Link til selve fotografiet:
https://ap.mnocdn.no/images/e700ef34-bf45-4d85-bfba-f96afe703796?fit=crop&q=80&w=980
Senast redigerad av FruCarlsberg 2019-09-27 kl. 18:03.
Citera
2019-09-27, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
En teori: Hun ble slått ned av en GM inne på det lille badet der det ikke er plass til flere, slept ut i ganga i retning den ene eller andre utgangsdøra. Så kom GM 2 og hun ble båret fra ganga og ut i bilen som ventet på utsiden med GM 3 bak rattet. GM 3 hadde også som oppgave å varsle med et tut i hornet dersom uvedkommende tilfeldige dukket opp. Da kunne GM på innsiden bare låse døra slik at det så ut som at ingen var hjemme. GM 3 i bilen kunne forklare at han var der fordi han skulle gjøre en jobb der, men kanskje hadde tatt feil dato, el. l. siden ingen var hjemme.
Dette tar max 15 minutter, bilen står med bagasjerommet så nærme døra som mulig, og GM 3 i bilen har kontroll på om det er fritt frem for å bære AEH ut i bilen. Det er nok lyst, det kan vi se på opptakene fra Futurumbygget som ble filmet kl. 7.30 og 8.00 (lue- og telefonmannen). GM 1, 2 og 3 kjører avgårde med en bevisstløs AEH liggende bak i bilen et sted. Om de blir fanget opp av et kamera på veien, er det ikke noe mistenkelig i at tre mennesker er ute og kjører i en sølvgrå SUV (e.l.). Bilen er nok valgt ut med tanke på at fargen grå er en av de mest vanlige farger på biler i dag, og SUV-lignende modeller er også vanlige. Om det var hjulspor utenfor huset er det ingen som vet, siden utsiden av eiendommen ikke ble undersøkt før uti januar en gang. Jeg tenker AEH er fraktet ut av landet, over til Sverige med bil eller muligens med fly fra Kjeller flyplass til hvor som helst. Ingen grenseoverganger ble varslet før i fire tida, og opptak fra overvåkingskamera på Kjeller flyplass ble slettet etter en uke.
Og ja, politiets hovedhypotese, dvs. det de jobber ut fra nå, er drap forsøkt skjult som kidnapping. Det vil ikke si at hypotesen om kidnapping ikke eksisterer lenger, og uenigheten mellom politiets hovedhypotese og familiens mening om at dette er en kidnapping, er i følge advokat Holden skapt av journalister. Uansett hvilken hypotese som er riktig og uansett hvem som er GM, er det i hvert fall sikkert at dama er bortført/kidnappet, i levende eller død tilstand. Om hun ble drept før hun ble ført bort, eller døde etterpå, en form for kidnapping er det jo uansett.
Citera
2019-09-27, 18:06
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg
Jeg vet ikke når det ble fotografert. Her er et foto som viser mer av det området
https://www.aftenposten.no/norge/i/pLXE1E/Forsvinningssaken-Politiet-jakter-pa-fluktbil-Naboer-kalt-inn-til-nye-avhor

Link til selve fotografiet:
https://ap.mnocdn.no/images/e700ef34-bf45-4d85-bfba-f96afe703796?fit=crop&q=80&w=980
Var annan årstid på det fotot. Inget grönt gräs där. Björk som gått av?
Citera
2019-09-27, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Var annan årstid på det fotot. Inget grönt gräs där. Björk som gått av?
Mulig at det er fotografert på våren (eller i høst, ettersom artikkelen var fra 25.sep.2019), og at det fotoet som agvvv postet er fotografert på sommeren?

Mest trolig er det bildet uten løv på trærne, fotografert i vår.
Senast redigerad av FruCarlsberg 2019-09-27 kl. 18:14.
Citera
2019-09-27, 18:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Handlingen må være delvis planlagt. Alibi har vært viktig. Men så utrolig risikabelt. Og hva ligger bak en så hastig beslutning? Affekt er en ting. Men å bestemme seg for dette, med all risikoen det medfører, noe spesielt må ha skjedd.
Hvis 09:14 er ekte, så må planen ha vært iskald og skjedd helt etter skjema.
Bil til jobb. Ankommer jobb, og sørger for å bli sett. Drar uten å bli sett. I en leiebil som er leid under falskt navn? Tar livet av AE. Gjemmer henne i bagasjerommet på denne bilen. Tilbake til jobb. Parkerer et sted i nærheten. Ingen merker at han var borte 30 min eller så. Hjem kl 13. Åstedet fingeres. Brevet legges på plass.
Politiet ringes. Leiebil med offeret står der han forlot den. Politiet tror på historien. Og han kan kvitte seg med AE og bil i fred.

Tror nok det må være helt eller delvis planlagt.
Ja, hvis 9.14 er ekte, så snakker vi om kirurgisk presisjon nærmest, hvis dette er utført av TH alene.
Mener du kjøre sin egen bil til jobb, og så går han til fots fra jobb, og til denne leiebilen som står parkert et sted? Kjøre hjem osv.
Planen må ha vært iskald og helt etter skjema.
TH må jo være temmelig iskald da. Prøver å forestille meg selv i hans situasjon, og jeg tror jeg skulle ha fått 200 i puls. Kan ikke skjønne hvordan han skulle fått sove på kvelden med politi luskende rundt, og tanken om at det når som helst kunne hamre på døren og masse politi står der og vil arrestere han.
Vet ikke helt hva som skulle kunne ligge bak et planlagt drap av henne.
Var det noe hun visste? Eller kom til å få vite?
Kan det ha vært utroskap som vi har vært inne på tidligere?
At TH satt og drakk 40% whiskey på kvelden, og plutselig eksploderte han? Ikke godt å si.
Det er så mye rykter også, og hvilke av disse ryktene som er sanne, vet man jo aldri.
Et rykte skal være at det sto i en avis om husbråk kvelden før, og plutselig var artikkelen fjernet.
Citera
2019-09-27, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Tror nok det må være helt eller delvis planlagt.
Ja, hvis 9.14 er ekte, så snakker vi om kirurgisk presisjon nærmest, hvis dette er utført av TH alene.
Mener du kjøre sin egen bil til jobb, og så går han til fots fra jobb, og til denne leiebilen som står parkert et sted? Kjøre hjem osv.
Planen må ha vært iskald og helt etter skjema.
TH må jo være temmelig iskald da. Prøver å forestille meg selv i hans situasjon, og jeg tror jeg skulle ha fått 200 i puls. Kan ikke skjønne hvordan han skulle fått sove på kvelden med politi luskende rundt, og tanken om at det når som helst kunne hamre på døren og masse politi står der og vil arrestere han.
Vet ikke helt hva som skulle kunne ligge bak et planlagt drap av henne.
Var det noe hun visste? Eller kom til å få vite?
Kan det ha vært utroskap som vi har vært inne på tidligere?
At TH satt og drakk 40% whiskey på kvelden, og plutselig eksploderte han? Ikke godt å si.
Det er så mye rykter også, og hvilke av disse ryktene som er sanne, vet man jo aldri.
Et rykte skal være at det sto i en avis om husbråk kvelden før, og plutselig var artikkelen fjernet.

Jeg har tenkt på det ryktet. Mulig det kan være noe i det. Lydprøvene som ble tatt i huset kan vel ikke ha vært for å se hvordan lyden bærer?
Tror nok lydprøvene er for å se om TH var inne i huset da han ringte politiet. Den samtalen som de har opptak av. De mistenkte kanskje at han var ute i terreng. Eller de har sett hvordan ulike lyder høres ut. Sprox-sko mot terracotta-fliser feks...
Citera
2019-09-27, 18:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg
Tror dere at etterforskerne undersøkte og merket seg det hvis et eller flere områder i huset (f.eks områder ved avløp) var nylig og grundig rengjort?

Ikke godt å si om dem har lettet på de to kumlokkene utenfor huset. Jeg ser for meg masse overskrifter hvis dem hadde åpnet kumlokkene. Pressen er jo rundt der hele tiden når politiet er der.

Her er 2 bilder av kumlokket rett utenfor garasjedøren:
https://www.aftenposten.no/norge/i/AdreMn/Forsvinningssaken-Gjor-nye-undersokelser-i-Sloraveien-4

Her er bilde av det ene kumlokket ved innkjørselen:
https://www.oa.no/politiet-gjor-nye-undersokelser-rundt-hagen-huset/s/5-35-846522
Senast redigerad av Orderud. 2019-09-27 kl. 18:23.
Citera
2019-09-27, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Ikke godt å si om dem har lettet på de to kumlokkene utenfor huset. Jeg ser for meg masse overskrifter hvis dem hadde åpnet kumlokkene. Pressen er jo rundt der hele tiden når politiet er der.
Det forstår jeg. Hva med innendørs avløp, kan etterforskerne ha lett etter spor der og ev merket seg dersom noen av disse var grundig og nylig rengjort?
Ettersom "politiet har jobbet med å snu hver eneste stein i leting på svar etter at Anne-Elisabeth Hagen forsvant 31. oktober", så har de kanskje undersøkt hver millimeter av huset?
https://www.dagbladet.no/nyheter/politiet-om-brevet---vi-har-et-tall/71286744

https://www.dagbladet.no/nyheter/dramatisk-utvikling/71273004
Citera
2019-09-27, 18:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Fortfarande ett ganska styvt pensum...
Han älskade musik, så jag antar att han kände Bellmanns sånglåtar.

Först och främst en naturälskare, med ett filosofisk tankesätt och en kärlek till maskiner. Där var hans arbetsplats - och där sjöng han (mycke ljud ;-).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in