2019-09-27, 01:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
En som offentligt hånade Greta som du blev av med sitt toppjobb. En som skrev hatiska saker och hotade Greta är åtalad. Båda skyller ifrån sig allt vad dom kan. Det var skämt etc. Utan att det hjälper.
Så samhället har andra gränser än du.

Men trösterikt för dig, så öppnade moderatorn här för så gott som allt skriftligt hat här.
Så bara fortsätt!
Du behöver ju inte stå för något egentligen, som du vet, så du kan vara hur stöddig som helst eftersom du är anonym.
DU som varit medlem sedan 2006 var var du när Zara Larsson blev hånad för hennes "manshat" vad gjorde du då? Hon var väl också 16 år då??
Citera
2019-09-27, 04:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Du menar att detta står i hennes diagnoser?

"Greta är bevisligen mentalt sjuk"
"Greta är ett virus"
"Jag är också jävligt trött på det lilla kräket"
"Utvecklingsstörd"
"Hon utstrålar på vissa bilder nån form av ondska"
"Hon är så ohyggligt jävla motbjudande ful."
"Likblek, blodfattig hy, fult stenansikte"
"Mongogener"
"Greta är antikrist"
"Hon är ondskan som en ulv i fårakläder"

Det tror inte jag.

TS överdrev. Men att hon är mentalt sjuk är det nog ingen vettig person som kan förneka.
Citera
2019-09-27, 07:40
Administrator
admins avatar
Citat:
Strider det inte mot Flashbacks regler att göra inlägg som de nedan?

Citat:
"Greta är ett virus"
"Utvecklingsstörd"
"Mongogener"
"Greta är antikrist"

(FB) Greta Thunberg är sjuk!

Det är svårt att kommentera dina citat när du glömde att länka till dem.
Omöjligt att kommentera ett citat om man inte vet i vilket sammanhang det blivit postat.

Du nämnde i vilken tråd de var postade, så jag gjorde en sökning.
Hittade efter ett tag ett inlägg där flera av dina citat återfanns.
Så jag väljer att posta inlägget i sin helhet nedan:

Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
Jag är också jävligt trött på det lilla kräket. Google fuskar med henne. Varenda jävla gång man öppnat webbläsaren kommer det upp någon ny reklam med cepet och varje gång klickar man bort skiten. Det ska inte komma sånt där jävla skit om man inte läser eller söker efter pissungen. Google betalar henne säkert också. Som den där gamla rika juden.

Greta är ett virus.

Är detta hat?
Då tror jag inte att du vet vad hat är.

Jag tycker personligen att Greta verkar vettig, och det faktum att vissa verkar provoceras är enligt mig ett sundhetstecken. Intressanta personer väcker reaktioner, så Greta verkar uppenbarligen göra ett bra jobb. Med tanke på att hon är engagerad i en fråga som många har starka åsikter om, så är det inte konstigt att det väcker känslor. Det är först då man har lyckats. När mobben blir arga.

Men hat?
Jag tycker att hat kan vara hälsosamt.
Vad är det för fel på att hata Joseph Kony?
Det är väl snarare ett sundhetstecken.
Varför skulle man inte hata Joseph Kony?

I ett diskussionsforum så måste även hat vara tillåtet. Det måste var hög takhöjd. Annars blir det inte mycket till diskussion. Vi kan försöka komma fram till någon form av konsensus kring Boko Haram, men vissa kommer att hata dem. Och det bör vara tillåtet. På samma sätt som man ska få försvara Boko Haram, och förklara komplexiteten.

Sedan så finns det inlägg som inte tillför något. Tillmälen och påhopp, som inte tillför diskussionen något av värde. Dessa kan rapporteras. Här finns exempelvis regel 0.03. och 1.04.

Jag tror många är för lättkränkta. Lyckligtvis så verkar inte Greta vara en av dem. Att hon skapar starka reaktioner är som sagt bara ett sundhetstecken. Att vissa blir upprörda över reaktionerna är däremot osunt. Vi behöver färre lättkränkta personer, och fler som Greta Thunberg

admin
Citera
2019-09-27, 08:05
Medlem
Kom på mig själv med att vara hatisk igår då jag drack några öl, blev till att skicka förlåt-PMs idag samt tio piskrapp. I vanliga fall så skriver man inte på nätet påverkad men jag tror att personer gör det i högre utsträckning på Flashback än på andra sociala medier. En del av hatet kommer antagligen från just alkoholens påverkan. I kombination med anonymiteten så kan folk bli riktigt hatiska. Att jämföra med en kö av fulla personer vid en nattöppen pizzeria, fast gånger tio.
Citera
2019-09-27, 09:07
Moderator
Gordon Blixts avatar
OT raderat. Vad ni tycker om Greta i största allmänhet är inte ämnet. Inte heller allmänna diskussioner om vad ni tycker att hon förtjänar eller inte förtjänar. Diskussionen handlar om hur olika formuleringar förhåller sig till forumets regelverk.

/Mod
Citera
2019-09-27, 09:08
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:

Citat:
"Greta är ett virus"
"Utvecklingsstörd"
"Mongogener"
"Greta är antikrist"

1. Nej, det strider nog inte på något sätt öht mot Flashbacks regler. Greta är ju en "offentlig person" och då är vad som helst tillåtet. Trots att Greta inte ens är tillräckligt gammal för att få registrera ett FB-konto och bemöta skiten. Vilket hon iofs verkar alldeles för fokuserad för att öht bry sig om. Inte ens The Troll in Chief lyckas ju distrahera henne.

2. Däremot är det en jäkla skam för dem som skriver så där, en skam för Flashback, och en viktig anledning till att det känns skämmigt att skylta med att man själv skriver här. Enligt min blygsamma mening.
Citera
2019-09-27, 09:15
Medlem
CyberIngmars avatar
När bloggerskor som Kissie och Blondinbella var tonåringar var det helt ok att hata öppet msm uppmuntrade hatet genom provocerande artiklar för klick. Greta är en allmän person då får man ta mobbning och hat. Hat mot offentliga personer har alltid funnits.

Hennes mor kunde ha skippat att hänga ut henne. Skippat att tala om hennes diagnoser för allmänheten.
Senast redigerad av CyberIngmar 2019-09-27 kl. 09:40.
Citera
2019-09-27, 09:23
Moderator
Gordon Blixts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Greta är ju en "offentlig person" och då är vad som helst tillåtet.
Att åtskilligt omdömeslöst, sinnesslött och allmänt tarvligt är tillåtet är inte samma sak som att allt är tillåtet.
Citera
2019-09-27, 09:35
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:

Citat:
"Greta är ett virus"
"Utvecklingsstörd"
"Mongogener"
"Greta är antikrist"

Greta är bevisligen mentalt sjuk"
Ja hon är bevisat mental sjuk.
"Greta är ett virus"
I sitt sammanhang är metaforen korrekt
Kanske kan betraktas som hat.
"Utvecklingsstörd"
Det är hon.
Jag finner också henne som någon mörk hatisk kraft , att någon anses ond räcker nog inte för censur , då skulle hela Trump trådar raderas.
Det får man tycka
Jaha någon beskriver henne ?
”Mongogener”
Ja det har hon, hon är utvecklingsstörd.
"Greta är antikrist"
Igen hela trådar om andra illa omtyckta personer skulle helt raderas.

Självklart ska man både kunna beskriva Gretas , mentala och fysiska person , man bör också få påpeka att man tycker hon är ond .
Bättre att du läser på ett annat forum.
Citera
2019-09-27, 09:41
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gordon Blixt
Att åtskilligt omdömeslöst, sinnesslött och allmänt tarvligt är tillåtet är inte samma sak som att allt är tillåtet.
Vad är inte tillåtet att skriva på Flashback om Greta?
Citera
2019-09-27, 09:47
Medlem
Det är igentligen konstigt att det är värre med hets mot folkgrupp än att attakera en enskild individ är inte så farlig. Inte farligt för den kan ju inte ställa till med krig
Citera
2019-09-27, 09:53
Moderator
Gordon Blixts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Vad är inte tillåtet att skriva på Flashback om Greta?
Saker som strider mot regelverket, naturligtvis, t.ex. off-topic, olaga hot eller spekulationer om att användarkonton tillhör Greta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in