2019-09-26, 16:38
Medlem
https://www.arbetarbladet.se/artikel/misstankte-mordaren-tidigare-domd-for-brott-offret-uppges-ha-knivhuggits-i-magen-har-hallit-kort-for hor

Citat:
Enligt uppgifter till tidningen ska offret, en man i 25-årsåldern, ha blivit knivhuggen i magen.

Citat:
Den nu anhållne mannen är sedan tidigare dömd för brott, dock inte våldsbrott.
Citera
2019-09-26, 16:50
Medlem
Astrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HermanSerman
Enligt en bekant som bor i staden, så är 90% av innevånarna i nämnda förort afrikaner och annat dysfunktionellt löst folk från MENA.

Stämmer väldigt bra, Andersbergs centrum är ökänt för detta i Gävle. Under hela min uppväxt kallade vi det knivdraget. För ett par år sedan så bodde en kompis till mig där och det var något skit varje vecka. F.ö var det sjukt många pundare där överlag, i hans trappuppgång kunde man hitta allt möjligt.. kanyler, nummer till langare och fan vet allt.. så öppet.

Klassikern var att det satt lappar i trappuppgångarna att man inte fick kissa därinne (på arabiska och svenska)
Citera
2019-09-26, 16:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Astras
Stämmer väldigt bra, Andersbergs centrum är ökänt för detta i Gävle. Under hela min uppväxt kallade vi det knivdraget. För ett par år sedan så bodde en kompis till mig där och det var något skit varje vecka. F.ö var det sjukt många pundare där överlag, i hans trappuppgång kunde man hitta allt möjligt.. kanyler, nummer till langare och fan vet allt.. så öppet.

Klassikern var att det satt lappar i trappuppgångarna att man inte fick kissa därinne (på arabiska och svenska)

Ha ha - vadå? Kissade folk inne i själva trapphuset där?

Enligt min bekant uppe i Gävle är typ nämnda förort av samma nedgångna sort som de värsta områdena här i Sthlm, stämmer det? Har det varit skjutningar och handgranater där också?
Citera
2019-09-26, 17:02
Medlem
millekillens avatar
Varit en stökig stadsdel under MÅNGA år.
Bilbränder , misshandel och droghantering är mycket vanligt förekommande.
Citera
2019-09-26, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OjsanKantarell
Jag såg honom gripas och känner till honom... Duger det för dig? Om inte får du väl vänta på häktningsframställan.

Duger för mig. Hört något om BO? Gissning på motiv?
Citera
2019-09-26, 17:18
Medlem
Qusimotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HermanSerman
Säljs det droger inne i den (enligt fotot) närliggande Time-butiken, eller menar du runtomkring? Är det MENA-folk som har butiken?

Både och
Citera
2019-09-26, 17:19
Medlem
Enligt vittne så var det två snubbar som skar halsen av offret, utanför time butiken.
Citera
2019-09-26, 17:23
Medlem
Bensintorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jebbus
Enligt vittne så var det två snubbar som skar halsen av offret, utanför time butiken.
Då har du nog fått fel uppgifter från ditt "vittne"
Citera
2019-09-26, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensintorsk
Då har du nog fått fel uppgifter från ditt "vittne"
En nära bekant som faktiskt såg själva händelsen, dock fortfarande chokad så detaljerna ska ju tas med en nypa salt. Men hur som helst så skedde mordet utomhus mitt på dagen.
Citera
2019-09-26, 17:31
Medlem
Snacket på Twitter säger att det rör sig om åtminstone en afrikan.

Tragiskt; det finns bannemej inte en enda vit stad kvar i Sverige.

Till och med bilderna från Andersberg visar på 90% MENA
Citera
2019-09-26, 17:33
Bannlyst
Halshuggning på öppen gata? Stämmer detta?
Citera
2019-09-26, 17:33
Medlem
Pantone297Cs avatar
African street justice, nu i en stad nära dig.
Någon som vet etnicitet på BO?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in