2019-09-23, 20:34
Medlem
Köpte skor från stadium som efter 2 mån gick sönder och lämna tillbaks dom mot ett nytt par (fick ej välja annat märke). Nu har detta nya par gått sönder efter 2 veckor....

På kvittot står det 0 kr. Har jag ändå rätt att byta ut dem? Slitaget är pga dålig kvalitet antar jag, trots att de är relativt dyra.

Mvh
Citera
2019-09-23, 20:37
Medlem
franges avatar
Ja, det har du.
Citera
2019-09-23, 20:38
Medlem
Ja
Citera
2019-09-23, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Ja, det har du.

Hur funkar systemet? Kan jag teoretiskt byta i all oändlighet? Var går gränserna?
Citera
2019-09-23, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av histolyt
Hur funkar systemet? Kan jag teoretiskt byta i all oändlighet? Var går gränserna?

Efter tre gånger har du rätt att häva köpet.
Frågan är varför du vill byta till ett par skor du vet kommer gå sönder om 2 veckor?
Citera
2019-09-23, 20:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Frågan är varför du vill byta till ett par skor du vet kommer gå sönder om 2 veckor?

Ts bytte sko vid första bytet och det är inget som säger att TS kommer välja samma sko den här gången, vart fick du det ifrån?
Citera
2019-09-23, 20:52
Medlem
LSdalmiaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk

Man har rätt att häva köpet redan efter första gången om man vill. Även fast butiker mm försöker undvika det.

Till TS du kan mer eller mindre hålla på och reklamera i en evighet så länge det är skorna som är av dålig kvalité och inte du som påverkar det. Det avgör butiken osv.

Man lär sig när man jobbar med det och ser när det är faktiskt kvalitén som var sämre eller om kunden som försöker få ut nya skor t ex.
Citera
2019-09-23, 20:54
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0UTL4W
Ts bytte sko vid första bytet och det är inget som säger att TS kommer välja samma sko den här gången, vart fick du det ifrån?

För de flesta är det uppenbart. Men uppenbarligen inte för alla...
Citera
2019-09-26, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0UTL4W

Det är svårt att byta skor ifall de inte går sönder, inte sant?
Ska man byta skor i all oändlighet så förutsätter det att skon är defekt på något sätt.
Citera
2019-09-26, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LSdalmiak
Man har rätt att häva köpet redan efter första gången om man vill. Även fast butiker mm försöker undvika det.

Till TS du kan mer eller mindre hålla på och reklamera i en evighet så länge det är skorna som är av dålig kvalité och inte du som påverkar det. Det avgör butiken osv.

Man lär sig när man jobbar med det och ser när det är faktiskt kvalitén som var sämre eller om kunden som försöker få ut nya skor t ex.

Nja!

I första hand så har man faktiskt inte rätt att häva köpet.
Kan man inte trolla fram en likadan sko så kan man häva köpet.
Som jag förstått det så har butiken rätt att försöka avhjälpa felet först.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in